دوربین‌های شفاف در نمایشگاه CES 2024 خواهند درخشید

نمایش اطلاعات خانه با دوربین شفاف زایس کنار یک مرد با تیشرت آبی
زایس در نمایشگاه CES 2024 از دوربین‌های شفاف با قابلیت نمایش تصاویر هولوگرامی و واقعیت افزوده روی سطح شفاف رونمایی می‌کند.
تبلیغات

برند آلمانی زایس یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین برندها درزمینه‌ی اپتیک و ساخت لنز است که در نمایشگاه CES 2024 لاس وگاس آمریکا حضور دارد. این شرکت بیانیه‌ای رسمی در وبسایت خود منتشر کرد و از رونمایی دوربین شفاف با قابلیت نمایش تصاویر هولوگرامی خبر داد.

زایس اپتیک‌های بسیار نازک و دقیق در یک لایه‌ از این دوربین به‌کار برده است. این لایه‌ با شفافیت بیش از ۹۲ درصدی که دارد، هر سطح شیشه‌ای مانند پنجره‌های ساختمان‌ها و شیشه‌ی هدآپ خودرو را به نمایشگری با وضوح حداکثری تبدیل می‌کند.

رومن کلیندینست، قائم‌مقام شرکت زایس، در بیانیه‌ای گفت: «این نقطه‌ی عطف فناوری هولوگرامی را می‌توان با اختراع حروف چاپی که برای نوشتن به کار می‌رفت، مقایسه کرد.»

نمایش اطلاعات خودرو در هدآپ خودرو با دوربین شفاف زایس

فناوری زایس برای اولین بار امکان تولید هولوگرام در مقیاس بزرگ را فراهم می‌کند. این فناوری را قبلاً در مأموریت‌های فضایی ESA و ناسا و در بخش‌های نیمه هادی و فناوری پزشکی دیده بودیم.

یکی از جذاب‌ترین کاربردهای فناوری زایس هولوکم (Holocam) است؛ هولوکم یک دوربین شفاف به‌حساب می‌آید که به‌طور یکپارچه در پنل‌های شیشه‌ای ادغام می‌شود. هولوکم از عناصر جداسازی و هدایت نور استفاده می‌کند تا نور فرود آمده را به یک حسگر پنهان هدایت کند.

فناوری زایس نیازهای کاربر به فضای نصب دوربین‌ها و حسگرها را از بین می‌برد و با طراحی مدرن و محبوبی که دارد، می‌تواند در حسگرهای پارک خودرو و سیستم‌های تشخیص خستگی راننده کاربرد داشته باشد.

نمایش اطلاعات خانه با دوربین شفاف زایس با تصویر مرد روی پنجره

دوربین شفاف زایس می‌تواند در کنفرانس‌های ویدئویی با قرار دادن کنفرانس‌دهنده در مرکز نمایشگر باعث برقراری ارتباط چشمی شرکت‌کننده‌ها با کنفرانس‌دهنده شود.

زایس در نمایشگاه CES 2024، نمایشگر هدآپ خودرو (HUD) را هم به‌نمایش می‌گذارد که به رانندگان اطلاعات مهمی از جاده را ارائه می‌دهد. این فناوری می‌تواند کاربردی‌تر از نمایشگرهای داشبورد خودرها باشد و شیشه‌های جانبی و عقب را به پلت‌فرم‌هایی برای ارتباطات Car2X تبدیل کند.

احتمالاً شاهد نفوذ دوربین‌های شفاف زایس در خانه‌ها هم باشیم. این فناوری می‌تواند روی سطوح صاف و شیشه‌ای در خانه و با حرکات دست یا دستورات صوتی فعال شود. لایه‌ی شفاف به‌کاررفته در این دوربین‌ها، می‌تواند تولید انرژی را ازطریق جذب نور خورشید آسان‌تر کند.

اطلاعاتی از قیمت دوربین های شفاف زایس دردسترس نیست و به‌زودی مشخصات تکمیلی آن در نمایشگاه CES 2024 مشخص خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات