بورگوارد آلمان در ایران تولید می‌شود؛ برند دوم پورشه در ایران

یک‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروهای بورگوارد آلمان با همکاری این شرکت و کیان موتور در خاک کشورمان تولید خواهد شد.
تبلیغات

خلیل حسن‌آبادی، مدیرعامل شرکت کیان موتور، در مورد تولید مشترک خودرو با خودروساز آلمانی گفت: «بر اساس قرارداد مشترک میان کیان موتور و شرکت بورگوارد آلمان، تولید خودروهای این برند آلمانی از دو سال دیگر در کشورمان آغاز می‌شود. این قرارداد، انحصار تولید و واردات محصولات شرکت بورگوارد را به کیان موتور واگذار کرده است».

مدیرعامل کیان موتور ادامه داد که در مرحله‌ی نخست، حدود ۱۰۰۰ دستگاه خودروی بورگوارد در سه کلاس مختلف در ایران تولید و عرضه خواهد شد. در این مرحله ۳ موتور ۲۰۰۰، ۱۸۰۰ و ۱۴۰۰ سی‌سی روی دو نوع خودروی کراس‌اوور نصب خواهد شد. حسن آبادی توضیح داد که مهم‌ترین ویژگی در نظر گرفته‌شده در این قرارداد، تولید و ارائه‌ی خدمات پس از فروش مناسب در خاک ایران است. ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد گارانتی به همراه دو سال خدمات پس از فروش رایگان از موارد توافق شرکت کیان موتور و برند بورگوارد آلمان هستند.

به گفته‌ی مدیرعامل کیان موتور، در این قرارداد که مدت آن پنج‌ساله است، تولید یک هزار دستگاه خودرو در ابتدای کار در نظر گرفته شده است که برای ۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه خواهد داشت. البته این میزان کارآفرینی با افزایش میزان تولید در پنج سال به تعداد ۱۲۰۰ نفر فرد شاغل افزایش پیدا خواهد کرد. بر اساس گزارش رسانه‌های آلمانی، این برند امیدوار است قرارداد صادرات و تولید خودروی بورگوارد به خاورمیانه، سرآغاز فروش و صادرات گسترده‌ی این برند لوکس آلمانی در سراسر جهان باشد.

بورگوارد از سال ۱۹۲۹ توسط کارل بورگوارد در برمن آلمان آغاز به کار کرد. این شرکت در سال ۱۹۶۱ تولیدات و فعالیت خود را متوقف کرد؛ اما سال ۲۰۰۸ نقطه‌ی عطفی برای برند بورگوارد بود، جایی که کریستین بورگوارد با همکاری کارل‌هاینز نوس و فوتون موتور چین توانست برند بورگوارد را دوباره فعال کند و به تولید خودروهای لوکس در آلمان بپردازد. از سال گذشته این برند آلمانی همکاری با پورشه، تبدیل شدن به برند دوم پلتفرم خودروهای پورشه را آغاز کرد. در این میان، خودروهایی با نام این برند و بر اساس پلتفرم خودروهای پورشه به چین صادر شدند تا همکاری جدی پورشه و بورگوارد رقم بخورد.

خودروهای بورگوارد BX5 و BX7 در کلاس خودروی پورشه ماکان و با بهره‌گیری از این پلتفرم تولید و در نمایشگاه فرانکفورت به‌عنوان اولین کانسپت بورگوارد به صنعت خودروی جهان معرفی شوند. این دو مدل خودرو در کلاس بدنه‌ی کراس‌اوور پیشرانه‌ی توربو شارژ ۲۰۰۰ سی‌سی دارند. این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر دارای توان خروجی ۲۲۱ اسب بخار است. توان خروجی پیشرانه‌ی خودروهای بورگوارد نشان از قدرت کراس‌اوورهای این برند دارد.

کیان موتور به‌عنوان نماینده رسمی بورگوارد در ایران اعلام کرده است که این برند آلمانی برای کراس‌اوور لوکس خود یک پیشرانه‌ی هیبریدی در نظر گرفته است که از سال آینده هم‌زمان در ایران و کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد. تولید خودروهای اروپایی و غیر چینی در خاک ایران بعد از برجام تحقق یافته است که نمونه‌ی اول آن، تولید پژو 2008 توسط ایکاپ در ایران بوده است. پس از توافق و قرارداد با شرکت‌های پژو، سیتروئن، رنو، هیوندای، فولکس واگن و بنز، قرارداد با برند بورگوارد آن هم توسط یک شرکت خصوصی می‌تواند تغییر در صنعت خودروی ایران را گسترش دهد و زمینه‌ساز حضور برندهای لوکس دیگر در کشورمان باشد.

به نظر شما حضور بورگوارد چه میزان در رشد صنعت خودروی ایران و تنوع پیدا کردن بازار ایران مؤثر است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات