فیات کرایسلر با استارتاپ Archer تاکسی هوایی می‌سازد

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
فیات کرایسلر از همکاری با استارتاپ Archer برای ساخت هواپیمای الکتریکی عمودپرواز خبر داد. Archer در تلاش است وارد صنعت تاکسی هوایی شود.
تبلیغات

استارتاپ کالیفرنیایی Archer با همکاری گروه فیات کرایسلر، در تلاش است هزینه‌های تولید هواپیمای الکتریکی عمودپرواز را - که فعلا در حد طرح است - کاهش بدهد. Archer می‌گوید این نوع هواپیمای الکتریکی می‌تواند به کاهش ترافیک و البته آلودگی منجر شود.

زنجیره‌ی تأمین کم‌هزینه‌ی فیات کرایسلر و دانش متخصصان این شرکت در مورد مواد اولیه‌ و مهندسی در سطح پیشرفته، در نهایت باعث می‌شود وسیله‌ی تولید هواپیمای الکتریکی عمودپرواز ‌به‌صرفه‌تر باشد. براساس گزارش واحد اروپایی Automotive News، شرکت Archer قصد دارد هواپیمای الکتریکی خود را در اوایل سال جاری میلادی رونمایی کند. فرایند تولید آن در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

داگ آسترمان، رهبر تیم توسعه‌ی کسب‌و‌کار جهانی فیات کرایسلر، می‌گوید فرایند برقی‌سازی صنعت حمل‌و‌نقل، چه در جاده‌ها و چه در آسمان آینده‌ی این صنعت را می‌سازد‌ و به ‌لطف هر فناوری جدید، مقیاس انجام کار اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

به‌گفته‌یآسترمان، همکاری تجاری فیات کرایسلر و آرچر برای هر دو شرکت مزیت‌هایی دارد و روی کار آمدن گزینه‌های جدید حمل‌و‌نقل را تسریع می‌کند. آرچر تنها یکی از چند شرکتی است که می‌خواهد زودتر از بقیه وارد شاخه‌ی ویژه‌ای از صنعت تاکسی‌های هوایی شود؛ وسایل نقلیه‌ی این شاخه با نام هواپیمای الکتریکی عمودپرواز (eVTOL) شناخته می‌شوند.

هدف اصلی، تولید وسیله‌ای نقلیه است که برای محیط زیست ضرر نداشته باشد و بتواند دو تا ۱۲ مسافر را در مسیرهای کوتاه جابه‌جا کند. حمل مسافر از طریق eVOTL در فاصله‌ی طولانی، بر فراز جاده‌های پرترافیک شهرهای شلوغ نظیر پکن، دوبی، لس آنجلس و سائو پائولو انجام می‌گیرد.

شرکت آرچر که مقر آن در پالو آلتوی کالیفرنیا قرار دارد اعلام کرده است که نخستین هواپیمایش می‌تواند مسیری ۱۰۰ کیلومتری را با سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت طی کند. گفته می‌شود که فیات کرایسلر روی طراحی المان‌های کابین خلبان هواپیمای آرچر نقش داشته است. براساس تخمین‌های مورگان استنلی، بازار وسایل نقلیه‌ی الکتریکی هوایی ممکن است تا سال ۲۰۴۰ به ارزشی بالغ‌ بر ۱٫۵ تریلیون دلار برسد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات