هاچ‌بک برقی مفهومی مرسدس‌بنز EQ A رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس‌بنز در جریان نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷، عضو جدیدی از خانواده‌ی خودروهای برقی EQ را معرفی کرد.
تبلیغات

مرسدس‌بنز با رونمایی هاچ‌بک برقی مفهومی EQ A، مدل جدیدی به خودروهای برقی آینده‌ی خود اضافه کرد. این خودرو در کنار مدل مفهومی Vision EQ ForTwo، از برنامه‌ی مرسدس‌بنز برای خودروهای برقی کوچک آینده خبر می‌دهد.

Mercedes-Benz EQ A Concept

طرح‌های صاف و لوزی شکل سری EQ مرسدس، در این هاچ‌بک برقی هم جلب توجه می‌کند. طرح مدور دماغه به همراه فاصله‌ی کم بین سپر جلو لاستیک و طرح شیب‌دار پنجره‌ی جلو همراه شده است که در ادامه به سقف می‌رسد و در عقب خودرو به مانند آبشار سرازیر می‌شود. هاچ‌بک برقی مرسدس با نمای زیبای خود، واقعا مانند طرحی از آینده به نظر می‌رسد.

Mercedes-Benz EQ A Concept
Mercedes-Benz EQ A Concept
Mercedes-Benz EQ A Concept
Mercedes-Benz EQ A Concept
Mercedes-Benz EQ A Concept

تیم طراحی مرسدس علاوه بر طرح زیبای بدنه، از فناوری مدرن نیز برای تزئین ظاهر EQ A استفاده کرده است. در حالت رانندگی اسپرت، در جلوپنجره نوار افقی آبی‌رنگی نمایان می‌شود و با تغییر به حالت رانندگی اسپرت +، نوارهای قرمزرنگ عمودی خودنمایی می‌کنند. EQ A چراغ‌های LED مدرن را که امروزه پراستفاده شده‌اند، کنار گذاشته است و از فیبرهای لیزری استفاده می‌کند. این واحدها مجموعه‌ای از رشته‌ فیبر را روشن می‌کنند که به گفته‌ی مرسدس، نشان‌دهنده‌ی سیم‌پیچ‌ها در پیشرانه‌ی برقی است.

هاچ‌بک برقی مرسدس از دو پیشرانه‌ی برقی (یکی در محور جلو و یکی در محور عقب) بهره می‌برد که در مجموع ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۴۹۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. EQ A در زمانی حدود پنج ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

آئودی آیکون
Mercedes-Benz EQ A Concept
Mercedes-Benz EQ A Concept
Mercedes-Benz EQ A Concept

باتری لیتیوم-یونی ۶۰ کیلووات ساعتی، با یک‌بار شارژ به‌صورت سیمی یا القای بدون سیم، طی کردن مسافتی بالغ بر ۴۰۰ کیلومتر را ممکن می‌کند.

دیتر زتچه، مدیر عامل مرسدس بنز و عضو عالی رتبه‌ی گروه خودروسازی دایملر، در جریان رونمایی این خودرو گفت:

برنامه‌ی تولید خودروهای برقی ما شروع شده است. تا سال ۲۰۲۲، شرکت مرسدس‌بنز بیش از ۱۰ مدل مختلف خودروی تمام برقی عرضه خواهد کرد و هاچ‌بک برقی و مفهومی EQ A، مصداق قصد جدی ما در این زمینه است.

مدل EQ C (الهام گرفته‌شده از کراس اوور مفهومی EQ که سال گذشته در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد)، اولین مدل از سری EQ مرسدس خواهد بود که در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات