شیوع ویروس کرونا فعالیت کارخانه‌های هیوندای در کره‌ جنوبی را متوقف کرد

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بحران ویروس کرونا تأمین قطعات خودرو از چین به خط تولید هیوندای در کره‌جنوبی را مختل کرده است. کارخانه‌های اصلی هیوندای به‌مدت یک هفته تعطیل خواهند شد.
تبلیغات

مقام‌های شرکت خودروسازی هیوندای اعلام کردند که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در چین، بخشی از قطعات مورد نیاز برای تولید و مونتاژ خودرو به کارخانه‌های این برند در کره‌جنوبی نمی‌رسد. به‌همین دلیل، هیوندای اولین خودروساز بزرگ است که براثر بحران ویروس کرونا، فعالیت خط تولیدش در خارج از چین را متوقف می‌کند.

کره‌جنوبی مرکز اصلی فعالیت‌های هیوندای با هفت کارخانه‌ی بزرگ است. براساس گزارش اتونیوز، کمبود سیم‌های مورد نیاز مونتاژ خودرو قطعه‌ای است که هیوندای را وادار به تعطیلی موقت خط تولیدش در خانه می‌کند. بخش زیادی از سیم‌های مونتاژ خودروهای هیوندای، از چین تأمین می‌شود. دو شرکت اصلی تأمین‌کننده‌ی سیم مونتاژ خودروهای هیوندای قصد دارند که حجم تولیدشان در کارخانه‌های کره‌جنوبی و جنوب شرق آسیا را افزایش دهند تا مشکلات هیوندای هرچه سریع‌تر رفع شود. 

باتوجه به اینکه هیوندای و کیا در مقایسه با خودروسازان دیگر بیشتر به تأمین‌کننده‌های چینی وابسته هستند، اثرات منفی کمبود قطعه در این دو برند کره‌ای جدی‌تر خواهد بود. در سال ۲۰۱۸، ارزش قطعات خودرو صادراتی چین به کره‌جنوبی ۱/۴۷ میلیارد دلار بود؛ این مبلغ در سال ۲۰۱۹ به ۱/۵۶ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. البته دو تأمین‌کننده‌ی اصلی هیوندای قصد دارند که تا اوایل هفته‌ی آینده فعالیت کارخانه‌هایشان در چین را از سر بگیرند. اما چند خط تولید بزرگ هیوندای در کره‌جنوبی بین پنج تا هفت روز کاملا متوقف می‌شود.

بسیاری از کارخانه‌های چینی در صنایع مختلف به‌دلیل طولانی شدن دوران تعطیلات و اختلال در سیستم حمل‌و‌نقل عمومی ناشی از شیوع ویروس کرونا، با مشکل روبه‌رو شده‌اند. چند خودروساز بزرگ مثل تسلا، فورد، گروه PSA فرانسه، نیسان و هوندا درحال‌حاضر خط تولیدشان در چین را متوقف کرده‌اند. هیوندای در فصل اخیر فروش، به بهترین سودآوری در دو سال گذشته رسید؛ اما با توقف تولید شاسی‌بلند جدید پلیسید (Palisade) و کارخانه‌های این شرکت در کره‌جنوبی، چند ماه آینده برای مقام‌های هیوندای پُرتنش است.

مدیران ارشد هیوندای اعلام کرده‌اند که درکنار بررسی دقیق شرایط کارخانه‌ها، احتمال خریدن قطعه از تأمین‌کننده‌های دیگر را هم درنظر می‌گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات