بخشش دیرکرد جرائم رانندگی تنها تا ۳۰ آذر اجرا می‌شود

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
طرح بخشش دیرکرد پرداخت جرائم رانندگی سال ۹۴، تنها تا پایان آذرماه اجرا می‌شود.
تبلیغات

به گفته‌ی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، طرح بخشش دیرکرد پرداخت جرائم رانندگی سال ۱۳۹۴ شمسی، تنها تا پایان آذر اجرا می‌شود و بعد از آن تمام دیرکردها به جرائم برگردانده خواهد شد.

بر اساس بندی از الحاقیه لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کشور، جرائم سال ۱۳۹۴ که مشمول دیرکرد شده‌اند، جریمه‌ی دیرکردشان در صورت پرداخت تا پایان آذر ۹۵ بخشوده می‌شود و تنها مبلغ جریمه برای رانندگان قابل پرداخت خواهد بود.

بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی؛ با تأخیر دوماهه در پرداخت جرائم رانندگی، این جرائم با قیمت دو برابر از رانندگان اخذ می‌شود.

سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا گفت: «بخشودگی دیرکرد پرداخت جرائم رانندگی تنها تا پایان آذرماه بر اساس قانون مهلت اجرا دارد و به هیچ عنوان این مهلت تمدید نخواهد شد.»

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مورد تغییر قیمت جرائم رانندگی در سال ۱۳۹۶ توضیح داد: «پلیس در افزایش قیمت جرائم رانندگی تابع دولت است و هر چیزی‌ تصویب شود همان را اجرا می‌کنیم.»

او در مورد پلاک‌های جدید در شهر تهران بیان کرد:‌«با توجه به اینکه ظرفیت پلاک‌ها با عدد ۹۹ به اتمام رسید، پلاک‌های جدید در تهران هم‌اکنون با عدد ۱۰ جایگزین شد. در عین حال ما از نظر میزان اختصاص پلاک مشکلی نداریم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات