پیش‌بینی رشد ۱۲٫۱ میلیارد دلاری ارزش بازار دوربین تا سال ۲۰۲۸

جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
پاناسونیک لومیکس GH5 از نمای پشت
تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که ارزش بازار دوربین‌های دیجیتالی تا سال ۲۰۲۸ به‌میزان ۱۲٫۱ میلیارد دلار رشد کند.
تبلیغات

بر اساس گزارش Shotkit، انتظار می‌رود ارزش بازار دوربین‌های دیجیتالی تا سال ۲۰۲۸ رشد ۱۲٫۱ میلیارد دلاری تجربه کند، این در حالی است که مطابق آمار، ارزش این بازار در سال ۲۰۲۱ برابر با ۸٫۲ میلیارد دلار بود. در سال ۲۰۲۱ بیش از هشت میلیون دوربین عرضه شد که ۹ درصد کمتر از سال ۲۰۲۰ بود.

بر اساس آمار، درآمد جهانی دوربین‌های دیجیتالی در سال گذشته‌ی میلادی به بیش از ۲۱ میلیارد دلار رسید. تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که بازار دوربین در بین ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷ سالانه ۳٫۴۳ درصد رشد کند. بیشترین درآمد صنعت دوربین در چین ثبت شده است. خریداران چینی مجموعاً پنج میلیارد دلار هزینه کردند.

در همین حین آمار می‌گویند در سال گذشته‌ی میلادی ۷۰ درصد از کل فروش صنعت دوربین به دوربین‌های مجهزبه لنز قابل‌تعویض ارتباط داشت. هرچه زمان می‌گذرد، محبوبیت این دوربین‌ها افزایش پیدا می‌کند. در عرض تنها یک سال، فروش دوربین‌های DSLR از ۲٫۴ به ۲٫۱ میلیون واحد کاهش یافت. در همان بازه‌ی زمانی، فروش دوربین‌های بدون آینه از ۲٫۹ به ۳٫۱ میلیون واحد رسید. از سال ۲۰۱۲ فروش دوربین‌های DSLR به‌طور ثابت کاهش یافته است.

تجهیزات ضروری عکاسی برای تازه‌کار‌ها
تجهیزات ضروری عکاسی برای تازه‌کار‌ها
مطالعه '16

کانن، برند باسابقه‌ی صنعت دوربین، در سال گذشته‌ی میلادی با ۱۰ درصد افزایش فروش محصول مواجه شد. واحد تصویربرداری کانن (شامل دوربین‌های عکاسی) ۱۹ درصد از فروش خالص این شرکت را به خود اختصاص داد. سونی به مدت هشت سال جایگاه نخست دوربین‌های فول فریم بدون آینه را در آمریکای شمالی در اختیار گرفت. در چهار سال اخیر، Sony A7IV پرفروش‌ترین دوربین بدون آینه بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات