تاکسی لندن با بدنه ون و پیشرانه پلاگین هیبرید معرفی شد

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت خودروی الکتریکی لندن از ون برقی VN5 مجهز به پیشرانه پلاگین هیبرید eCity رونمایی کرد که دارای ظرفیت پیمایش ۹۸ کیلومتر در مسیرهای شهری و قیمت حدود ۶۰ هزار دلار است.
تبلیغات

شرکت خودروی الکتریکی لندن (LEVC) از آغاز تولید ون برقی جدید VN5 در کارخانه انستی کاونتری خبر داد. تولید انبوه این محصول پس از توافق خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت)، می‌تواند خبر بسیار خوبی برای صنعت خودروسازی انگلیس باشد. 

ون الکتریکی تاکسی لندن / LEVC VN5 قرمز رنگ در بزرگراه

ون VN5 با پیوستن به تاکسی برقی TX در خط مونتاژ این شرکت، نشان می‌دهد که برند LEVC جیلی توانایی‌هایی فراتر از کسب‌وکار حمل‌ونقل و تاکسی‌رانی در قاره اروپا دارد. مراحل طراحی، مهندسی و تولید این مدل در کارخانه LEVC در انستی، تنها کارخانه اختصاصی تولید خودروهای الکتریکی در انگلستان انجام شده است. این محصول هم در بازار داخلی انگلیس و هم در کشورهای منتخب اروپایی به فروش خواهد رسید.

همانند TX که مخفف «تاکسی» است، محصول دوم LEVC نام ساده‌ای دارد. عبارت VN برای سبک بدنه «ون» انتخاب شده و ۵ نمایانگر حجم محفظه بار ۵/۵ متر مکعبی این خودرو است.

خط تولید ون الکتریکی تاکسی لندن / LEVC VN5

ون VN5 دقیقاً مانند TX به‌ نظر می‌رسد؛ با این تفاوت که محل نشستن سرنشینان عقب با قسمت بزرگی برای جا دادن بار جایگزین شده است. در این قسمت دو پالت سایز یورو (پالت اروپایی) جای می‌گیرد که یکی از آ‌ن‌ها می‌تواند ازطریق درِ کشویی بزرگ جانبی و دیگری ازطریق درِ اسپلیت ۶۰/۴۰ در قسمت عقب بارگیری شود و وزن ناخالص محموله آن تا ۸۳۰ کیلوگرم می‌رسد. سازه آلومینیومی سبک‌وزن و پیشرانه الکتریکی eCity با مدل TX مشترک است. این ون برقی قادر خواهد بود در حالت تمام برقی مسافتی بیش از ۹۸ کیلومتر و در حالت ترکیبی مسافت بیش از ۴۸۹ کیلومتر طی کند.

شرکت LEVC انتظار دارد تا سال ۲۰۲۲ سهم تولید ون برقی جدید خود را به حدود ۷۰ درصد حجم کل تولید کارخانه برساند. این شرکت ‌اکنون در انگلستان برای ون VN5 سفارش می‌پذیرد و تحویل اولین خودروها به مشتریان قبل از پایان سال جاری خواهد بود. مدل فرمان چپ این ون در مارس ۲۰۲۱ به خط تولید ملحق می‌شود و LEVC می‌گوید بیش از ۳۰ نمایندگی فروش و خدمات تا پایان سال در قاره اروپا فعال خواهند بود و به ۵۰ نمایندگی موجود در انگلستان افزوده می‌شوند.

ون الکتریکی تاکسی لندن / LEVC VN5 در کارخانه انستی کاونتری

یورگ هافمن، مدیرعامل شرکت LEVC، در این زمینه می‌گوید:

امروز لحظه‌ای تاریخی برای شرکت ما است؛ زیرا ما خط تولید دوم را راه‌اندازی می‌کنیم و استراتژی رشد خود را برای تبدیل شدن به تولید‌کننده پیشرو در زمینه خودروهای تجاری ادامه می‌دهیم. VN5 استانداردهای جدیدی در زمینه حمل‌ونقل سبز در صنعت خودروسازی تعیین می‌کند و معیاری جدید و بسیار مطلوب برای بخش ون برقی خواهد بود.

قیمت ون VN5 از ۴۶,۵۰۰ پوند در انگلستان (حدود ۶۰ هزار دلار آمریکا) آغاز می‌شود که قیمت بسیار زیادی برای یک ون محسوب می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات