تویوتا سوپرا از پیشرانه بی ام و و سیستم هیبریدی تویوتا بهره خواهد برد

یک‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بنا به گزارشات منتشر شده، جانشین تویوتا سوپرا به پیشرانه‌ای از بی‌ام‌و و سیستم هیبریدی جدیدی که توسط تویوتا توسعه داده شده، مجهز خواهد شد. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید بی‌ام‌و و تویوتا طی همکاری مشترک، در حال کار بر روی پلتفرم جدیدی از خودروی اسپرت هستند که جایگزینی برای بی‌ام‌و Z4 و جانشینی برای خودروی تویوتا سوپرا خواهد بود که مدت‌ها است منتظر رونمایی آن هستیم.

پیش از این تصاویری از خودروی جدید بی‌ام‌و که حاصل این همکاری است، با کاپوت کلاسیک طویل، نسبت انتها‌ی کوتاه و سقف تاشو، فاش شده است. بر اساس شایعات منتشر شده، این شرکت آلمانی در نظر دارد تا خودروی یاد شده را با نام زد ۵ (Z5) وارد بازار کند.

با توجه به گزارشات، فاصله‌ی محور عقب و جلو در خودروی اسپرت جدید تویوتا بیشتر از زد ۵ خواهد بود. این موضوع تویوتا را قادر خواهد ساخت تا نسل جدید سوپرا را در سطحی بالاتر از GT86 قرار دهد؛ همچنین تمایز آن با طراحی خودروی بی‌ام‌و، در نهایت منجر به تولید دو خودرو با ظاهر کاملا متفاوت خواهد شد.

گفته می‌شود که هر دو خودرو از پیشرانه‌ای بهره خواهند برد که به کمک سیستم انتقال قدرت با کلاچ دوگانه، وظیفه‌ی تولید توان چرخ‌های محور عقب را بر عهده خواهد داشت. همچنین هر دو خودرو از یک بسته باتری لیتیوم–یون نیز بهره خواهند برد که انرژی مورد نیاز پیشرانه‌ی الکتریکی طراحی شده توسط تویوتا را تامین خواهد کرد؛ این پیشرانه‌ نیز وظیفه‌ی تولید توان چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.

تکنیک‌های جدید کاهش وزن به کار رفته در دو خودروی یاد شده نیز باعث می‌شود که جرم آن‌ها کمتر از ۱۴۰۰ کیلوگرم باشد.

toyota

گزارش های قبلی حاکی از آن بود که Z5 از پیشرانه‌های توربوشارژ ۴ و ۶ سیلندر خطی بهره خواهد برد، در حالی که نسخه‌ی هیبرید آن‌ها در خودروی تویوتا بکار خواهد رفت.

با توجه به آنکه طراحی سوپرا از طراح مفهومی FT-1 الهام گرفته شده، بنابراین خودروهای اسپرت تویوتا و بی‌ام‌و از طراحی متمایز و انحصاری خود بهره خواهند برد. از این خودروها تا پیش از سال ۲۰۱۷ رونمایی نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات