نگاهی عمیق به آئودی E-Tron

جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
مطالعه 5 دقیقه
آئودی E-Tron اولین خودروی برقی تولید انبوه آئودی است که وارد بازار اروپا می‌شود. این خودرو یک کراس‌اور کاربردی و در عین حال دوستدار محیط زیست است.
تبلیغات

آئودی فروش مدل E-Tron در بازار انگلستان را شروع کرده است و این حرکت را باید یک تحول بزرگ دانست چون این اولین خودروی برقی تولید انبوه برقی این شرکت است که وارد این بازار می‌شود.ای ترون رقبای کمی در بازار ندارد و باید به تسلا مدل ایکس و جگوار I-Pace اشاره کنیم، ضمن اینکه مرسدس بنز EQC نیز به‌زودی وارد بازار خواهد شد و بی‌ام‌و هم برای عرضه‌ی مدل iX3 برنامه‌ریزی کرده است. به این ترتیب مشاهده می‌کنید که با بازار کم رونقی مواجه نیستیم و اتفاق رقابت فشرده‌ای در جریان است.

2020 AUDI e-tron

به مدل ای ترون که برگردیم با خودرویی با کیفیت و خوب از یک خودروساز قدرتمند و با تجربه مواجه هستیم. آئودی معمولا کمی دیرتر از رقبایش عمل می‌کند، اما در مورد ای ترون کار خود را به نحو احسن انجام داده است. این خودرو کابینی زیبا و با کیفیت دارد و از نظر فناوری نیز کاملا منشان دهنده‌ی خودروهای آینده است.

نگاهی کلی به E-Tron

2020 AUDI e-tron

با ورود به کابین این خودرو در ابتدا نمایشگر رنگی ۱۲.۳ اینچی در پشت آمپرها توجه شما را جلب خواهد کرد. در کنسول نیز دو نمایشگر بزرگ نصب شده‌اند و تمامی کنترل‌های خودرو ازطریق همین دو نمایشگر انجام می‌شود. در ای ترون می‌توان به‌صورت آپشن به‌جای آینه‌های جانبی دوربین‌ را سفارش داد. نصب این دوربین‌ها باتوجه‌به اینکه ابعادی بسیار کوچک‌تر از آینه‌ها دارند می‌تواند به بهبود ضریب آیرودینامیکی خودرو کمک کند. آئودی همچنین در حال نصب شارژرهای ۱۵۰ کیلوواتی خود در سرتاسر انگلستان است. این شارژرها می‌توانند باتری ۹۵ کیلووات ساعتی این خودرو را در نیم ساعت تا ۸۰ درصد شارژ کنند. تخمین زده می‌شود که آئودی ای ترون با هر بار شارژ بتواند تا ۳۸۷ کیلومتر را طی کند.

2020 AUDI e-tron
2020 AUDI e-tron
2020 AUDI e-tron
2020 AUDI e-tron
2020 AUDI e-tron

اگر بخواهیم E-Tron را با رقبا مقایسه کنیم در مقایسه با جگوار شعاع حرکتی کم‌تری دارد چون جگوار می‌تواند ۴۷۰ کیلومتر را با هر بار شارژ طی کند. در تست اتوکار، آئودی موفق شد به برد ۲۰۰ کیلومتر دست پیدا کند و در همان زمان نمایشگر مقابل راننده نشان می‌داد که همچنان می‌شود با همین شارژ ۱۰۴ کیلومتر دیگر را هم طی کرد. اصلی‌ترین برگ برنده‌ی آئودی E-Tron سواری راحت آن است، چیزی که در جگوار اصلا وجود ندارد. E-Tron از یک سیستم تعلیق فعال از نوع بادی به‌صورت استاندارد بهره‌مند است. این سیستم تعلیق ضمن اینکه فرمان‌پذیری خوبی را در پیچ‌ها برای این خودرو فراهم می‌کند تاثیر منفی روی کیفیت سواری نیز نگذاشته است.

2020 AUDI e-tron

ابعاد پنجره‌های جانبی E-Tron نیز از جگوار بزرگ‌تر است و همین باعث دلباز‌تر دیده شدن فضای داخلی می‌شود. میزان نفوذ صداهای جاده در E-Tron بالا نیست ولی نمی‌توان آن را خیلی هم عالی ارزیابی کرد ولی نمره‌ی قبولی را دریافت می‌کند و متوسط به بالاست. ضریب درگ معادل ۰.۲۸ است و همین عالم سبب شده تا صدای باد بسیار کمی درون خودرو شنیده شود. در کل آئودی E-Tron خودرویی بسیار راحت و مناسب برای سفر است و سرنشینان خود را خسته نخواهد کرد.

2020 AUDI e-tron

ای ترون با وزنی نزدیک به ۲.۵ تن خودرویی سنگین وزن است ولی با این وجود چسبندگی خوبی دارد و به‌راحتی و با اطمینان خاطر می‌توان با آن پیچ‌ها را پشت سر گذاشت. دو موتور الکتریکی این خودرو در حالت نرمال می‌توانند مجموعا ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت و  ۵۶۱ نیوتون‌متر گشتاور تولید کنند. این اعداد در حالت بوست به ۴۰۲ اسب‌بخار و ۶۶۴ نیوتون‌متر افزایش پیدا می‌کنند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۵.۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است که به‌صورت الکترونیکی محدود شده است. با اینکه ای ترون قوی‌ترین خودروی کلاس خود نیست ولی خودرویی بسیار سریع است و می‌تواند تمامی انتظارات راننده را در زمینه‌ی قابلیت‌های حرکتی برآورده کند.

نتیجه‌گیری

2020 AUDI e-tron

آئودی E-Tron نشان‌دهنده‌ی راهی است که محصولات این شرکت در آینده خواهند پیمود و در سال‌های آتی آئودی مدل‌های برقی بیشتری را وارد بازار خواهد کرد. برای رانندگانی که خودروهای اسپرت را می‌پسندند جگوار I-Pace گزینه‌ی مناسب‌تری است اما آئودی خودرویی راحت‌تر و کاربردی‌تر بوده و خانواده‌ها از آن بیشتر لذت می‌برند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات