رشد چشمگیر فروش هیوندای و کیا طی سال 2020 در آمریکا

یک‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود کاهش فروش خودروسازان بزرگ در بازار آمریکا طی سال ۲۰۲۰، هیوندای و کیا عملکرد خوبی داشتند و توانستند سال موفقیت‌آمیزی پشت سر بگذارند.
تبلیغات

۲۰۲۰ برای صنعت خودروسازی کره جنوبی سال بسیار خوبی بود. هیوندای و کیا بیش از سایر تولیدکنندگان بزرگ در بازار آمریکا رشد کردند. طبق گفته‌ی مؤسسه JD Power، در فاصله ماه‌های ژانویه و نوامبر، فروش گسترده صنعت خودرو ۱۲ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش یافت. با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، درک دلیل این کاهش آسان به نظر می‌رسد؛ ولی درک اینکه چرا فروش کیا و هیوندای در طول سال ثابت مانده، کمی پیچیده‌تر است.

هیوندای توسان / Hyundai Tucson قرمز رنگ در جاده کوهستانی

ونسا تون، مدیر ارشد اطلاعات صنعت خودرو در Cox Automotive، به وال استریت ژورنال گفت:

وضعیت بازار برای همه افت کرده است؛ اما به نظر می‌رسد [هیوندای و کیا] تنها شرکت‌هایی هستند که از این شرایط به سلامت عبور کرده‌اند.

به گزارش carscoops، اولین دلیل رشد روزافزون هیوندای و کیا، وسایل نقلیه جدیدی است که روانه بازار شده‌اند. هیوندای و کیا از چند سال پیش با خودروهایی مانند استینگر و ولوستر N کار خود را در بازار آمریکا آغاز کردند و ۲۰۲۰ سالی بود که برخی مدل‌های پرفروش مانند کراس‌اور کیا تلوراید برای فروش عرضه شدند.

چنین کراس‌اورهایی نه‌تنها سریع‌ترین نرخ رشد بازار را به خود اختصاص می‌دهند، بلکه مورد تحسین منتقدان قرار می‌گیرند و شهرت روزافزون برای فروش خودروهای پرآپشن نیز به آن‌ها کمک می‌کند؛ به‌ویژه هنگامی که مردم در شرایط بحران خرید ‌کنند. طراحی لوکس و قابلیت‌ها و امکانات خوب با هم ترکیب می‌شوند تا به برندهای خودروسازی کمک کنند که ادراک گذشته‌ی خریداران را از این خودروسازان به‌عنوان برندهای سازنده‌ی محصولات ارزان‌قیمت و مقرون‌به‌‌صرفه تغییر دهند. کیا تا آنجا پیش می‌رود که شعار و نشان خود را تغییر می‌دهد.

خودرو هیوندای / Hyundai در پارکینگ

البته همه چیز به وسایل نقلیه جدید بستگی نداشت. مدیریت کره جنوبی در زمینه‌ی کنترل بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ به گونه‌ای بود که اختلال کمتری در کارخانه‌های این کشور به وجود بیاید. درحالی‌که کارخانه‌های آمریکایی در ماه مارس وادار به تعطیلی شدند و بسیاری از آن‌ها مجبور شدند در فصل بهار دوباره فعالیت خود را تعطیل کنند. ترکیبی از ارزش برند، امکانات و قابلیت‌های ارائه‌شده، طراحی و تولید به کیا و هیوندای کمک کرد تا شرایط طوفانی سال ۲۰۲۰ را تحمل کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات