نیسان میکرا ۲۰۱۷ رونمایی شد

جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
مطالعه 5 دقیقه
نیسان در نمایشگاه خودروی پاریس از مدل ۲۰۱۷ میکرا رونمایی کرد.
تبلیغات

نیسان در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ از مدل کاملا جدید میکرا ۲۰۱۷ رونمایی کرد، این خودروی هاچ بک کوچک نیسان کاملا از نو طراحی شده است. نیسان نسل پنجم میکرا را به تعداد زیادی از تکنولوژی‌های ایمنی فعال مجهز کرده است، تکنولوژی‌هایی مانند سیستم ترمز خودکار اضطراری (AEB) و سیستم کمکی حرکت بین خطوط. همچنین این خودرو به مجموعه‌ی فنی جدیدی مجهز شده و سیستم ارتباطی و سرگرمی آن نیز مورد بهینه سازی قرار گرفته است. نمای ظاهری میکرای جدید به وظوح از خودروی مفهومی نیسان با نام Away که در سال ۲۰۱۵ رونمایی شده بود الهام گرفته شده است. در ادامه همراه زومیت باشید.

در نسل جدید میکرا خبری از طراحی حبابی و شیرین نسل قبل نیست، حالا دیگر میکرا از طراحی اسپرتی برخوردار است و در طراحی آن از خطوط صاف استفاده شده است. در نمای جلویی از جلو پنجره جدید نیسان که با نام V-Motion شناخته می شود استفاده شده است و طراحی چراغ‌های اصلی هم تیز و اسپرت است. خطوطی برجسته نیز از قسمت کناری خودرو تا بخش عقب کشیده شده اند و در بخش عقب نیز چراغ‌هایی به شکل بومرنگ کار گذاشته شدند. طراحی سقف میکرای جدید هم به صورت شناور انجام شده است.

نیسان میکرا

این طراحی جدید میکرا را بیشتر شبیه به سایر مدل‌های نیسان همانند جوک، قشقایی و البته خودروی شاسی بلند X-Trail کرده است. این خودرو ۳۹۹۹ میلی‌متر طول، ۱۷۴۳ میلی‌متر عرض و ۱۴۵۵ میلی‌متر ارتفاع دارد. ابعاد میکرای جدید نسبت به نسل قبل ۱۷۴ میلی متر طویل‌تر، ۷۷ میلی متر عریض‌تر و ارتفاع آن نیز ۵۵ میلی متر کوتاه‌تر شده است. قابلیت شخصی سازی خودرو یکی از نکات کلیدی در فروش نیسان میکرای جدید است. میکرای جدید با ۱۰ رنگ مختلف برای بدنه قابل سفارش است که نمونه‌ی به نمایش درآمده در نمایشگاه پاریس نیز به رنگ Energy Orange یکی از آن رنگ هاست. در کنار امکان انتخاب آپشن‌ها و رنگ‌های مختلف برای بیرون و درون خودرو می‌توان میکرای جدید را در ۱۲۵ گونه مختلف خریداری کرد.

نیسان میکرا

برای نخستین بار، میکرای جدید را می‌توان در تمامی تیپ‌ها با طیفی از سیستم‌های ایمنی فعال نیسان خریداری کرد. این خودرو نخستین اتومبیل این کلاس خواهد بود که به سیستم کمکی حرکت بین خطوط مجهز است، همچنین به سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم محافظت از عابر پیاده و دوربین دید طرفین در مدل‌های بالاتر خود مجهز شده است.

سایر تکنولوژی‌های پیشرفته نیز سیستم‌هایی نظیر تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم هشدار نقطه کور و چراغ‌های هوشمند است. نیسان می‌گوید که این سیستم‌ها در حال پایه گذاری رانندگی خودکار هستند و به عنوان بخشی از برنامه‌ی بزرگ این شرکت با نام حمل و نقل هوشمند (Intelligent Mobility) شناخته می‌شوند.

نیسان میکرا

در داخل کابین میکرای جدید از یک نمایشگر ۷ اینچی رنگی استفاده شده است که به سیستم عامل Apple CarPlay و سیستم رهیاب ماهواره‌ای مجهز است، در این سیستم امکان دانلود نرم افزارهای جدید نیز وجود دارد.

دوستداران موسیقی حتما نیسان میکرای جدید را دوست خواهند داشت چون این خودرو به سیستم صوتی Bose Personal با شش عدد بلندگو مجهز است. این سیستم صوتی راننده محور بوده و برای همین منظور در استراحتگاه پشت سری صندلی راننده دو عدد بلندگو کار گذاشته شده است.

نیسان میکرای جدید همانند مدل قشقایی و X-Trail از سیستم Active Ride Control نیسان بهره‌مند است. این سامانه در هنگام حرکت در مسیرهای پر دست انداز همانند خیابان‌های سنگ فرش شده، با کنترل کردن پدال‌های گاز و ترمز از حرکات اضافی بدنه‌ی خودرو جلوگیری می‌کند.

نیسان در طراحی میکرای جدید، راحتی سرنشینان را بهبود بخشیده است، به این ترتیب که با کمک طراحی جدید توانسته است ضریب آیروداینامیکی این خودرو را به عدد بسیار مطلوب ۰.۲۹ برساند و همچنین در بدنه‌ی آن نیز از مواد عایق صدا استفاده کرده اند.

نیسان میکرا

در زیر کاپوت نیسان میکرای جدید امکان انتخاب سه نوع پیشرانه وجود دارد که دوتای آن‌ها بنزینی و یکی نیز دیزلی است.

نخستین پیشرانه، یک پیشرانه‌ی کوچک ۹۰۰ سی سی بنزینی است که به سیستم توربوشارژر مجهز شده است. این پیشرانه قدرتی معادل ۸۸ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتون متر را تولید می‌کند. در صورت افزایش فشار توربوشارژرها گشتاور تولیدی این پیشرانه به رقم ۱۵۰ نیوتن متر نیز می‌رسد.

پیشرانه‌ی بعدی هم یک پیشرانه‌ی بنزینی سه سیلندر به حجم ۱ لیتر است که از نوع تنفس طبیعی بوده و می‌تواند ۷۲ اسب بخار قدرت و ۹۵ نیوتون متر گشتاور تولید کند. سومین پیشرانه، از نوع توربو دیزل و دارای ۱.۵ لیتر حجم است. این پیشرانه‌ی چهار سیلندر می‌تواند ۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

هر سه پیشرانه‌ی ذکر شده به همراه یک جعبه دنده‌ی دستی پنج سرعته عرضه می‌شوند.

نیسان میکرا

نیسان میکرای نسل پنجم با تایید گروه رنو۰نیسان در تاسیسات رنو با نام Flins در فرانسه به تولید خواهد رسید.

 فروش اروپایی این خودرو از ماه مارس ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد و قیمت آن هنوز اعلام نشده است. 

نیسان میکرا

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات