بنجامین لیون اپل را به مقصد استارتاپ فعال در حوزه هوافضا ترک کرد

پنج‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود بنجامین لیون که در رأس تیم توسعه‌ی حسگرهای Apple Car قرار داشت، اخیرا اپل را به مقصد استارتاپی در حوزه‌ی هوافضا ترک کرده است.
تبلیغات

بنا بر گزارش اپل‌اینسایدر، بنجامین لیون، کارشناس حسگر، مدیر باسابقه و یکی از اولین اعضای پروژه‌ی تیتان، اپل را به قصد کار روی پروژه‌ی جدید استارتاپ آسترا (Astra) ترک کرده است. این خبر در میان سیلی از شایعات مبنی بر مذاکره‌ی اپل با خودروسازان سرشناس برای برون‌سپاری تولید خودرو خودران این شرکت موسوم به Apple Car منتشر می‌شود و به‌نوعی نشان می‌دهد که شاید کار وی در اپل به اتمام رسیده باشد.

لیون برای اولین ‌بار این خبر را در مصاحبه‌ای با TechCrunch به اشتراک گذاشت و  اعلام کرد که او با هدف کار روی استقرار ماهواره‌های کوچک، به استارتاپ نوپای آسترا، فعال در توسعه‌ی تجهیزات فضایی نقل مکان کرده است. وی با ابراز علاقه به پروژه‌ی آسترا، می‌گوید:

من فکر می‌کنم چشم‌انداز آسترا ترکیبی جادویی است که اساسا علم موشک را از فضا خارج می‌کند. چگونه این کار را انجام می‌دهیم؟ خب؛ گاهی بهتر است بنیانی عالی از یک تیم توسعه داشته باشید که به موجب آن، یک گنجینه‌ی عالی از فناوری‌های اصلی دارید که می‌توانید برای تولید دسته‌ای از محصولات جذاب، آن‌ها را گرد هم آورید.

پیش از ترک اپل، لیون روی آیفون، سخت‌افزار حسگرها و در نهایت، خودرو خودران اپل کار می‌کرد. در سال ۲۰۱۹، لیون زیر نظر باب منسفیلد فعالیت می‌کرد؛ اما با کناره‌گیری منسفیلد و آغاز رهبری جان جیاناندریا، گفته می‌شود او یکی از معدود افرادی بود که گزارش‌های خود را مستقیما به داگ فیلد، مهندس سابق تسلا و معاون رئیس پروژه تحویل می‌داد. لیون از سال ۲۰۱۴ عضو تیم توسعه‌ی Apple Car بوده و به نقل از بلومبرگ، تمام تغییرات ساختاری در پروژه را تجربه کرده است.

در سالیان اخیر، پروژه‌ی تیتان با تغییر جهت و کاهش کارکنان رو‌به‌رو شده است؛ اما به نظر می‌رسد توسعه سیستم‌های خودران همچنان ادامه دارد و منابع متعددی عرضه‌ی خودرو خودران اپل را در سال‌های آینده قطعی می‌دانند. خبرگزاری دیجی‌تایمز بر این باور است که اپل خودروی خودران را تا سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار خواهد کرد و مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، معتقد است این شرکت در نهایت Apple Car را در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ رونمایی و عرضه خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست اپل چگونه خودروی خودران را به‌صورت فیزیکی تولید خواهد کرد؛ ولی با استاد به گزارش‌های اخیر، احتمال دارد کوپرتینویی‌ها برای ساخت وسایل نقلیه از بازوی تولیدی شرکای خودروساز استفاده کنند. گفته می‌شود اپل به‌صورت سنتی و مانند آنچه در آیفون‌ و سایر محصولاتش انجام می‌دهد، قطعات خاصی از جمله حسگرهای لایدار (LiDAR) برای استفاده در Apple Car را از شرکت‌های شخص ثالث تهیه خواهد کرد.

براساس اطلاعات منتشرشده، غول فناوری کوپرتینو برای مقطعی مذاکره با شرکت کانادایی مگنا اینترنشنال را آغاز کرد؛ اما با توجه به مشخص نبودن هدف اپل، این مذاکرات بی‌نتیجه ماند. شرکت یادشده بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قطعات خودرو در آمریکای شمالی و بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی قطعات مورد نیاز جنرال موتورز، فورد و کرایسلر است. اصلی‌ترین مشتریان مگنا در سطح بین‌المللی شرکت‌های فولکس‌واگن، بی‌ام‌و و تویوتا به‌حساب می‌آیند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات