نسل جدید هیوندای سانتافه معرفی شد

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
برای اولین بار تصاویری از نسل چهارم شاسی‌بلند هیوندای سانتافه با مدل ۲۰۱۹ منتشر شده است، که نشان می‌دهد تغییرات زیادی در فضای بیرونی خودرو وجود دارد.
تبلیغات

پس از کمپین طولانی تیزر و تعداد زیادی عکس‌ جاسوسی، بالاخره نسل چهارم هیوندای سانتافه به‌طور کامل نمایش داده شد. با این‌که به نظر می‌رسد اساسا چیزی شبیه سلف خود ندارد، شاسی‌بلند سانتافه جدید مدل ۲۰۱۹ با چهره جسورانه همراه با جلو داشبورد جالب و چراغ‌های باریک بالا شبیه طرح استفاده‌شده در هیوندای کُنا آمده است؛ برخی از ویژگی‌های مدل جدید نیز برگرفته از کراس‌اور پیل سوختی هیدروژنی جدید نکسو (Nexo) خواهد بود.

2019 Hyundai Santa Fe / شاسی‌بلند هیوندای سانتافه

جلوپنجره‌ی مشبک آبشاری محصول جدید هیوندای، برای اولین بار در مدل i30 اعمال شد که کاملا فضای جلوی خودرو را در بر می‌گیرد و ظاهر شاسی‌بلند را در بخش رقابتی بسیار برجسته می‌کند. خطوط برجسته فوق‌العاده که از جلو تا عقب خودرو امتداد می‌یابد، در ترکیب با قوس‌های ایجادشده روی گلگیر چرخ‌ها در جلو و عقب نمای بسیار زیبایی به شاسی‌بلند سانتافه مدل ۲۰۱۹ می‌بخشد. 

2019 Hyundai Santa Fe / شاسی‌بلند هیوندای سانتافه
2019 Hyundai Santa Fe / شاسی‌بلند هیوندای سانتافه
2019 Hyundai Santa Fe / شاسی‌بلند هیوندای سانتافه
2019 Hyundai Santa Fe / شاسی‌بلند هیوندای سانتافه

هنگامی که عملا در داخل کابین حرکت می‌کنید، متوجه خواهید شد که نسبت به نسل پیشین سانتافه تغییرات زیادی دارد. کنسول مرکزی دارای چندین ویژگی مشترک با هیوندای کُنا است؛ ولی سیستم اطلاعاتی و سرگرمی بالای کنسول مرکزی قرار دارد و بنابراین راننده مجبور نیست هنگام استفاده از این سیستم چشم خود را از جاده بردارد. پشت آمپر در تصاویر به‌خوبی دیده نمی‌شود، اما حداقل به نظر می‌رسد که در قسمت وسط کاملا دیجیتال باشد. همان‌طور که وعده داده شده بود، فاصله دو محور چرخ بیش‌تر شده است که یعنی فضای زیادی برای جای پای مسافرین عقب خودرو در اختیار قرار خواهد گرفت.

طبق اطلاعات منتشرشده در صفحات رسمی هیوندای کره جنوبی، پیشرانه توربودیزل ۲ و ۲.۲ لیتری همراه با پیشرانه بنزینی ۲.۰ لیتری توربوشارژ در سیستم محرکه استفاده خواهد شد. صرف‌ نظر از نوع پیشرانه انتخابی، جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک هشت سرعته قدرت را به هر دو محور چرخ منتقل می‌کند. 

در مورد ایمنی شاسی‌بلند سایز متوسط سانتافه ۲۰۱۹، سیستم‌هایی مانند هشدار و جلوگیری از برخورد با جلو، هشدار خروج از خط مستقیم و دستیار نور بالا استفاده می‌شود. دستیار ایمنی دیگری نیز به‌ کار گرفته شده است که در صورت باز شدن درهای خودرو هنگام حرکت در مسیر به مسافر هشدار می‌دهد. سیستم Safe Exist Assist علاوه بر صدور هشدار به مسافرین، به‌طور خودکار درهای خودرو را برای جلوگیری از حادثه قفل می‌کند. علاوه بر موارد ذکرشده، سانتافه جدید از هشدار عقب خودرو نیز بهره می‌برد که اگر فردی عقب خودرو نشسته باشد و راننده بخواهد حرکت کند، فورا هشدار می‌دهد. 

در عکس‌ها و مشخصاتی که تاکنون از سانتافه جدید منتشر شده است، اطلاعات بیش‌تری وجود ندارد و برای دیدن هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۹ باید تا نمایشگاه خودروی نیویورک صبر کنیم؛ این نمایشگاه اواخر ماه آینده میلادی افتتاح می‌شود و خودروسازان مطرح دنیا آخرین اخبار و محصولات خود را در آن عرضه می‌کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات