اپل رئیس توسعه شاسی خودروهای پورشه را استخدام کرده است

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو خودران اپل ممکن است گامی دیگر به‌سوی واقعیت برداشته باشد؛ زیرا گفته می‌شود یکی از رؤسای پیشین پورشه را به‌عنوان مسئول توسعه‌ی شاسی استخدام کرده است.
تبلیغات

تاکنون، اپل از تأیید ساخت خودرو خودران امنتاع ورزیده است؛ اما شایعه‌ها و گزارش‌های مربوط به خودرو اپل با ادعاهای نزدیک‌شدن به تولید نهایی این محصول در حال افزایش است. دراین‌میان، گزارش جدیدی نشان می‌دهد که اپل هنوز در حال اصلاح طراحی وسیله‌ی نقلیه‌ی مذکور است.

بنابر گزارش اپل‌اینسایدر، اپل دکتر مانفرد هارر، نایب‌رئیس بخش کاین و مدیر توسعه‌ی شاسی خودروهای پورشه را استخدام کرده است. مشخص نیست که هارر چه نقشی بر‌عهده خواهد گرفت؛ اما تصور می‌شود در ساخت شاسی Apple Car نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

هارر قبلا مهندس آئودی بود و سپس قبل از انتقال به پورشه، برای تبدیل به متخصصی در حیطه‌ی کاری‌اش به شرکت BMW پیوست و تا سال ۲۰۱۶، فرماندهی کل تولیدات شاسی شرکت باواریایی را برعهده داشت. درنهایت، او به سرپرستی سری کاین پورشه نائل شد.

طبق ‌ادعای گزارش مذکور، انتقال هارر به اپل به‌دلیل مسائل مالی نخواهد بود و این انتقال در وهله‌ی اول بیشتر برای چالش و ایجاد فرصت است. منابع می‌گویند او سالانه بیش از ۶۰۰ هزار یورو (۷۲۱ هزار دلار) در پورشه درآمد کسب کرده است و از قرار معلوم، در سمَت جدیدش در اپل می‌تواند بیش از یک‌میلیون دلار درآمد کسب کند. البته باید توجه کرد که هنوز اطلاعی موثق و کاملی در‌این‌باره وجود ندارد و حساب لینکدین وی، ادامه‌ی کار در پورشه را نشان می‌دهد؛ اما گفته می‌شود که او در پایان سال ۲۰۲۰ از همکارانش خداحافظی کرده است.

هارر، تنها فرد مهمی نیست که از پورشه به اپل منتقل می‌شود؛ زیرا در سال ۲۰۱۶، اپل الکساندر هیتزینگر، مدیر اتومبیلرانی پورشه را استخدام کرد. همچنین، در سال‌های گذشته اپل کارمندان بسیاری را از تسلا جذب کرده است؛ به‌طوری که ایلان ماسک اپل را قبرستان تسلا خطاب می‌کند.

براساس گزارش‌های قبلی، کوپرتینویی‌ها با معرفی این خودرو قصد دارند بازار انبوه را هدف قرار دهند. همچنین، گفته می‌شود که استراتژی اپل کاملا در تضاد با شرکت‌هایی مانند Waymo و Cruise، شرکت متعلق به GM است که با استفاده از خودرو‌های خودران به‌سمت توسعه‌ی خدمات اشتراک رانندگی حرکت کرده‌اند.

بااین‌اوصاف، این روش بیشتر شبیه به استراتژی تسلا خواهد بود که با خودروهای الکتریکی خودران، موفقیت‌ بسیاری کسب کرده است. مطمئنا غیرممکن است که بدانیم چهار سال دیگر مقررات مربوط به خودروهای خودران چگونه خواهد بود؛ بنابراین، خودرو مستقل اپل می‌تواند به‌تدریج وارد بازار شود و با آرامش قوانین محدودکننده را پشت‌سر بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات