فولکس واگن پاسات، مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید

سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 17 دقیقه
واردات و حتی تولید محصولات فولکس واگن در ایران قطعی شده است و مدل پاسات از  کلاس سدان‌های خانوادگی، اولین محصول مدرن فولکس در ایران خواهد بود.
تبلیغات

مردم کشورمان، مثل بسیاری دیگر از ملت‌های جهان، از طریق مدل بیتل (قورباغه) با فولکس واگن آشنا شدند. این خودرو، همراه با مدل کاروان (مینی ون) سال‌های زیادی در کشورمان حضور داشتند و حتی امروزه پس از گذشت نزدیک به نیم قرن، همچنان جذابیت خود را در نمونه‌های کلاسیک حفظ کرده‌اند.

فولکس پاسات passat 1976

پس از واردات نسبتا موفق بیتل، با سیل واردات خودروهای خارجی در اواخر دهه‌ی ۵۰ خورشیدی، فولکس واگن نیز همراه مدل‌های گلف و پاسات به ایران بازگشت. نسل اول پاسات با کد B1، در سال ۱۹۷۳ (۱۳۵۲) عرضه شد و تا سال ۱۹۸۱ در خط تولید قرار داشت. این خودرو، با نسخه‌ی ۱۹۷۶ یک محصول مدرن با طرح بدنه‌ی فست‌بک بود که با شروع انقلاب و ممنوعیت واردات خودروهای خارجی فرصت زیادی برای حضور در ایران نداشت؛ ولی با استقبال خوبی روبرو شد.

تاکنون ۸ نسل از پاسات توسط فولکس عرضه شده است که آخرین مدل آن، از سال ۲۰۱۵ در بازار جهانی حضور دارد. این خودرو در کشورهای مختلف با نام‌های گوناگونی از جمله داشر، کوانتوم، سانتانا، کورسار، مگاتون و کارات تولید و عرضه می‌شود؛ ضمن اینکه در نسخه‌ای با بدنه‌ی کشیده‌تر و همراه با آپشن‌های لوکس به نام پاسات CC در آلمان، چین و روسیه حضور داشته است.

فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017

فولکس واگن پاسات با فیس‌لیفت جزئی و اندکی تفاوت ظاهری، در بازار آمریکا فروخته می‌شود و به احتمال فراوان، با چهره‌ی رسمی حاضر در اروپا به ایران وارد خواهد شد. پاسات مدرن، دو تیپ بدنه‌ی سدان چهاردر و استیت (واریانت) دارد که با توجه به بی‌علاقگی نسبی مردم کشورمان به خودروهای استیشن، فعلا با نمونه‌ی سدان در دسترس خواهد بود.

در مقایسه با نسل‌های قبل، پاسات جدید اندکی بزرگ‌تر شده است و درحالی‌که سال‌ها پیش، خودرویی در کلاس بدنه‌ی مرسدس کلاس C و بی‌ام‌و سری 3 محسوب می‌شد؛ حالا برای رقابت در گروه سدان‌های خانوادگی و میان‌‌رده از نظر قیمت، مثل تویوتا کمری، آماده می‌شود. این خودرو علاوه بر پیشرانه‌های متنوع بنزینی و دیزل، در بازار جهانی با نسخه‌ی GTE نیز عرضه می‌شود که با پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید همراه است و امیدواریم با توجه به تخفیف قانونی در مالیات و هزینه‌ی گمرک، شاهد واردات آن به کشورمان در آینده‌ی نزدیک باشیم.

طراحی ظاهری و بدنه

نسل جدید پاسات، بر مبنای پلت‌فرم MQB استوار است که خودروهای گلف، تیگوان و آئودی A3 را نیز شامل می‌شود. عرضه‌ی پاسات با چهره‌ی جدید، نویدبخش تغییر زبان طراحی فولکس در سال‌های آتی است؛ چراکه حالت بی‌تفاوت و ساده‌ی گذشته، تا حدودی ارتقاء یافته و حالا با اندکی حس انتقامجو و البته چاشنی لوکس، جذاب‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.

فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017

در نمای روبرو، چراغ‌های مربعی پاسات جای خود را به طرح جدیدی داده‌اند که همراه با نوار LED برای روشنایی روز، مدرن‌تر و کارآمدتر از نسل‌های قبل خواهد بود. این خودرو همچنان از جلوپنجره‌ی ساده‌ و سه‌خطی همیشگی در محصولات فولکس استفاده می‌کند؛ اما اندکی باریک‌تر شده تا با سایز چراغ‌ها هم‌خوانی داشته باشد. سپر جلو هم در عین سادگی، هماهنگی بسیار خوبی با جلوپنجره دارد و هرچند در نگاه اول خالی از ابتکار به نظر می‌رسد؛ با طرح سه بخشی و مه‌شکن LED، قرینه‌ای نسبی و جذاب با قسمت بالای خود دارد. طبق معمول در سنت طراحی فولکس واگن، کاپوت پاسات همچنان فاقد خطوط پیچیده‌ی حجم‌دهنده است و صرفا با برآمدگی جزئی در امتداد لبه‌ی چرخ‌ها ارائه می‌شود.

در نمای جانبی، طراحی محافظه‌کارانه با خطوط هنرمندانه همراه شده است تا خصوصا در قسمت مربوط به دستگیره‌ها و رکاب پایین در، شاهد فضاسازی مناسبی باشیم. در امتداد انتهای چراغ اصلی تا لبه‌ی پنجره‌ها نیز از خطوط حجم‌دهنده با فرمولی سنتی استفاده شده است که همراه با دایره‌ی پیرامون گلگیرها، باوقار و البته قدیمی به نظر می‌رسد. البته پاسات مدرن یک خودروی فست‌بک نیست؛ اما با شیب خاص شیشه‌ی عقب و کوتاه‌ کردن در صندوق، چنین احساسی به بیننده می‌دهد.

فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017

شاید مدرن‌ترین بخش بدنه‌ی پاسات، عقب این خودرو باشد. طرح تمام LED چراغ‌ها با ۲ نوار مورب و خطی، شباهت بسیار زیادی به محصولات آئودی دارد؛ ضمن اینکه حالت عضلانی و زاویه‌دار زیر چراغ، کمک زیادی به حجیم و بزرگ نشان‌ دادن شخصیت پاسات کرده است. هرچند فضای کلی این بخش از خودرو تا حدودی از مد افتاده و شبیه به خودروهای آمریکایی دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی است، جایگذاری خوب اگزوزهای ذوزنقه‌ای به‌صورت دوگانه و استفاده از نوار باریک چراغ ترمز در نزدیکی آن‌ها، تا حدودی به رفع یکنواختی در طراحی پاسات کمک کرده است.

passat 2017

ابعاد پاسات، شامل طول ۴.۷۶۷ متر، عرض ۱.۸۳۲ متر، ارتفاع سقف ۱.۴۵۶ متر و فاصله‌ی محورهای ۲.۷۹۱ متر می‌شود.

فضای داخلی و کابین

سادگی پاسات در نمای بیرون، انکارناپذیر است و خصوصا در مقایسه با رقبای آسیایی، سعی در حفظ وقار و شخصیت خود دارد که البته چندان فوق‌العاده و عامه‌پسند محسوب نمی‌شود؛ اما در فضای داخلی، با تلفیقی از سادگی و آینده‌ی‌نگری روبرو هستیم که نه‌تنها به مشهورترین خودروهای این کلاس شبیه نیست، آرام‌بخش و تا حدودی لوکس به‌ نظر می‌رسد.

فولکس واگن پاسات

در هنگام ورود به کابین پاسات، نمایشگر ۶.۵ اینچ و ساعت عقربه‌ای بالای آن، بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کند. بخش زیادی از داشبورد، شبیه به جلوپنجره‌ی سنتی فولکس واگن طراحی شده است و نوارهای براق کروم در میان آن دیده می‌شود. ضمن اینکه سبک طراحی این بخش، باعث شده است علاوه بر زیبایی، مجاری عبور هوا در سیستم تهویه‌ی مطبوع، به‌خوبی مخفی شوند.

پنل پشت فرمان، مجهز به فناوری نمایشگر فعال اطلاعات (Active Info Display) است که با سایز ۱۲.۳ اینچ و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۵۴۰ پیکسل ارائه می‌شود. این بخش شباهت زیادی با پنل آئودی TT دارد و احتمالا فقط در مدل‌های فول‌آپشن در دسترس خواهد بود تا نمونه‌های استاندارد پاسات، صرفا از کیلومتر شمار و دور سنج عقربه‌ای با طرح سیلندری استفاده کنند.

فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017

کلیت داشبورد پاسات، دو رنگ است؛ به‌طوری که بخش بالایی آن متفاوت از صندلی‌ها و قسمت روبرویی داشبورد، قابل سفارش خواهد بود. هنوز فهرست کامل رنگ‌بندی کابین پاسات وارداتی به ایران در دسترس نیست؛ اما می‌توان امیدوار بود که علاوه بر رنگ استاندارد خاکستری تیره، چرم قهوه‌ای و سفید هم در مدل‌های کامل‌تر وجود داشته باشد.

افزایش طول محورها در مدل جدید، فضای بسیار خوبی در اختیار سرنشینان می‌گذارد؛ به طوری‌که علاوه بر صندلی‌های جلو، در ردیف دوم هم افراد بلند قد از کابین جادار پاسات، خصوصا در ناحیه‌ی سر و جلوی زانو، لذت خواهند برد. کشیدگی ایده‌آل این خودرو، بر فضای صندوق بار هم تاثیرگزار بوده و حجم مفید آن را به ۵۸۶ لیتر رسانده است.

پیشرانه و قوای فنی

می‌توان اطمینان داشت که هر محصولی از فولکس واگن، با طیف وسیعی از پیشرانه‌های مختلف ارائه شود و مسلما پاسات هم از این قاعده مستثنا نیست. با توجه انواع زیاد قوای محرک در این خودرو، صرفا به بررسی نمونه‌های بنزینی و پلاگین هیبرید خواهیم پرداخت.

ارزان‌ترین نسخه از پاسات ۲۰۱۷، با کد 1.8T S عرضه می‌شود که ۱.۸ لیتری توربوشارژ و مجهز به اینترکولر است. قدرت این مدل، ۱۷۰ اسب بخار و نهایت گشتاور آن ۲۵۰ نیوتن‌متر خواهد بود که از دور موتور ۱۲۵۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. جعبه‌دنده‌ی پاسات استاندارد، ۶ سرعته‌ی اتوماتیک است و می‌تواند ظرف ۷.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. میانگین مصرف سوخت این خودرو، کمتر از ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود که با سرعت ثابت در بزرگراه به ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در ترافیک شهری به ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. نهایت سرعت پاسات 1.8T S، نزدیک به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017

مسلما پیشرانه‌ی ۱۷۰ اسب بخار برای یک خودروی سدان خانوادگی به وزن ۱۴۳۰ کیلوگرم، کافی به‌ نظر می‌رسد؛ اما علاقه‌مندان پیشرانه‌های ۶ سیلندر فوکلس واگن، می‌توانند از نسخه‌ی ۳.۶ لیتری تنفس طبیعی استفاده کنند که قدرت ۲۸۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۲۵۰۰ دور بر دقیقه، به همراه دارد. این نمونه از پاسات برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به زمان ۵.۷ ثانیه احتیاج دارد. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است؛ درحالی‌که با سرعت ثابت بزرگراه، ۸.۵ لیتر و در ترافیک شهری، ۱۱.۷ لیتر در در ۱۰۰ کیلومتر مصرف بنزین خواهد داشت. نهایت سرعت پاسات ۶ سیلندر که با کد V6 SE شناخته می‌شود، محدود به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

passat 2017

احتمال ورود پاسات با پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید به کشورمان ناچیز است؛ چراکه همچنان یک محصول جانبی در سبد فولکس واگن محسوب می‌شود و با عرضه‌محدود و قیمتی نسبتا بالا، در بسیاری از کشورهای دنیا قابل خرید نیست. این مدل با کد GTE شناخته می‌شود و از ترکیب پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۴ لیتری به قدرت ۱۵۴ اسب بخار با یک موتور الکتریکی ۱۱۵ اسب بخار (۸۵ کیلووات) نیرو می‌گیرد. مجموع قدرت قابل استفاده در این مدل به ۲۲۰ اسب بخار می‌رسد که با نهایت گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر، رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در زمانی حدود ۸ ثانیه ممکن خواهد کرد. میانگین مصرف سوخت برای پاسات GTE، به شرط شارژ کامل باتری‌ها از طریق برق شهری، ۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. با توجه به حجم باک سوخت در پاسات ۲۰۱۷ که ۵۰ لیتر است، می‌توان نتیجه گرفت که با یک بار سوخت‌گیری و شارژ کامل باتری‌ها، مسافتی تا شعاع ۱۰۰۰ کیلومتر، قابل دسترسی باشد. نهایت سرعت پاسات GTE، در حالت تمام الکتریکی (E-Mode) حدود ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است، درحالی‌که با همراهی پیشرانه‌ی بنزینی، تا سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت در اختیار راننده‌ی آن خواهد بود.

در جدول زیر، نسخه‌های مختلف پاسات و حدود قیمت آن‌ها در بازار جهانی قابل مشاهده است.

نوع پیشرانه

قدرت (اسب بخار)

قیمت در بازار جهانی (دلار)

1.8T S Auto

۱۷۰

۲۳,۰۰۰

1.8T R-Line comfort Pckage

۱۷۰

۲۵,۰۰۰

V6 SEL  Premium  DSG

۲۸۰

۳۴,۰۰۰

GTE Plugi-in Hybrid

۲۲۰

۵۰,۰۰۰

آپشن‌ها و امکانات فنی

توقع خریداران از یک خودروی آلمانی، مسلما فراتر از دیگر برندهای دنیا است. سطح بالای مهندسی، مهم‌ترین دلیل علاقه‌مندی مردم به محصولات بنز، بی‌ام‌و، آئودی و فولکس واگن محسوب می‌شود؛ اما آپشن‌ها و تجهیزات مدرن نیز از اهمیت خاصی برای رانندگان برخوردار هستند.

در فضای داخلی، نمایشگر ۶.۵ اینچ لمسی به‌صورت استاندارد وجود دارد و نمونه‌ی ۸ اینچ در نسخه‌های بالاتر قابل سفارش است. نسل دوم سیستم‌های سرگرمی و اطلاع رسانی فولکس، در پاسات جدید وجود دارد که بالاترین سطح ارتباط بین خودرو با اینترنت و گوشی‌های هوشمند را میسر می‌کند. این فناوری، علاوه بر امکانات گوناگون، سرعت عملکرد بسیار بالایی دارد و خصوصا در ناوبری ماهواره‌ای، مسیریابی و دریافت فرامین صوتی به‌خوبی پاسخ می‌دهد. برای ارتباط مؤثر با تلفن‌ هوشمند، پاسات جدید از سیستم میرر لینک (Mirror Link) در کنار دیگر فناوری‌های خود استفاده می‌کند.

فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017

بعضی نسخه‌های پایه از پاسات دارای پخش‌کننده‌ی CD با قابلیت دریافت اطلاعات صوتی و تصویری از فرمت‌های MP3 و WMA هستند که البته با وجود بلوتوث، حافظه‌خوان SD پورت AUX و درگاه USB، چندان اهمیتی ندارد. سیستم صوتی از برند فند هم در مدل‌هایی با آپشن بالاتر وجود دارد.

فناوری ارتباط با خانه (Home Link)، آپشن سفارشی دیگری است که از طریق اینترنت با خانه‌ی هوشمند مالک، ارتباط برقرار می‌کند و کنترل بعضی ادوات منزل، مثل باز و بسته کردن در گاراژ را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. روشن و خاموش کردن خودرو از راه دور هم یکی دیگر از آپشن‌های هوشمند پاسات است.

بسیاری از امکانات این خودرو، انتخابی هستند و این امکان وجود دارد که در نسخه‌ی پایه وجود نداشته باشند. از آن جمله می‌توان به سانروف برقی، آینه‌های برقی جمع‌شونده، بازکننده‌ی در صندوق با فرمان پا، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، درگاه USB در قسمت عقب، کروزکنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت، نورپردازی چندرنگ در فضای داخلی، صندلی‌های با تنظیمات برقی ۸ جهت در ردیف جلو، سنسور تشخیص باران، گرم‌کن شوینده‌ی شیشه و متریال چرم و چوب داشبورد و صندلی‌ها اشاره کرد.

فولکس واگن پاسات

رینگ‌های استاندارد پاسات، ۱۶ اینچ آلومینیوم با طرح کارولینا هستند که با نمونه‌های ۱۷ و ۱۸ اینچ قابل سفارش خواهند بود. پخش نور هوشمند با قابلیت تغییر زاویه نیز یک آپشن انتخابی در این خودرو است که همراه با چراغ‌های تمام LED در جلو و عقب ارائه می‌شود.

نکته‌ی جالب در فولکس پاسات جدید، حضور آپشن‌های کارآمدی مثل دوربین و سنسور عقب، ترمز خودکار در شرایط اضطراری، تهویه هوای دوگانه و کامپیوتر سفر در همه‌ی نسخه‌ها است.

تست تصادف و آپشن‌های ایمنی

فولکس واگن پاسات، یک محصول کاملا اروپایی محسوب می‌شود و طبیعتا در تست تصادف بنیاد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) رتبه‌ی بسیار خوبی دارد. این خودرو، انواع تست تصادف این نهاد را با مجموع ۵ ستاره (امتیاز کامل) پشت سر گذاشته است.

در آزمون بنیاد حفاظت بزرگراه‌ها و بیمه‌ی خودروهای آمریکا (IIHS) که فیلم آن در ادامه‌ی مطلب قابل مشاهده است، پاسات با کسب امتیاز خوب در همه‌ی زمینه‌ها، در گروه امن‌ترین سدان‌های بازار آمریکا قرار می‌گیرد؛ اما با توجه به خسارات زیادی که بدنه و خصوصا چراغ‌ها در تصادفات پاسات خواهند دید و مسلما هزینه‌بر خواهند بود، پایین‌تر از رقبای مشهوری مثل کیا اپتیما،هوندا اکورد و تویوتا کمری ارزیابی شده است.

آپشن‌های ایمنی پاسات حتی در نسخه‌ی پایه قابل قبول به نظر می‌رسند و شامل چند کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو و نوع پرده‌ای برای ردیف عقب هستند. 

فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017

کمربند ایمنی با ۳ نقطه‌ی کشش، جایگاه مخصوص حمل کودک، فناوری الکترونیکی حفظ تعادل خودرو (ESC)، سیستم جلوگیری کننده از لیز خوردن (ASR)، قفل الکترونیک دیفرانسیل (EDL) و ترمز کمکی پیشرانه (EBA) در همه‌ی مدل‌های پاسات وجود دارند. همچنین جدیدترین فناوری فولکس واگن در ترمز‌های ABS، EBD و HBA در پاسات وجود دارد.

فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017

طبیعتا برخی آپشن‌های ایمنی در خودروهای دنیا، با پرداخت هزینه‌ی اضافه قابل انتخاب هستند که برای پاسات شامل پارک تمام خودکار، هشدار اجسام در نقطه‌ی کور، سیستم آگاهی‌دهنده به راننده در زمان خروج از لاین، ارتباط مستمر با سیستم ناوبری و اعلام خطر به هنگام تجاوز از سرعت مجاز منطقه‌ای، رادار ۳۶۰ درجه و آخرین سطح فناوری فولکس در ترمز هوشمند به هنگام تشخیص احتمال برخورد با دیگر خودروها و عابرین می‌شوند.

آزمون رانندگی و تست فنی

آنچه بیش از هرچیز، رضایت مصرف‌کننده از پاسات را به دنبال دارد، فضای عالی برای سرنشینان جلو و عقب است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، حتی با عقب‌بردن صندلی راننده هم سرنشین عقب می‌تواند زانوهای راحتی داشته‌ باشد و حتی پا روی پا بگذارد. یک فرد بلند قد تا حدود ۱.۹ متر هم فضای سر بسیار خوبی در پاسات خواهد داشت و حتی در دست‌اندازهای جاده، برخوردی با سقف ندارد.

passat 2017

صندلی‌ها راحت و قابل قبول هستند و در ردیف جلو با بخش‌‍‌های اضافه کنار زانو و کتف، سرنشینان را در بر می‌گیرند؛ اما هرچند در رانندگی آرام شهری، لذت‌بخش خواهند بود و در حرکت سریع روی پیچ‌های تند و مانورهای اسپرت، نمی‌توان توقعی فراتر از یک خودروی خانوادگی از آن‌ها داشت.

شتاب‌گیری با پاسات، حتی در نمونه‌ی ۱.۸ لیتری، کاملا راضی‌کننده است و به لطف استفاده از اینترکولر در کنار توربوشارژر، قدرت بسیار خوبی در این کلاس بدنه فراهم می‌کند. فنربندی و سیستم تعلیق هم برای سفرهای کوتاه و احتمالا پردست‌انداز شهری، مناسب ارزیابی شده است. هرچند ارتفاع این خودرو قابل تغییر نیست؛ صندلی، فرمان و حتی محل قرار گرفتن بازوی راننده روی کنسول، تنظیم پذیر خواهد بود که در سفرهای طولانی مدت، مفید است.

فولکس واگن پاسات

پاسات از دو نوع جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار استفاده می‌کند که نوع مدرن و سریع آن، روی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر حضور دارد. البته حتی در نسخه‌ی پایه و ارزان‌تر هم تعویض دنده‌ها سرعت قابل قبولی دارند و باعث تنش خاصی برای سرنشینان نخواهد شد. با توجه به قانون منع واردات خودرو با پیشرانه‌های حجیم‌تر از ۲.۵ لیتر، مدل ۱.۸ پاسات با میانگین مصرف سوخت کمتر از ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، عمکرد جذابی از خود نشان می‌دهد.

فولکس پاسات حتی در نسخه‌ی پایه، به لطف فناوری‌های مربوط به سیستم سرگرمی‌های چند رسانه‌ای و ارتباط هوشمند که پیش‌تر ذکر شد، یک خودروی مدرن به حساب می‌آید. هرچند تعداد کلید‌های روی داشبورد کمی بیش از حد به نظر می‌رسد و در نگاه اول گیج‌کننده است؛ به راحتی قابل استفاده خواهند بود و یادگیری عملکرد آن‌ها چندان پیچیده نیست.

قیمت نهایی و مقایسه با رقبا

در مجموع، نمی‌توان از مسائل فنی پاسات ایراد بزرگی گرفت؛ چراکه مهندسی عالی و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. اما مسلما هزینه‌ی نگهداری این خودرو فراتر از رقبای آسیایی آن در بازار ایران است. هنوز مشخص نیست که پاسات با چه نوع گارانتی و خدمات پس از فروش در کشورمان عرضه خواهد شد؛ اما در بازار جهانی دارای ۳ سال یا ۵۷ هزار کیلومتر گارانتی کامل قطعات فنی است که همراه با ۱۲ سال یا ۱۹۵ هزار کیلومتر تضمین خدمات پس از فروش، ارائه می‌شود.

جالب است بدانید که در گروه چهارگانه‌ی غول‌های خودروسازی آلمان، شامل مرسدس بنز، بی‌ام‌و، آئودی و فولکس واگن، پاسات تنها محصول قابل خرید در کلاس سدان‌های غیر لوکس خانوادگی محسوب می‌شود که با قیمت مناسب در نسخه‌ی پایه، علاقه‌مندان خودروهای آلمانی در سراسر دنیا را وسوسه می‌کند.

passat 2017

از سویی دیگر، بازاری که پاسات در آن حضور دارد، با سلطنت طولانی مدت تویوتا کمری همراه است که استهلاک پایین، هزینه‌ی تعمیر نگهداری کم و عملکرد تضمین‌شده‌ای دارد. هرچند آستانه‌ی قیمت پاسات مثل دیگر خودروهای مشهور این کلاس بدنه، در محدوده‌ی کمتر از ۲۵ هزار دلار قرار دارد؛ در تست‌های فنی و بررسی میدانی بسیاری از رسانه‌های خودرویی دنیا، در رتبه‌ای پائین‌تر از هوندا آکورد، تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما قرار گرفته که احتمالا، به دلیل هزینه‌ی نگهداری بالاتر مدل‌های پاسات بوده است.

طبق معمول، صحبت از قیمت نهایی یک خودروی وارداتی به کشورمان بسیار سخت خواهد بود و حتی نمایندگی رسمی با توجه به حضور شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان کشور، نمی‌تواند قیمت عرضه‌ی پاسات را تضمین کند. با این اوصاف، با فرض واردات پاسات استاندارد که در بازار جهانی آستانه‌ی قیمت ۲۳ هزار دلار دارد، می‌توان پیش‌بینی کرد که این خودرو با قیمتی در حدود ۱۷۵ میلیون تومان فروخته شود. نمونه‌ی هیبرید پاسات GTE هم حتی با تخفیفات گمرکی و تشویق مالیاتی، مسلما فراتر از ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

در جدول زیر، مقایسه‌ی اجمالی خودروهای کلاس سدان خانوادگی در بازار ایران در کنار فولکس پاسات ۲۰۱۷، را مشاهده می‌کنید.

مشخصات / خودرو

فولکس واگن پاسات

رنو مگان سدان

پژو ۵۰۸

هیوندای سوناتا

کیا اپتیما

تویوتا کمری

هوندا آکورد

تعداد سیلندر

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

حجم موتور (لیتر)

۱.۸

۱.۲

۱.۶

۲.۴

۲.۴

۲.۵

۲.۴

حداکثر توان (اسب بخار)

۱۷۰

۱۳۰

۱۶۵

۱۸۵

۱۷۸

۱۸۰

۱۸۵

حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر)

۲۵۰

۲۰۰

۲۴۰

۲۴۱

۲۳۱

۲۳۰

۲۴۵

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

یورو ۶

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

-

حجم باک (لیتر)

۵۰

۵۰

۷۲

۷۰

۷۰

۶۴

۶۵

مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km)

۵.۸

۵.۵

۵.۸

۸.۱۱

۷.۹

۸.۴

۷.۸

جعبه دنده

۶ سرعته خودکار

۷ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

۷ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

CVT

حداکثر سرعت (Km/h)

۱۹۰

۲۱۰

۲۰۹

۲۳۶

۲۳۹

۲۰۲

۲۱۰

زمان رسیدن به سرعت 

۱۰۰ Km/h

۷.۸

۱۰.۶

۸.۹

۸.۴

۸.۵

۸

۷.۵

حجم صندوق بار (لیتر)

۵۸۶

۵۵۰

۴۹۷

۴۶۱

۴۵۰

۴۳۶

۴۴۷

وزن (کیلوگرم)

۱۴۳۰

۱۴۴۰

۱۴۸۰

۱۴۷۴

۱۶۳۰

۱۴۷۰

۱۶۰۲

قیمت (میلیون تومان)

۲۷۵

-

-

۲۴۵

۲۶۶

توقف فروش

۲۳۵

مشخصات فنی دقیق انواع خودرو فولکس واگن در بازار کشورمان، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر اتومبیل‌های این خودروساز آلمانی  را در بخش محصولات زومیت ببنید.

گالری 

فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017
فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017
فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017
فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017
فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017
فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017
فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017
فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017
فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017
فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017
فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017
فولکس پاسات Volkswagen Passat 2017
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات