بی ام و سری 3، مهمان ویژه‌ی پنجاهمین سالگرد بی ام و 2002

شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و 2002 یکی از نقاط عطف در تاریخ کمپانی خودروسازی بی‌ام‌و بود چراکه زمینه‌ساز و الهام‌بخش مدل‌های سری ۳ شد.
تبلیغات

سال ۲۰۱۶ سرشار از جشن‌‌هایی بود که توسط کمپانی بی‌ام‌و برای بزرگداشت صدمین سال فعالیتش برگزار شدند. حتی رقیبان دیرینه‌ی این کمپانی هم در این جشن‌ها شرکت کردند و برای این کمپانی آلمانی واقع در مونیخ سالگرد خوش و موفقیت و طول عمر ۱۰۰ سال دیگر آرزو کردند. اما سال ۲۰۱۶ علاوه بر این بزرگداشت‌ها شامل نقطه‌ی عطف مهم دیگری هم در تاریخ این برند، یعنی پنجاهمین سالگرد عرضه‌ی بی‌ام‌و ۲۰۰۲ است.

BMW 2002 and 3 Series

سری‌های O2 دوستداران زیادی دارند که بیشتر آن‌ها عاشقان آپشن‌ها و ویژگی‌های بی‌ام‌و و طراحی کلاسیک آن هستند. این تندیس منبع الهام بی‌ام‌و سری۳ بود که بعد از سری O2 عرضه شد و درنهایت تبدیل به پرفروش‌ترین مدل خودروی آلمانی در طول تاریخ برند بی‌ام‌و شد.

هزینه‌ی خودروهایی که برای یک مراسم عکس‌برداری ادهاک در بخارست گرد هم آورده شده بودند، توسط BMW Romania پرداخته شد که درواقع نوعی باج برای تبلیغ و دعوت به خرید سدان اسپرت این کمپانی بود. در کنار BMW 2002 اوریجینال محصول سال ۱۹۷۲، بی‌ام‌و سری ۳ مدل ۲۰۱۶ نیز حضور داشت. این تصمیم نشان‌دهنده‌ی این است که گذشت تقریبا سه دهه می‌تواند چه تغییراتی ایجاد کند. مسلما امروزه به‌سختی می‌توان تشخیص داد که این دو خودرو که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند درواقع پدر‌بزرگ و نوه هستند؛ اما بااین‌وجود همچنان شباهت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد. شباهت‌هایی مثل Hoffmeister Kink.

BMW 2002 and 3 Series

در ماه مارس سال ۱۹۶۶ اولین نمونه از مدل‌های سری O2 با نام ۱۶۰۲ عرضه شد. در آن زمان افراد کمی قادر به درک یا پیش‌بینی چنین موفقیت بزرگی در تاریخ این سری خودروها (از نظر ظاهر ، کیفیت و تکنولوژی) در آینده بودند. کمی بعد، مدل‌های دیگری با نام‌هایی همچون ۱۸۰۲ و ۲۰۰۲ عرضه شدند تا بتوانند با رقبای تراز اول آن موقع رقابت کنند. مدل‌های بعدی حتی شامل یک نسخه‌ی توربو بودند که به‌واسطه‌ی آن کمپانی توانست در مسابقات بی‌شماری پیروز باشد. در این مسابقات رانندگانی همچون هوبرت هانه و بعدها دیتر کوئستر پشت فرمان‌ این مدل‌ها رانندگی کردند.

BMW 2002 and 3 Series

اگرچه تمام نکاتی که تا الان گفته شد به نظر جالب و تأثیرگذار می‌آیند، اما این میراث خودرو است که بیشترین اهمیت را دارد. میراث این مدل، سری ۳ است که از طرح آغازین آن نه‌تنها در مدل‌های خودروهای بی‌ام‌و بلکه در کل صنعت خودرو استفاده شد. گالری تصاویر نشان داده‌شده در زیر، شامل تصاویری از بی‌ام‌و ۲۰۰۲ در رویداد SoNoRo است. SoNoRo رویدادی است که در آن موسیقی کلاسیک به شکل‌های غیرمعمول نواخته می‌شود. این فقط یکی از رویدادهایی است که بی‌ام‌و برای مدت تقریبا ۵۰ سال آن را پشتیبانی مالی می‌کند.

علاوه بر شرکا و همکارانی همچون BMW Tate Live، BMW Art Journey و کنسرت‌های Opera for All در برلین، مونیخ و لندن، کمپانی بی‌ام‌و همچنین با موزه‌های سرشناس و نمایشگاه‌های هنری و همین‌طور ارکسترها و سالن‌های اپرا در سراسر جهان نیز همکاری می‌کند. گروه بی‌ام‌و در تمام فعالیت‌های فرهنگی خود آزادی خلاقانه‌ای ارائه داده است. چون همان‌طور که می‌دانید این فعالیت و سرمایه‌گذاری برای تولید طرح‌ها و کارهای هنری تأثیرگذار و دستیابی به نوآوری‌های چشمگیر به‌منظور موفقیت در کسب‌وکار ضروری است.

BMW 2002 and 3 Seires
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات