تغییر نام تسلاموتورز به تسلا پس از گسترش فعالیت‌ های این شرکت

جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
تسلا موتورز از این پس صرفاً با نام «Tesla, Inc» شناخته می‌شود. این تغییر، در راستای حرکت سال گذشته‌ی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا برای ادغام فعالیت‌هایش در زمینه انرژی‌ پاک است.
تبلیغات

تسلا علاوه بر خودروهای الکتریکی، طی چند وقت اخیر به تولید سقف‌های خورشیدی و باتری‌های خانگی نیز مشغول بوده است. همچنین تسلا اخیرا سولارسیتی (SolarCity) را که شرکتی فعال در زمینه‌ی تولید پنل‌های خورشیدی است و زیر نظر ماسک هدایت می‌شود، خریده است. 

در جولای سال گذشته میلادی، ماسک از دومین نسخه‌ی نقشه راه کمپانی تسلا رونمایی کرد که چشم‌اندازهای تازه‌ی او را برای آینده تسلا ترسیم می‌کند. ماسک قصد دارد از تسلا برای تولید سقف‌های خورشیدی توانمند با قابلیت ذخیره‌سازی در باتری یکپارچه‌شده با آن، استفاده کند و خط تولید خودروهای الکتریکی خود را گسترش دهد تا تمامی بخش‌های اصلی بازار را پوشش بدهد. وی همچنین درصدد بهبود سیستم خودران خودروهای تسلا است تا به‌واسطه‌ی حرکت ناوگان خودروهای هوشمند و تبادل اطلاعات، رانندگی تا ۱۰ برابر امن‌تر از کنترل خودرو توسط انسان‌ها به ارمغان بیاورد و حتی هنگامی که مالک در خودروی شخصی خود حضور ندارد، بتواند از آن برای کسب درآمد استفاده کند.

این تغییر نام همچنین برند سازی مجدد یک غول تکنولوژی دیگر را برایمان تداعی می‌کند: ۱۰ سال پیش وقتی اپل، آیفون را به بازار فرستاد، کلمه‌ی «کامپیوتر» را از نام خود حذف کرد و از آن پس با نام «Apple Inc» شناخته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات