هیوندای کنا برقی مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
خودرو الکتریکی هیوندای کنا مدل ۲۰۲۲ با ظاهری تازه و تغییراتی در امکانات و داخل کابین برای بازار آمریکا معرفی شد تا با محصولات تسلا و کراس‌اور شورولت بولت EUV رقابت کند.
تبلیغات

هیوندای کنا الکتریکی دقیقاً مانند نمونه‌ی بنزینی خود برای سال ۲۰۲۲، چهره‌ی تازه‌ای خواهد داشت و تغییراتی در تجهیزات و فضای داخل کابین آن اعمال خواهد شد. به‌گزارش موتورترند، قبلا گزارش‌های فراوانی درباره‌ی تغییرات هیوندای کنا برقی برای بازار اروپا منتشر شده است؛ اما در گزارش‌های اندکی، به تفاوت‌های اساسی بین نسخه‌ی اروپایی و آمریکایی کنا برای سال ۲۰۲۲ اشاره شده است.

چهره‌ی جدید هیوندای کنا برقی

از نمای جلو، مدل ۲۰۲۲ خودرو الکتریکی هیوندای کنا طراحی جدیدی خواهد داشت. چراغ‌های جلو باریک‌تر هستند و ظاهر کلی آن بیشتر از قبل جلوه می‌کند. زهوارهای تغاری‌های گِل‌گیر هم‌اکنون به‌جای پلاستیک خاکستری موجود در مدل استاندارد N Line، متناسب با بدنه رنگ شده است؛ درحالی‌که در قسمت دُم خودرو، چراغ‌های عقب باریک‌تر، طرح جدید چراغ‌های راهنما و چراغ دنده‌عقب به‌همراه سپر عقب جدید وجود دارد. درمجموع، تغییرات اعمال‌شده در نمای بیرونی هیوندای کنا را از خودرو با ظاهری نه‌چندان زیبا، به مدلی بسیار زیبا تبدیل کرده است.

در زیر ورق‌های فلزی و زیبای بدنه، سیستم محرکه‌‌ای با یک عدد موتور الکتریکی قرار دارد که هنوزهم ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و این میزان خروجی را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. پیشرفت در فناوری تایر ظرفیت پیمایش خودرو برقی کنا را برای مدل ۲۰۲۰ افزایش داد؛ بنابراین، مدل جدید هیوندای کنا برقی باید بتواند با هر ‌بار شارژ مسافتی بیش از ۴۱۵ کیلومتر را طی کند. ما می‌گوییم «باید بتواند»؛ زیرا برآورد ظرفیت پیمایش کنونی براساس آزمایش داخلی هیوندای اعلام شده و سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌طور رسمی هیوندای کنا ۲۰۲۲ را ارزیابی نکرده است.

تغییرات هیوندای در فضای داخلی نسخه‌ی بنزینی کنا برای سال ۲۰۲۲ به مدل برقی نیز راه پیدا می‌کند. این تغییرات صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۱۰/۲۵ اینچی مرکزی با قابلیت سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو، برخی تزیینات جدید در اطراف داشبورد، پشتیبانی از چند دستگاه بلوتوث و نمایشگر جلوداشبورد دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچی را شامل می‌شود. همچنین، مشتریان می‌توانند سیستم BlueLink هیوندای را ارتقا دهند که به مشتریان امکان می‌دهد با گوشی‌های هوشمند تلفن‌همراه خود، خودرو الکتریکی کنا را کنترل کنند. این قابلیت اطلاعات مهمی درباره‌ی شعاع حرکتی دردسترس و زمان شارژ و محل ایستگاه‌های شارژ در نزدیکی به رانندگان می‌دهد.

وضعیت شارژ کنا جدید

هیوندای کنا برقی همچنان می‌تواند به‌لطف سیستم شارژدهی کنونی خود، ظرفیت باتری را در ۴۷ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد برساند و این به‌دلیل اتصال به شارژر سریع سطح ۳ DC امکان‌پذیر می‌شود. اگر راننده بخواهد از شارژ سطح ۲ (مانند اتصال ۲۴۰ ولت) استفاده کند، شارژ مجدد باتری تا ۱۰۰ درصد بیش از ۹ ساعت طول می‌کشد.

برای سال ۲۰۲۲، تمام نسخه‌های هیوندای کنا از شیشه‌ی جلو ضدصوت جدید و عایق‌بندی تازه در اطراف جلوداشبورد و افزایش عایق‌بندی در محفظه‌ی بار بهره‌مند خواهند بود. با‌توجه‌به نبود صدای پیشرانه که می‌تواند مزاحمت‌هایی برای سرنشینان ایجاد کند، حذف نویز در مدل جدید کنا ساده‌تر از قبل خواهد بود.

مسئولان هیوندای می‌گویند تغییرات تازه باید باعث کاهش چنین صداها و لرزش‌ها و مزاحمت‌هایی در داخل کابین کنا شود. هیوندای کنا برقی در سال ۲۰۲۲ با تغییراتی متمایزتر در داخل و خارج و شعاع حرکتی مناسب و عملکرد عالی در شهر راهی بازار خواهد شد و موقعیت بهتری دربرابر رقبایی از تسلا و کراس‌اور جدید شورولت بولت EUV خواهد داشت.

نمای جلو خودروی برقی هیوندای کنا الکتریک / 2022 Hyundai Kona Electric خاکستری رنگ در جاده
نمای سه چهارم خودروی برقی هیوندای کنا الکتریک / 2022 Hyundai Kona Electric خاکستری رنگ
خودروی برقی هیوندای کنا الکتریک / 2022 Hyundai Kona Electric خاکستری رنگ در جاده جنگلی
نمای جانبی خودروی برقی هیوندای کنا الکتریک / 2022 Hyundai Kona Electric خاکستری رنگ
نمایشگر جلوداشبورد خودروی برقی هیوندای کنا الکتریک / 2022 Hyundai Kona Electric
داشبورد خودروی برقی هیوندای کنا الکتریک / 2022 Hyundai Kona Electric خاکستری رنگ
چراغ جلو خودروی برقی هیوندای کنا الکتریک / 2022 Hyundai Kona Electric خاکستری رنگ
سیستم سرگرمی خودروی برقی هیوندای کنا الکتریک / 2022 Hyundai Kona Electric
چراغ عقب خودروی برقی هیوندای کنا الکتریک / 2022 Hyundai Kona Electric خاکستری رنگ
سیستم سرگرمی خودروی برقی هیوندای کنا الکتریک / 2022 Hyundai Kona Electric خاکستری رنگ
کنسول مرکزی خودروی برقی هیوندای کنا الکتریک / 2022 Hyundai Kona Electric خاکستری رنگ
سیستم صوتی خودروی برقی هیوندای کنا الکتریک / 2022 Hyundai Kona Electric
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات