CNBC: اولین خودروی اپل کاملا خودران خواهد بود

پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اولین تلاش اپل در صنعت خودرو، وسیله‌ی نقلیه‌ی کاملا مستقلی خواهد بود که برای کار بدون راننده طراحی می‌شود و شاید به بازار مصرف‌کننده راه پیدا نکند.
تبلیغات

بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی و انبوهی از شایعات مبنی بر تلاش اپل برای ورود به صنعت خودرو و ساخت اولین اتومبیل خودران، هیوندای ماه گذشته رسما تأیید کرد که غول دنیای فناوری مذاکرات اولیه را با این شرکت به‌ منظور تولید Apple Car آغاز کرده است. اکنون سیلی از شایعات و گزارش‌های متعدد، نقشه‌ی راه و دورنمای غول دنیای فناوری برای ورود صنعت بزرگ خودرو را نشان می‌دهد. اپل‌اینسایدر با استناد به منابع آگاه به سیاست‌های اپل و به‌ نقل از CNBC گزارشی تدوین کرده است که براساس آن، خودروی اپل با نام احتمالی Apple Car، گزینه‌ی مناسبی برای مشاغل تحویل غذا بدون راننده و شرکت‌هایی است که رباتاکسی‌ها را اداره می‌کنند. یکی از منابع در این باره می‌گوید:

اولین اتومبیل‌های اپل برای داشتن راننده طراحی نخواهند شد. آن‌ها خودروهای برقی خودران و الکتریکی خواهند بود که برای کار کردن بدون راننده طراحی می‌شوند.

گزارش مذکور، پیشنهاد و ایده‌ی فعلی راجع به پروژه‌ی خودروی اپل را پایان می‌دهد؛ زیرا اغلب ناظران و صاحب‌نظران صنعت انتظار دارند Apple Car یک محصول مصرفی در امتداد خودروهای برقی محبوب تسلا باشد. اگر گفته‌ی منابع CNBC صحیح باشد، جاه‌طلبی اپل ممکن است قبل از هدف قرار دادن بازار عمومی، ابتدا فعالیت خود را در صنایع و به‌صورت کاملا خودران پیش بگیرد. شواهدی وجود دارد که مُهر تأیید بر ادعای این نشریه می‌زنند. برای مثال، در سال ۲۰۱۹ اپل شاتل خودران و کیت اتومبیل استارتاپ Drive.a را خریداری کرد و تبع آن، دَه‌ها کارمند، ماشین و دارایی دیگر به دست آورد تا به صفوف تیم توسعه وسایل نقلیه مستقل پروژه‌ی تیتان اضافه کند. پیش از آن، گزارشی در سال ۲۰۱۸ ادعا می‌کرد که اپل قراردادی با فولکس واگن برای تبدیل تعدادی وانت T6 Transporter به شاتل‌های خودران برای برنامه آزمایشی PAIL امضا کرده است.

گزارش CNBC، غوغای اخیر در رابطه با همکاری احتمالی هیوندای و کیا را تکرار می‌کند و بار دیگر ادعا می‌شود که این دو شرکت به توافقی مبنی بر تولید وسایل نقلیه‌ی الکتریکی با نام تجاری اپل نزدیک شده‌اند. به‌طور کلی، مفاد این قرارداد بر این اساس است که اهالی کوپرتینو برای مونتاژ وسایل نقلیه می‌توانند از تأسیسات کیا واقع در ایالات متحده بهره‌مند شوند. به گفته‌ی منابع، تولید به‌طور آزمایشی برای سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است؛ گرچه این احتمال وجود دارد که جدول زمانی به عقب رانده شود. اپل ممکن است از سایر خودروسازان استفاده کند تا به‌طور جداگانه یا با همکاری هیوندای، پروژه را تسریع کند.

روز گذشته پایگاه خبری کره جنوبی، دونگ-آ، در گزارشی ادعا کرد که اپل و کیا قصد دارند در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۱ (۹ اسفند ۱۳۹۹) قراردادی امضا کنند که به موجب آن، غول فناوری ۳٫۶ میلیارد دلار در کیا موتورز سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا دسترسی خود را به کارخانه این خودروساز در ایالت جورجیا تأمین کند. در این گزارش همچنین تاریخ عرضه‌ی اولین اتومبیل سال ۲۰۲۴ ذکر شده است و ظرفیت اولیه، ۱۰۰ هزار اتومبیل در سال با احتمال افزایش تا حداکثر ۴۰۰ هزار دستگاه تعیین خواهد شد.

مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای اپل، پیش‌بینی می‌کند که خودروی اپل مبتنی بر پلتفرم خودروهای الکتریکی E-GMP هیوندای ساخته خواهد شد و هیوندای موبیز در طراحی و تولید قطعات نقش بسزایی خواهد داشت. این تحلیل‌گر مانند دیگران، معتقد است که اپل با بهره‌گیری از بازوی تولیدی کیا، بر سخت‌افزار و نرم‌افزارهای خودران، قطعات نیمه‌هادی‌، فناوری‌های مربوط به باتری، اِلِمان‌های فُرم و طراحی فضای داخلی، تجربه‌ی کاربری نوآورانه و ادغام با اکوسیستم موجود متمرکز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات