ویوو X80 اولین گوشی مجهز به حسگر جدید سونی IMX866 RGBW خواهد بود

جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی جدید، سری ویوو X80 احتمالاً اولین گوشی‌های هوشمندی خواهند بود که از حسگر جدید سونی IMX866 بهره خواهند برد.
تبلیغات

ویوو قبلا تأیید کرده است که سری پرچم‌دار X80 از پردازنده‌ی سیگنال تصویر بهبودیافته‌ی V1 Plus بهره خواهد برد؛ تراشه‌ای که با سیستم-روی-چیپ دایمنسیتی ۹۰۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل یک سازگاری دارد. درهرصورت این پردازنده‌ی سیگنال تصویر جدید، داده‌های تصویری را از حسگر جدید سونی IMX866 پردازش می‌کند و X80 اولین دستگاهی خواهد بود که از این حسگر بهره خواهد برد.

ویوو X70 با حسگر سونی IMX766 معرفی شد و از فیلتر نسبتاً استاندارد Quad Bayer استفاده می‌کند. این درحالی است که IMX866 از فیلتر RGBW بهره می‌برد که نور بیشتری جذب کرده و از الگوریتم‌های پردازش تصویر سفارشی V1 Plus نیز پشتیبانی می‌کند. IMX866 تقریباً ابعادی به‌اندازه‌ی مدل قبلی خود خواهد داشت. این حسگر فرمت اپتیکال 1/1.5 اینچی خواهد داشت ولی اطلاعاتی درمورد وضوح تصویر آن دردسترس نیست. در مقام مقایسه، IMX766 با فرمت اپتیکال 1/1.56 اینچ معرفی شد.

به گزارش GSMArena، گوشی‌های سری ویوو X80 از دوربین مجهز به لرزش‌گیر بهره خواهند برد. دوربین دیگر این گوشی نیز به لنز هفت عنصری پیشرفته مجهز خواهد بود. علاوه‌براین، همه‌ی دوربین‌های این گوشی‌ها از پوشش ضدبازتاب زایس بهره‌مند خواهند بود.

دوربین Sony IMX866
دوربین Sony IMX866
دوربین Sony IMX866
دوربین Sony IMX866

تصاویر تیزر ویوو X80 همچنین به یک حسگر 1/1.3 اینچی GNV از سامسونگ اشاره دارد که V در آن نشان‌دهنده‌ی یک نسخه‌ی سفارشی ساخته شده برای ویوو است. این حسگر احتمالاً در دوربین اصلی X80 Pro Plus مورد استفاده قرار خواهد گرفت، درحالی‌که X80 Pro به IMX866 مجهز خواهد شد.

سری ویوو X80 در ۲۵ آوریل (پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱) رونمایی خواهد شد؛ بنابراین هفته‌ی آینده اطلاعات کاملی درمورد این گوشی‌ها دردسترس قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات