تویوتا و لکسوس، قابل اعتمادترین خودروهای سال ۲۰۱۷

سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
پس از بررسی غیر قابل‌اعتمادترین خودروهای سال ۲۰۱۷، در مطلب پیش رو به بهترین و قابل اعتمادترین خودروهای سال جاری میلادی می‌پردازیم.
تبلیغات

مدتی قبل، در مقاله‌ای به بررسی غیرقابل اعتمادترین خودروهای سال ۲۰۱۷ در آمریکا پرداختیم. اما امروز  به بررسی برندها و خودروهایی می‌پردازیم که توسط مؤسسه‌ و مجله‌ی مستقل کانسومر ریپورتز به‌عنوان قابل اعتمادترین خودروهای سال ۲۰۱۷ آمریکا معرفی شده‌اند.

در لیستی که این مؤسسه‌ منتشر کرده است؛ برند‌های تویوتا و لکسوس به‌عنوان قابل اعتمادترین خودروهای سال ۲۰۱۷ از نگاه مردم آمریکا شناخته شده‌اند. همچنین بر اساس این گزارش، خودروی کیا نیرو به‌عنوان بهترین مدل سال لقب گرفت. این در حالی است که در کمال تعجب، خودروهای مطرحی مانند کادیلاک اسکالا و تسلا مدل ‌X در انتهای این فهرست قرار دارند و به‌عنوان غیرقابل اعتمادترین خودروهای سال ۲۰۱۷ آمریکا شناخته شده‌اند.

TOYOTA tacuma

در تحقیقی که مؤسسه‌  کانسومر ریپورتز از بیش از ۶۴۰ هزار مالک خودروی جدید در آمریکا انجام داده است؛ مشخص شده که مردم آمریکا به تسلا مدل ۳ گرایش بیشتری پیدا کرده‌اند و این خودرو را به‌عنوان قابل اعتمادترین محصول تسلا معرفی کرده‌اند.

جیک فیشر، مدیر مؤسسه‌  کانسومر ریپورتز در کنفراسی که‌ به‌منظور بررسی و اعلام آمار این مؤسسه‌ در زمینه آخرین نظرات مردم آمریکا درباره خودروهای موجود در این بازار برگزار شد، اعلام کرد:

بر اساس آمار ۴ سال گذشته از خودروی تسلا مدل ۳، پیش‌بینی می‌کردیم که این خودروی تسلا بتواند امتیاز متوسطی از مردم آمریکا در زمینه اعتمادپذیری کسب نماید. دیگر خودروی تسلا یعنی مدل S، برای اولین بار و پس از ۴ سال توانست در نظرسنجی سال ۲۰۱۷ مؤسسه‌ ما، امتیاز بالاتر از متوسط دریافت کند.

فیشر معتقد است علت عدم اعتماد مردم به خودروی تسلا، در نتیجه ضعف این شرکت در تأمین قطعات این خودرو و کیفیت رانندگی آن است. فیشر، مدل ۳ تسلا را ساده‌ترین خودروی شرکت تسلا تا سال ۲۰۱۷ خواند.

Tesla Model 3

با وجود وعده‌های مدیرعامل جاه‌طلب و ثروتمند شرکت تسلا یعنی ایلان ماسک مبنی بر تولید سالانه بیش از ۲۰ هزار دستگاه از این خودرو توسط این شرکت تولیدکننده خودروهای برقی، شرکت تسلا تنها ۲۶۰ دستگاه خودروی مدل ۳ را تولید و روانه بازار کرد. این درحالی است که بر اساس گزارش‌های منتشرشده، خط تولید این خودرو که قرار بود در سایت نامی، متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری مشترک تویوتا و جنرال موتورز راه‌اندازی شود؛ هنوز در مراحل ابتدایی است و خبری از تولید مدل ۳ در این سایت خودرویی نیست.

مدل ۳ تسلا بسیاری از تجهیزات و امکانات مدل S را دارد؛ مانند پیشرانه‌ی برقی مشابه و سیستم باتری پیشرفته و به همین دلیل توانسته است سال ۲۰۱۷ امتیاز بالایی از مردم آمریکا دریافت کند. اما در سوی مقابل این خودرو از درهای برقی مدل S بی‌بهره است و همین امر موجب رأی پایین‌تر آمریکایی‌ها به این خودرو در مقایسه با مدل S شده است. اما مدل X به دلیل مشکلات متعدد در صندلی‌ها و مشکل در درهای عقب خودرو، در انتهای فهرست ارزیابی سطح اعتماد مردم به خودروهای بازار آمریکا قرار گرفته است.

kia niro

بر اساس اعلام مؤسسه‌ کانسومر ریپورتز، اساسا خودروهای الکتریکی خودروهای قابل اعتمادی هستند؛ چرا که برخلاف خودروهای بنزینی و دیزلی از قطعات متحرک به‌مراتب کمتری بهره می‌برند. همچنین این خودروها نیازی به سیستم خنک‌کننده پیشرانه، سیستم انتقال سوخت و سیستم انتقال احتراق داخلی ندارند. فیشر در این زمینه معتقد است:

اصولا خودروهای الکتریکی پیچیدگی به‌مراتب کمتری در مقایسه با خودروهای بنزینی یا هیبریدی دارند و بسیار قابل اعتماد هستند. البته رتبه اول نظرسنجی ما یک خودروی هیبریدی بنزنی است؛ یعنی خودروی کیا نیرو که اوایل سال جاری به بازارهای جهانی معرفی شد.
chevrolet bolt

اگرچه شورولت در میان ۲۸ برند مورد ارزیابی رتبه ۱۷‌ام را کسب کرده است؛ اما خودروی شورولت بولت قطعا یکی از قابل اعتمادترین خودروهای تولیدشده توسط گروه خودروسازی جنرال موتورز به شمار می‌آید.

بر اساس این نظرسنجی، مردم آمریکا دو مشکل اساسی در خودروها را به‌عنوان عوامل اصلی در عدم کسب رأی اعتماد خودروهای مطرح بازار اعلام کرده‌اند. این دو مورد عبارتند از: وجود جعبه‌دنده‌های ۷ تا ۱۰ سرعته همراه با سیستم کلاچ دوگانه و سیستم‌ها و تجهیزات جانبی و رفاهی به‌کاررفته در خودروها.

معمولا مدل‌های جدید شرکت‌های تولیدکننده خودرو، باعث می‌شوند که سطح اعتماد مردم به آن برند خاص پایین بیاید؛ مخصوصا اگر در مدل‌های جدید ارائه‌شده، نوآوری‌های زیادی به کار گرفته شده باشد و از تفکرات و نگاه‌های عامیانه و همه‌پسند دوری کرده باشند.

ولوو xc60

مؤسسه‌  کانسومر ریپورتز پیش‌بینی کرده است که ولوو XC60 امتیاز متوسط رو به پایین از مردم دریافت کند؛ چرا که این خودرو بر اساس دیگر مدل ولوو یعنی XC90 ساخته شده که در ارزیابی‌های پیشین نمرات خوبی در میزان اعتمادپذیری دریافت نکرده است.

maxda cx-9

شرکت بیوک نیز به واسطه معرفی مدل جدید خودروی لاکروس که با جعبه‌دنده ۸ سرعته به بازار وارد شده، در جدول قابل اعتمادترین برندهای خودروسازی سقوط کرده است. همچنین مدل جدید خودروی محبوب CX-9 مزدا، این شرکت را مانند بیوک در جدول پایین کشانده است. در همین حال مدل جدید پسیفیکا از کرایسلر بسیار موفق بوده و توجه مردم را به خود جلب کرده است. از این رو شاهد ارتقاء رتبه‌ی کرایسلر در این فهرست هستیم.

نهایتا ۵ برند اول جدول قابل اعتمادترین خودروهای بازار آمریکا در سال ۲۰۱۷ عبارتند از: تویوتا، لکسوس، کیا، آئودی و بی‌ام‌و. در سوی مقابل برندهای معتبری مانند ولوو، دوج، رام، جنرال موتورز و کادیلاک در انتهای این فهرست قرار گرفته‌اند.

تویوتا کمری 2018 / toyota camry 2018

بیوک بالاتر از هوندا و در رتبه هشتم قرار دارد و مزدا بالاتر از پورشه، رتبه دوازدهم را از آن خود کرده است. همچنین تسلا با رتبه ۲۱ پشت سر جیپ و بالاتر از لینکون قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات