خودروی اسپرت مشترک تویوتا و بی ام و از متخصصین M پاور استفاده نمی کند

دوشنبه ۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشات منتشر شده، خودروی اسپرتی که بصورت مشترک توسط تویوتا و بی‌ام‌و تولید خواهد شد، نسخه‌ی قدرتمند M نخواهد داشت و متخصصین ام پاور (M Power) در توسعه‌ی آن مشارکتی نخواهند کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خودروی اسپرت آینده‌ی بی‌ام‌و که جایگزین مدل Z4 می‌شود با همکاری تویوتا ساخته خواهد شد، اما این خودرو نسخه‌ی قوی‌تر M نخواهد داشت.

بخش M این خودروساز باواریایی در بسیاری از مدل های جدید بی‌ام‌و مشارکتی نخواهد کرد و حتی مدل فعلی بی‌ام‌و Z4 نیز در قدرتمند‌ترین نسخه‌ی خود از پیشرانه‌ی ۳ لیتری sDrive به قدرت ۳۳۵ اسب بخار در مدل 35is بهره نبرده است. این روند برای جایگزین Z4 هم فرقی نخواهد کرد و بر اساس گزارش Road and Track از مصاحبه با مدیر پروژه‌ی M2،خودروی مشترک تویوتا و بی‌ام‌و تنها در نسخه‌های استاندارد عرضه خواهد شد.  

 بی‌ام‌و Z4 آخرین بار در اتاق‌های E85 و E86 خود از نسخه‌ی M Power استفاده کرد و پس از آن دیگر نسخه‌ی M برای این خودرو تولید نشد. در حقیقت بی‌ام‌و به دنبال این است که مدل احتمالی Z5 را که شاید در آینده تولید شود را سبک‌تر و ساده‌تر بسازد. در مقام مقایسه، مدل تولیدی تویوتا که از ابعادی بزرگتر بهره خواهد برد احتمالا به پیشرانه‌ی هیبریدی مجهز خواهد شد.

بنابراین تعجبی ندارد که دو محصول نهایی علیرغم استفاده از ساختاری مشترک، کاملا متفاوت از یکدیگر باشند. این خودروها در کارخانه‌ی مگنا اشتایر به تولید خواهند رسید.

همچنان اطلاعات زیادی از محصول بی‌ام‌و موجود نیست اما مدل تولیدی تویوتا با الهام از خودروی کانسپت FT-1 ساخته خواهد شد.

بی ام و تویوتا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات