زایرس استرادا 1200رونمایی شد؛ لامبورگینی هوراکان با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
زایرس 1200Strada مدلی خاص از لامبورگینی هوراکان با سیستم توربوشارژر و ۱۲۰۰ اسب‌ بخار قدرت است که در نروژ تولید می‌شود.
تبلیغات

شرکت نروژی زایرس (Zyrus Engineering) به ‌دنبال تولید سریع‌ترین نمونه‌ی سوپراسپرت لامبورگینی هوراکان است. سال گذشته مدل مخصوص پیست و مسابقه‌ای خودروی خاص زایرس با نام LP1200 R رونمایی شد؛ این خودرو که بر اساس لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو (Huracan Super Trofeo) تیونینگ شده است، همچنان از موتور V10 ایتالیایی با حجم ۵٫۲ لیتر نیرو می‌گیرد اما قدرتش به بیش از ۱۰۰۰ اسب‌ بخار رسیده است.

مدل خیابانی زایرس که با کد Strada شناخته می‌شود (استرادا در زبان ایتالیایی به ‌معنی خیابان است) پس از دو سال آزمایش و کارکرد بیش از ۶ هزار کیلومتر رونمایی می‌شود. البته ظاهر این سوپراسپرت اصلا به خودروهایی که در شهرها تردد می‌کنند شباهت ندارد؛ اما درهر صورت، خریدار ثروتمند زایرس استرادا LP1200 برای رانندگی در جاده مجوز خواهد داشت.

نمای عقب زایرس استرادا لامبورگینی هوراکان /  Zyrus 1200 Strada back

زایرس L1200 استرادا مثل 1200R از موتور ۵٫۲ لیتری V10 لامبورگینی که به دو توربوشارژر مجهز شده است، حدود ۱۲۰۰ اسب ‌بخار قدرت بیرون می‌کشد. البته برخلاف مدل مسابقه‌ای، نمونه‌ی جاده‌ای بر اساس هوراکان پرفورمانته تولید شده و با وزن ۱۴۲۷ کیلوگرم، حدود ۱۵۷ کیلوگرم سنگین‌تر از هوراکان سوپر تروفئو است. محصول جدید زایرس نزدیک به دو برابر قدرت بیشتری از هوراکان استاندارد دارد.

کیت بدنه‌ی اختصاصی زایرس که واقعا ترسناک به ‌نظر می‌رسد و تا حدودی مشابه سوپر تروفئو است، تنها جنبه‌ی ظاهری ندارد و در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۲۰۱۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین (داون‌فورس) تولید می‌کند.

متخصص‌های زایرس بیش از ۶۰۰ قطعه‌ی لامبورگینی هوراکان را تغییر داده‌اند؛ در این خودروی مسابقه‌ای که شاید بهتر است بگوییم واقعا مناسب تردد در جاده نیست، حالت رانندگی در پیست تعبیه شده است که ۱۲۰۰ اسب ‌بخار قدرت آزاد می‌کند. در حالت رانندگی پیش‌فرض، قدرت تولیدی موتور V10 که دیگر تنفس طبیعی نیست، ۹۰۰ اسب ‌بخار خواهد بود.

نمای جانبی زایرس استرادا لامبورگینی هوراکان / Zyrus 1200 Strada side

شرکت زایرس قصد دارد ۲۴ دستگاه خودرو از پروژه‌ی تبدیل هوراکان به 1200 به بازار عرضه کند؛ ۱۲ نمونه 1200 Strada و ۱۲ مدل 1200R.

قیمت پایه برای هوراکان توربوشارژ ۱۲۰۰ اسب بخاری نروژی‌ها، شامل یک دستگاه خودرو به ‌اضافه‌ی خدمات آموزشی رانندگی در پیست با تیم و مکانیک، ۵۹۵ هزار یورو (معادل ۷۳۰,۵۰۰ دلار) است. مدل مخصوص پیست 1200R که پیش از این رونمایی شده بود، ۵۲۵ هزار یورو (معادل ۶۴۸ هزار دلار) قیمت خورده بود.

شرکت زایرس مدتی پیش با شیوع ویروس کرونا، پروژه‌ی 1200 را متوقف و قطعات اختصاصی فیبر کربن اختصاصی‌ برای پورشه تایکان را با قیمت ۱۲,۹۰۰ یورو عرضه کرد؛ اما هدف اصلی این تیم، هنوز تولید ۲۴ دستگاه خودرو 1200 است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات