فولکس واگن پس از ۱۷ سال به ایران بازگشت

سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
فولکس واگن پس از ۱۷ سال دوری از بازار خودروی ایران، با ارسال دو محصول جدید تیگوان و پاسات طی ماه آتی به‌صورت رسمی به ایران بازخواهد گشت.
تبلیغات

فولکس‌واگن امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با ارسال اولین محموله از محصولات خود در ماه آینده، پس از ۱۷ سال مجددا به بازار ایران ورود خواهد کرد. این امر به کاهش وابستگی این خودروساز برتر آلمانی به بازارهای بی‌ثبات جهانی مانند چین و برزیل کمک خواهد بود.

فولکس‌واگن اعلام کرد:

امروز مدیران شرکت ما و شرکت ماموت خودرو به‌عنوان نماینده اصلی ما در ایران توافق کردند تا از ماه آینده، ارسال خودروهای تیگوان و پاسات به ایران را توسط ۸ واسطه و خرده‌فروش فولکس‌واگن در منطقه آغاز کنند. بازار هدف ما در ایران بیشتر شهر تهران و حومه آن خواهد بود.
vw tiguan

فولکس تیگوان

فولکس‌واگن به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز اروپا به دنبال دستیابی به بازارهای جدید و مستعدی این‌سوی آب‌ها است تا بتواند با فروش هرچه بیشتر محصولات خود در سرتاسر جهان، غرامت پرداخت‌شده به دلیلرسوایی آلایندگی خودروهای خود را جبران کند. این در حالی است که سیاست‌های کلان این شرکت در حال تغییر به سمت ساخت خودروهای الکتریکی و ایجاد شرکت‌های خدماتی حمل و نقل است.

فروش محصولات فولکس‌واگن در چین که طی ۳۰ سال گذشته همواره به‌عنوان مهم‌ترین بازار برای این خودروساز آلمانی مطرح بوده است، در بازه زمانی ۵ ماه نخست سال میلادی با کاهش ۳.۳ درصدی همراه بوده و در مجموع فولکس‌واگن ۱.۵۱ میلیون خودرو در این مدت در چین به فروش رسانده است. بازار مهم دیگر برای این غول خودروسازی برزیل است که در مدت مشابه با فروش ۱۱۶,۶۰۰ دستگاه خودرو، ۱.۹ درصد کاهش فروش تجربه کرده است.

vw gol

فولکس گل

فولکس‌واگن برای ورود به ایران رقابتی سخت با رقبای فرانسوی خود یعنی گروه خودروسازی پژو-سیتروئن و گروه رنو خواهد داشت؛ چراکه این خودروسازان فرانسوی در بازه زمانی کوتاهی پس از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ و برطرف شدن تحریم‌های بین‌المللی وارد بازار ایران شده‌اند و هم‌اکنون سابقه و حوزه فعالیت به‌مراتب بیشتری در این بازار مستعد دارند.

آندر سانِت، مدیر بخش ایران شرکت فولکس‌واگن، طی بیانیه‌ای که از طریق ایمیل به خبرگزاری‌ها ارسال شد اعلام کرد:

ما بار دیگر در حال تقویت حضور خود در عرصه بین‌المللی هستیم.
vw beetle

فولکس بیتل (قورباغه‌ای)

گروه خودروسازی فولکس‌واگن که در دهه ۵۰ میلادی خودروی خاطره‌انگیز فولکس بیتل یا همان قورباغه‌ای را در ایران به فروش می‌رساند و در آخرین حضور خود در دهه ۹۰ میلادی خودروی محبوب گل را به ایران صادر می‌کرد، در سال ۲۰۰۰ از بازار ایران خداحافظی کرد و حالا پس از ۱۷ سال مجددا با هدف دستیابی به سهم قابل توجهی از بازار داخلی کشور، به ایران بازخواهد گشت.

فولکس‌واگن معتقد است:

بنا به گزارش‌های رسمی از ایران، بازار خودروی این کشور طی سال‌های آینده با رشد قابل توجهی همراه خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود طی سال‌های آتی سالانه ۳ میلیون خودرو در این بازار به فروش رسد. ما نیز با هدف کسب سهم حداکثری از این بازار مهم خاورمیانه به این کشور ورود می‌کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات