۱۰ خودروی تمام برقی از مرسدس بنز در راه هستند

پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مرسدس بنز، خودروساز محبوب آلمان، وعده داده است که تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ مدل خودروی تمام الکتریکی با برند EQ در سبد محصولاتش حضور داشته باشند.
تبلیغات

سال گذشته، مرسدس بنز از برند جدیدی به نام EQ رونمایی کرد که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه خودروسازی دایملر، مختص تولید خودروهایی با پیشرانه‌ی تمام‌ الکتریکی خواهد بود. از سویی دیگر، این شرکت خوش‌نام آلمانی وعده داده است که خودروی مفهومی EQ که در کلاس کراس‌اوور معرفی شد، تا ۲ سال دیگر با تولید انبوه وارد بازار شود.

MERCEDES eq

پیش از این، برنامه‌ی رسمی مرسدس‌بنز برای تولید خودروهای برقی EQ، سال ۲۰۲۵ را هدف قرار داده بود؛ اما خبر حضور این برند تا قبل از سال ۲۰۲۰ نشانه‌ی عزم جدی مرسدس در راه توسعه‌ی خودروهای تمام الکتریکی است. کارشناسان دلیل شتاب‌ گرفتن برنامه‌های دایملر در این زمینه را رسوایی‌های اخیر مربوط به میزان آلایندگی خودروها می‌دانند که از مدل‌های دیزلی فولکس‌واگن شروع شد و حالا رنو، گروه فیات کرایسلر و حتی خود مرسدس‌بنز را تحت تأثیر قرار داده است.

علاوه‌ بر اهمیتی که دایملر به حضور در بازار خودروهای پاک و دور از انرژی‌های فسیلی می‌دهد، پیشرو بودن در فناوری نیز اهمیت فراوانی دارد. مطمئنا چنین برند اصیل و مشهوری، نمی‌خواهد در هیچ زمینه‌ای عقب‌تر از دیگران باشد و تولید خودروهای مدرن نه‌تنها از نظر تجاری و ایجاد تنوع در محصولات، بلکه از دیدگاه تبلیغاتی نیز برای آن مهم است.

مرسدس بنز EQ

مانفرد بیشاف، مدیر عامل دایملر در این‌باره می‌گوید:

در آینده‌ی حمل و نقل، ما می‌خواهیم به سیر تحول در صنعت خودروسازی دنیا شکل دهیم. در خط مقدم این حرکت، الکتریکی و دیجیتال کردن خودروها قرار دارد. این روند، فشار کاری بر مهندسانی را که روی بهینه‌سازی خودروهای بنزینی کار می‌کنند، کاهش خواهد داد و خصوصا در توسعه‌ی پیشرانه‌های دیزلی، نشانه‌هایی مبنی بر کاهش تحرک و پیشرفت فناوری دیده می‌شود که به دلیل تأثیر تکنولوژی خودروهای الکتریکی است.
مرسدس بنز الکتریکی generation eq

خودروی مفهومی EQ که چند ماه پیش در زومیت به معرفی آن پرداختیم، دارای ۲ موتور الکتریکی است که مجموع قدرت ۴۰۲ اسب بخار را فراهم می‌کند و با هر بار شارژ، توان مورد نیاز برای حرکت خودرو تا ۵۰۰ کیلومتر را به همراه خواهد داشت. گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متری EQ رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۵ ثانیه را ممکن می‌کند و نهایت سرعت آن بیش از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. از دیگر فناوری‌های مدرن این خودرو می‌توان به امکان استفاده از نسل آینده‌ی شارژرهای ۳۰۰ کیلوواتی اشاره کرد که توان لازم برای طی کردن مسافت ۱۰۰ کیلومتر را با ۵ دقیقه شارژ، در اختیار EQ می‌گذارد.

MERCEDES eq

فرقی نمی‌کند دلیل سرمایه‌گذاری سنگین دایملر بر خودروهای برقی مرسدس بنز،  توسعه‌ی فناوری و دوری از آلایندگی باشد یا اثبات توانایی‌های فنی؛ این روند به نفع مصرف‌کنندگان تمام خواهد شد تا خودروهایی مدرن و مقرون به صرفه در بحث مصرف سوخت داشته باشند. مرسدس وارد بازی شده است و با عرضه‌ی محصولات الکتریکی زودتر از زمانی که قبلا وعده داده، این‌ بار هم الگوی رقبا خواهد بود.در پایان این مطلب، می‌توانید بیننده‌ی تیزر رسمی معرفی خودروی مفهومی EQ از مرسدس بنز باشید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

MERCEDES eq
MERCEDES eq
MERCEDES eq
MERCEDES eq
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات