ایلان ماسک: تسلا شرکت سهامی عام باقی خواهد ماند

شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از جنجال بر سر خصوصی‌سازی تسلا و زمزمه‌هایی مبنی بر سرمایه‌گذاری عربستان در این شرکت، ایلان ماسک اعلام کرد که تسلا سهامی عام باقی خواهد ماند.
تبلیغات

در حالی که طی هفته‌های گذشته بحث بسیار زیادی بر سر خصوصی‌سازی تسلا و سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در این شرکت مطرح شده بود، بالاخره ایلان ماسک اعلام کرد که تسلا به صورت سهامی عام باقی خواهد ماند. پیش از این ماسک اعلام کرده بود که روند خصوصی‌سازی تسلا با رسیدن به قیمت هر سهم به ۴۲۰ دلار و تصمیم سرمایه‌گذاران، همراه با کمک صندوق سرمایه‌گذاری عربستان آغاز می‌شود. حالا با گذشت حدود ۳ هفته از اظهارات اولیه ایلان ماسک، او در توئیتر اعلام کرد که این کار انجام نخواهد شد. 

Elon Musk / ایلان ماسک

ایلان ماسک هفته گذشته برای تصمیم‌گیری در مورد روند خصوصی‌سازی تسلا با سهامداران و مدیران جلسه‌ای برگزار کرد و در نهایت به این نتیجه رسید که عمومی باقی ماندن تسلا در حال حاضر، بهترین گزینه ممکن است. ماسک روز پنج‌شنبه هفته گذشته با هیئت مدیره تسلا دیدار کرد و تصمیم خود را به آن‌ها ارائه داد؛ هیئت مدیره تسلا در نهایت با طرح ایلان ماسک موافقت کرد.

ایلان ماسک روز جمعه در حساب توئیتر خود نوشت:

با توجه به بازخوردی که از نظرات سهامداران فعلی تسلا دریافت کردم، واضح است که اکثر آن‌ها عمومی ماندن شرکت را بهتر از خصوصی‌سازی می‌دانند. علاوه بر این، تعدادی از سهامداران تسلا توضیح دادند که در مورد مسائل داخلی مربوط به محدود شدن سرمایه‌گذاری در شرکت خصوصی، نگران هستند. منافع خصوصی‌سازی تسلا برای بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد و سهامداران اثبات نشده است. به طور خلاصه، اکثر سهامدارانی که من با آن‌ها صحبت کردم، به این مسئله تاکید داشتند که "این کار را نکنید" . 
Tesla Model 3 / تسلا مدل 3

ماسک همچنین افزود:

من می‌دانستم که روند خصوصی‌سازی تسلا چالش‌برانگیز خواهد بود، اما روشن است که نتیجه فراتر از انتظارات اولیه ما بود. این‌جا مشکلی وجود دارد؛ اگر ما بخواهیم به تولید خودروی برقی تسلا مدل 3 ادامه دهیم و سودآوری خود را نیز حفظ کنیم، کمی با مشکل روبرو خواهیم شد. اگر نتوانیم از لحاظ مالی پایدار باشیم، ارزش سهام در تلاطم بازار دچار نوسان می‌شود و این به ضرر تسلا خواهد بود. با این حال، من اعتقاد دارم که بودجه کافی برای خصوصی‌سازی تسلا وجود دارد و این روند می‌تواند به تقویت شرکت کمک کند. مقاله‌های مرتبط:ایلان ماسک، احتمال سرمایه‌گذاری عربستان در خصوصی سازی تسلا را تائید کردچرا عربستان سعودی می‌خواهد روی ایلان ماسک و تسلا سرمایه‌گذاری کند

اولین بار، زمزمه خصوصی‌سازی تسلا توسط ایلان ماسک و با توئیتی در صفحه شخصی او آغاز شد؛ این مسئله باعث جنجال زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایالات متحده شد و حتی تاثیر زیادی نیز بر ارزش سهام تسلا گذاشت. شایعات به حدی بالا گرفت که باعث ورود سازمان‌های دولتی برای بررسی امکان تقلب مسئولان تسلا و ایلان ماسک شد. اما حالا پس از چند هفته کش‌وقوس، بالاخره مشخص شد که تسلا در آینده نیز به صورت سهامی عام باقی می‌ماند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات