دوربین کلاسیک نیکون ZF با حسگر پروضوح و لرزشگیر پیشرفته رونمایی شد

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
دختر مومشکی در حال عکاسی با دوربین نیکون ZF
نیکون دوربین کلاسیک جدیدی با حسگر پروضوح و پردازنده‌ی رده‌بالا رونمایی کرده است که علاقه‌مندان به دوربین‌های گران‌قیمت لایکا را هدف قرار می‌دهد.
تبلیغات

نیکون سال‌ها است قابلیت‌های مدرن حوزه‌ی عکس‌برداری و فیلم‌برداری را وارد دوربین‌هایی می‌کند که بدنه‌شان با الهام از طراحی محصولات قدیمی ساخته شده است؛ اما تقریبا هیچ‌یک از این محصولات نیکون گزینه‌ی جذابی نبودند. پس از ۹ سال، به‌نظر می‌رسد که نیکون توانسته است فرمول مناسب را پیدا کند.

دختر موفر با دوربین نیکون ZF
دوربین نیکون ZF در دست پسر سیاه پوست

غول ژاپنی صنعت دوربین محصول جدیدی به نام Nikon ZF رونمایی کرده است که در دسته‌ی دوربین‌های بدون آینه قرار می‌گیرد و مشخصات تحسین‌برانگیزی دارد. نیکون در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید دوربین ZF به حسگر ۲۴٫۵ مگاپیکسلی فول‌فریم با سیستم فوکوس خودکار ۲۹۹ نقطه‌ای و توانایی شناسایی سوژه‌ها مجهز است.

دوربین جدید نیکون لرزشگیر درون‌بدنه‌ای (IBIS) دارد و از دو اسلات برای کارت حافظه استفاده می‌کند. بدنه‌ی محصول ما را یاد طراحی خاطره‌انگیز محصولات آنالوگ نیکون می‌اندازد.

دوربین نیکون ZF در دست دختر جوان

نیکون پیش‌تر رویکرد مشابهی را برای تولید دوربین‌های ZFC و Df در پیش گرفته بود، اما آن دوربین‌ها ضعف‌هایی بزرگ داشتند. این ضعف‌ها در دوربین ZF برطرف شده است. تغییرات اعمال‌شده در ZF باعث می‌شوند این محصول در فهرست بهترین دوربین برای شروع عکاسی قرار بگیرد.

معرفی دوربین عکاسی جدید نیکون درحالی انجام می‌گیرد که بازار این محصولات تا حد زیادی از تب‌و‌تاب افتاده است. امروزه اکثر کاربران ترجیح می‌دهند عکس‌های روزمره را با موبایل ثبت کنند.

عکاسی پرتره با دوربین نیکون ZF

دوربین ZF شباهت بسیار زیادی به دوربین‌های قدیمی FM2 و FE2 دارد، اما از پردازنده Expeed 7 استفاده می‌کند که پیش‌تر شاهد حضور آن در دوربین‌های رده‌بالای Z8 و Z9 بودیم. سیستم پنج‌محوره‌ی درون‌بدنه‌ایِ دوربین ZF، تا هشت استاپ لرزش‌گیری ارائه می‌دهد. این دوربین به سیستم فوکوس خودکار با پایش سه‌بعدی سوژه‌ها مجهز است و ویدیوی 4K 10-bit H.265 را با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه در حالت کراپ و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه در حالت عادی ضبط می‌‌کند.

دوربین نیکون ZF از نمای بالا

دوربین نیکون ZF به نمایشگر چرخان ۳٫۲ اینچ لمسی مجهز است و تصاویر متوالی را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کند. بزرگ‌ترین تفاوت بین ZF با Z8 و Z9 این است که دوربین جدید نیکون از طراحی خاطره‌انگیز و دکمه‌های چرخان کلاسیک استفاده می‌کند و گزینه‌ای مجزا برای عکاسی سیاه‌و‌سفید دارد. دوربین ZF از شاتر مکانیکی با صدایی هیجان‌انگیز استفاده می‌کند، اما Z8 و Z9 صرفاً شاتر الکترونیکی دارند.

دوربین نیکون ZF با لنز
نمایشگر و دکمه های دوربین نیکون ZF

نیکون ZF در درجه‌ی اول روی عکاسانی متمرکز است که علاقه‌ی زیادی به دوربین‌های قدیمی دارند و دسترسی به جدیدترین فناوری‌ها و قابلیت‌ها برایشان چندان مهم نیست.

ZF را می‌توانیم بهترین پاسخ نیکون به دوربین فوجی فیلم خطاب کنیم. نیکون با ZF در تلاش است کسانی را که به دوربین‌های گران‌قیمت لایکا علاقه‌مندند اما بودجه‌ی کافی در اختیار ندارند را نیز به سمت خود بکشاند.

قیمت دوربین عکاسی جدید نیکون ZF از ۲٬۰۰۰ دلار شروع می‌شود. برای مشاهده‌ی قیمت دوربین نیکون و قیمت دوربین کنون می‌توانید وارد بخش محصولات زومیت شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات