مرسدس بنز از شاسی بلند الکتریکی Generation EQ رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
مرسدس بنز در کنفرانس خود در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶، از شاسی بلند الکتریکی Generation EQ رونمایی کرد.
تبلیغات

 EQ نام سری محصولات الکتریکی مرسدس بنز در آینده خواهد بود. جدیترین شاسی بلند این غول خودروسازی آلمان و جهان نیز با تجهیز به سیستم تولید توان برقی، در همین رده‌ قرار می‌گیرد. مرسدس بنز در این خودروی الکتریکی از دو موتور الکتریکی بهره برده است که در مجموع توانایی تولید ۴۰۲ اسب بخار را دارد. مرسدس بنز پس از معرفی شاسی بلند خود گفت که سری EQ به خوبی نشانگر پتاسنیل بالای خودروهای الکتریکی خواهند بود و در عین عدم تولید هرگونه آلایندگی، توانایی طی ۵۰۰ کیلومتر مسافت را خواهند داشت.

مرسدس بنز الکتریکی generation eq

دکتر دیتر زچه مدیر عامل گروه خودروسازی دایملر در مراسم رونمایی از Generation EQ گفت:

آینده‌ی برند مرسدس بنز بر چهار ستون استوار خواهد بود؛ ارتباط بین خودروها، رانندگی خودران، اشتراک‌گذاری و سیستم تولید توان الکتریکی. خودروی Generation EQ از تلفیق تمامی چهار مولفه‌‌ی بالا، به وجود آمده است.

وی هم‌چنین در ادامه گفت:

خودروهای پاک آینده‌ی صنعت حمل و نقل را تشکیل می‌دهند. برند EQ ما نیز فراتر از خودروهای صرفا الکتریکی عمل خواهد کرد. خودروهای سری EQ از سرویس اکوسیستم الکتریکی، تکنولوژی پیشرفته و نوآوری‌های متعددی بهره می‌برند.

شاسی‌بلند Generation EQ با استفاده از پلتفرم ماژولار جدید مرسدس بنز تولید شده که صرفا برای خودروهای الکتریکی توسعه یافته است. در این پلتفرم پیشرفته امکان تغییر فاصله‌ی طولی و عرضی چرخ‌ها و فضای باتری‌ در دسترس است تا امکان تولید انواع مختلفی از خودروها اعم از گوپه، سدان و شاسی‌بلند فراهم باشد.

مرسدس بنز در تولید Generation EQ از مواد پیشرفته‌‌ی متعددی از جمله فولاد‌های سبک، آلومینیوم و فیبر کربن بهره گرفته است. 

در طراحی بدنه‌ی Generation EQ، شاهد المان‌های جدیدی هستیم. مرسدس بنز بدین‌وسیله در نظر دارد خودروهای الکتریکی را در ظاهر با سایر محصولات خود متمایز کند. بنز از چهره‌ی Generation EQ با نام چهره‌ی الکترو (Electro Look) یاد می‌کند. چهره‌ی آینده‌نگرانه یکی از مولفه‌های طراحی این شاسی‌بلند الکتریکی است. صفحه‌ی جلو پنجره‌ی مشکی رنگ که با چراغ‌های ال‌ای‌دی تزئین شده است، یکی از اولین بخش‌های Generation EQ است که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

مرسدس بنز الکتریکی generation eq

در بخش انتهایی خودرو نیز شاهد همین سبک از طراحی هستیم که چراغ‌های ال‌ای‌دی به زیبایی هر چه تمام‌ پنل مشکی رنگ این بخش را احاطه کرده‌اند. چراغ‌های قرمز این قسمت هنگام حرکت به رنگ آبی تغییر می‌کنند و پس از آغاز ترمز‌گیری به قرمز تغییر رنگ می‌دهند. رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی نیز در این خودرو به کار گرفته شده‌اند تا به جذابیت آن بیش از پیش بیافزایند.

مرسدس بنز الکتریکی generation eq

داخل کابین Generation EQ شاهد آرایش چهار صندلی مجزا هستیم که هر کدام استراحتگاه آرنج مخصوص به خود را دارد. اسپیکر‌ها نیز در داخل محل تکیه‌گاه سر تعبیه شده‌اند تا تجربه‌ی منحصر به فردی از موسیقی را به ارمغان بیاورند. سرنشینان بخش عقب نیز می‌توانند از نمایشگر تعبیه شده در پشت صندلی‌های جلو نیز بهره ببرند.

مرسدس بنز در Generation EQ برای ناوبری، از نقشه‌های سه‌بعدی HERE بهره برده است که جزئیات بالایی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. کلید‌های کنترل لمسی نیز روی فرمان و کنسول وسط قرار گرفته‌اند و امکان اعمال تغییرات در تنظیمات مختلفی اعم از سیستم چندرسانه‌ای و اطلاعاتی و سیستم تهویه‌ی مطبوع را فراهم می‌کنند.

مرسدس بنز الکتریکی generation eq

یکی از تغییرات مهم Generation EQ نسبت به خودروهای متداول امروزی، استفاده از دوربین‌های جانبی به جای آینه‌ها است. نمایشگر مخصوص هر یک از دوربین‌ها نیز در درب‌ها تعبیه شده است.

مرسدس بنز در بخش سیستم تولید توان شاسی بلند الکتریکی خود انرژی زیادی صرف کرده است تا نمونه‌ی بدون نقصی را عرضه کند. Generation EQ توانی برابر با ۴۰۲ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که بدین ترتیب برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به کمتر از ۵ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت.

مرسدس بنز الکتریکی generation eq

شرکت خودروسازی مرسدس بنز هنوز به طور دقیق جزئیات باتری این خودرو را اعلام نکرده است. البته پیش‌بینی می‌شود باتری ماژولار این خودرو ظرفیتی بیشتر از ۷۰ کیلو وات ساعت داشته باشد.

مرسدس بنز اعلام کرد که سیستم‌های شارژ ۳۰۰ کیلو‌وات مخصوصی را برای خودروهای الکتریکی خود توسعه و در اختیار خریداران قرار خواهد داد تا امکان طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر را با شارژ کمتر از ۵ دقیقه فراهم کند. در حال حاضر شارژر‌های خودروهای الکتریکی توانی برابر با ۵۰ تا ۱۵۰ کیلووات دارند.

مرسدس بنز الکتریکی generation eq

سیستم ناوبری پیشرفته‌ی Generation EQ یکی از بخش‌های آن است که برتری قابل توجهی نسبت به رقبا دارد. این سیستم توانایی محاسبه‌ی شعاع پیچ‌ها و شناخت دقیق مسیر جاده را دارد تا با تطبیق بهترین حالت رانندگی، تجربه‌ی سفر دلنشینی را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. سیستم Car-to-X نیز امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات خودرو را با سایر خودروها فراهم می‌کند تا بدین ترتیب شبکه‌ای از خودروهای متصل به هم در آینده‌ای نزدیک ایجاد شود.

مرسدس بنز اعلام کرده است که نسخه‌ی نهایی Generation EQ طی سه سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و قیمتی برابر با نسخه‌ی میان‌رده‌ی GLC‌ را دارد.

غول خودروسازی آلمان در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵، ۱۰ مدل خودروی الکتریکی وارد بازار کند که بدین ‌وسیله ۱۵ تا ۲۵ درصد فروش محصولات این شرکت را خودروهای الکتریکی پاک تشکیل خواهد داد. مرسدس بنز برای این امر بیش از ۱ میلیارد یورو هزینه خواهد کرد.

مرسدس بنز الکتریکی generation eq
مرسدس بنز الکتریکی generation eq
مرسدس بنز الکتریکی generation eq
مرسدس بنز الکتریکی generation eq

مرسدس بنز پیش از این یک تیزر کوتاه از این خودروی الکتریکی منتشر کرده بود که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

مدل مفهومی بنز

از تیزر تبلیغاتی این شاسی‌بلند مفهومی، که احتمالاً از سال ۲۰۱۹ به تولید انبوه خواهد رسید، می­‌توان متوجه شد که از سیستم هوشمند آیرودینامیک بنز که سال گذشته در نمایشگاه سیستم‌­های هوشمند آیرودینامیک خودروها معرفی شد، بهره می‌­برد. همچنین، با توجه به شعاع حرکتی این خودرو، احتمالاً برای رقابت با تسلا مدل X و کراس­‌اوورهای الکتریکی آئودی و جگوار، که هنوز وارد بازار نشده‌­اند، عرضه می­‌شود. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا این تیزر تبلیغاتی کوتاه را تماشا کنید.

دانلود

این خودرو اولین نمونه­ از ناوگان خودروهای تمام الکتریکی­‌ است که کمپانی مرسدس بنز در حال کار بر روی آن‌هاست. ناوگانی که مطمئناً شامل یک سدان­ لوکس برای رقابت با تسلای مدل S نیز هست.

نظر شما در رابطه با شاسی‌بلند الکتریکی Generation EQ چیست؟

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات