سهام هیوندای در پی خبر احتمال همکاری با اپل ۲۰ درصد افزایش یافت

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
با انتشار خبر همکاری اپل و هیوندای به‌منظور تولید خودروی الکتریکی، سهام غول کره‌ای صنعت خودرو بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.
تبلیغات

بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی و انبوهی از شایعات مبنی بر تلاش اپل برای ورود به صنعت خودرو و ساخت اولین اتومبیل خودران، هیوندای رسما تأیید کرد که غول دنیای فناوری مذاکرات اولیه را با این شرکت به‌ منظور تولید Apple Car آغاز کرده است؛ خبر مهمی که به‌سرعت به تیتر اصلی رسانه‌ها تبدیل شد. به گزارش TechCrunch، هیوندای موتور گزارش‌های یادشده را بی‌اهمیت جلوه داده است و ادعا می‌کند مذاکره در مراحل اولیه قرار دارد و هنوز تصمیم مشخصی گرفته نشده است. اما خبر احتمال همکاری هرچند آزمایشی با اپل، کافی بود تا در معاملات روز جمعه، سهام شرکت هیوندای بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد.

گزارش‌های یادشده، برای اولین ‌بار بر اساس مصاحبه‌ی تعدادی از صاحب‌نظران نزدیک به زنجیره‌ی تأمین و به وسیله‌ی خبرگزاری Korea Economy Daily، رسانه‌ای و در نهایت، با بیانیه‌ی رسمی هیوندای به بلومبرگ تأیید شد. در مستندات بیانیه‌ی هیوندای آمده است که این شرکت با اپل در حال مذاکره است؛ اما چون گفت‌وگو در مراحل اولیه قرار دارد، هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است. این غول خودروساز کره‌ای در اطلاعیه‌ای به CNBC برای بار دوم این موضوع را تأیید کرده است.

در گذشته، رویترز پیش‌بینی کرده بود که تولید اتومبیل اپل می‌تواند از سال ۲۰۲۴ آغاز شود؛ اما این احتمال وجود دارد که اپل دامنه‌ی توسعه‌ی وسایل نقلیه را به سیستم‌های خودران و کیت‌های سخت‌افزاری محدود کند که می‌توانند با یک وسیله نقلیه ادغام شوند. البته اعتقاد بر این است که محدودیت‌ ایجادشده به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا می‌تواند معرفی Apple Car را تا سال ۲۰۲۵ یا حتی بیشتر به تأخیر بیندازد.

هیوندای برند تجاری اتومبیل الکتریکی خود را با نام Ioniq در آگوست سال ۲۰۲۰ (مرداد - شهریور ۱۳۹۹) راه‌اندازی کرد و در چشم‌اندازی چهارساله، قصد دارد سه خودروی الکتریکی را به‌عنوان بخشی از استراتژی دستیابی به فروش یک میلیون دستگاه وسیله نقلیه الکتریکی و کسب سهم ۱۰ درصدی بازار EV، تا سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه کند. هیوندای در شرکت مبتنی بر سیستم‌های خودران Aptiv سرمایه‌گذاری مشترکی انجام داده است تا سیستم‌های خودران آماده برای تولید سطح ۴ و سطح ۵ را تا سال ۲۰۲۲ در اختیار روبوتاکسی‌ها، اپراتورهای ناوگان حمل‌ونقل و خودروسازان قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات