تصاویر جاسوسی از مدل چهاردر AMG GT منتشر شد

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تصاویر جاسوسی از تست‌های نهایی سدان مرسدس AMG GT4 در تونل باد و جاده‌های برفی منتشر شد.
تبلیغات

تقریباً ۱۰ روز پیش بود که اولین تصاویر رسمی اگرچه با پوشش استتار، از سدان جدید مرسدس AMG GT4 منتشر شد. این سدان آلمانی که بر پایه‌ی مرسدس AMG GT ساخته می‌شود و درواقع مدل چهاردر آن خواهد بود، هم‌اکنون مراحل تست نهایی را پیش‌ رو دارد تا به‌صورت رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی شود.

مرسدس AMG GT4

باتوجه به تصاویر منتشرشده، به‌نظر می‌رسد که رقیب جدید بی‌ام‌و M6 گرند کوپه، پورشه پانامرا و آئودی RS 7 شباهت زیادی به مدل مفهومی GT که سال گذشته در ژنو معرفی شد، داشته باشد. پس از انتشار تصاویر تست تونل باد، تصاویر جاسوسی از آزمایش این سدان احتمالاً پرقدرت در جاده‌های برفی خبرساز شده است. بدون شک سدان AMG GT4 با داشتن جلوپنجره‌ی آشنا، دریچه‌های هوای بزرگ و چراغ‌های باریک عقب، شباهت زیادی به برادر کوپه‌ی بزرگ‌تر خود مرسدس AMG GT دارد. برخلاف نسل جدید CLS کلاس که به‌تازگی رونمایی شد، AMG GT4 همانند AMG GT طرح لیفت‌بک دارد که همین مورد این سدان را از مدل‌های دیگر AMG متفاوت می‌کند.

مرسدس AMG GT4

جالب این است که AMG GT4 در کنار AMG GT و پورشه پانامرا در حال آزمایش در برف بوده است. این مورد مشخص می‌کند که تیم مهندسی مرسدس، رقیب اصلی خود را سدان لوکس پورشه قرار داده است. نکته‌ی دیگر AMG GT4 وجود باله‌ی عقب ثابت در آن است که احتمالاً به‌عنوان آپشن در مدل نهایی در نظر گرفته خواهد شد. همانند تمام مدل‌های AMG، سدان جدید AMG GT4 به جلوپنجره‌ی پانامریکانا که برای اولین بار در مدل AMG GT و سپس در مدل‌هایی چون S63 و GLC63 استفاده شد، مجهز شده است. با توجه به اینکه نسل جدید CLS نسخه‌ی کد 63 نخواهد داشت، AMG GT4 در اصل جایگزین CLS63 خواهد بود.

مرسدس AMG GT4
مرسدس AMG GT4
مرسدس AMG GT4
مرسدس AMG GT4
مرسدس AMG GT4

احتمالاً AMG GT4 از پیشرانه‌ی دست‌ساز ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری با دو توربوشارژر و قدرتی حدود ۶۰۰ اسب بخار، به همراه گیربکس ۹ سرعته‌ی اتوماتیک جدید AMG استفاده کند و پلتفرم آن با E کلاس و CLS کلاس مشترک باشد. تمام این حدس و گمان‌ها با آغاز نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ و رونمایی رسمی این مدل، به پایان خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات