نیکون از Z9 رونمایی کرد؛ دوربینی دارای سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و بدون شاتر مکانیکی

جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
مطالعه 10 دقیقه
نیکون در جدیدترین اقدامش از Z9، جدیدترین دوربین خود با موتور پردازش تصویر EXPEED 7، سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و بدون شاتر مکانیکی رونمایی کرد.
تبلیغات

نیکون به‌تازگی دوربین Z9 را رونمایی کرده است، یک دوربین فول فریم جدید با سنسور CMOS انباشته ۴۵٫۷ مگاپیکسلی، موتور پردازش تصویر EXPEED 7، وضوح ویدئو 8K با محدودیت‌های ضبط طولانی‌تر و حذف کامل شاتر مکانیکی.

به گزارش پتاپیکسل، این دوربین پرچم‌دار، پیشرفته‌ترین سیستم فوکوس خودکار نیکون را با سیستم تشخیص صحنه جدید ارائه می‌دهد که براساس فناوری یادگیری عمیق ساخته شده است. همچنین این دستگاه قادر به ضبط ویدیوی 8K برای مدت طولانی است. شرکت سازنده می‌گوید Z9 جدید دارای نرخ اسکن حسگر بسیار سریعی است که به‌طور کامل نیاز به شاتر مکانیکی سنتی را از بین برده، به‌همین‌دلیل، در این دوربین چنین بخشی وجود ندارد.

این دوربین دارای بدنه مقاومی است که با داشتن کنترل‌های عمودی یکپارچه و شاسی آلیاژ منیزیم با توانایی مقاومت دربرابر قطرات آب و گرد‌وغبار، برای کار حرفه‌ای تولید شده است. درواقع، طراحی ظاهری آن به Nikon D6 شباهت دارد اما حدود ۲۰ درصد کوچک‌تر است.

با این سیستم، یک صفحه‌نمایش لمسی ۳٫۲ اینچی چهار محوره LCD جدید ارائه می‌شود که به عکاسان امکان می‌دهد مانیتور را به‌صورت افقی و عمودی جابه‌جا کنند. منظره‌یاب به گونه‌ای بهبود یافته است که یک پنل روشن چهارگانه VGA قابل تنظیم تا ۳۰۰۰ نیت، برای دید بهتر هنگام عکاسی در مکان‌های روشن دارد.

نیکون می‌گوید سیستم تثبیت‌کننده تصویر Vibration Reduction با یک Synchro VR جدید بهبود یافته همراه است که اجازه می‌دهد لرزش بیشتری گرفته شده و تصویر بهتر باشد. همچنین این دوربین دارای یک قفل ایمنی VR برای محافظت از سنسور دربرابر آسیب ناشی از «حرکت ناخواسته» هنگام خاموشی و جابه‌جایی است.

دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9

پردازنده جدید EXPEED 7 قدرتمندترین موتور پردازش نیکون تا به امروز است که سرعتی تقریباً ۱۰ برابر سریع‌تر از دوربین Z7 II نیکون دارد. این تراشه با حسگری که نیکون ادعا می‌کند دارای سریع‌ترین سرعت اسکن تصویر در جهان است، همراه شده و عملکرد بی‌نظیری ارائه می‌دهد. به گفته این شرکت، حتی زمانی که با سرعت ۱/۳۲۰۰۰ ثانیه عکس می‌گیرد، این سیستم جدید می‌تواند از هرگونه اعوجاج جلوگیری کند. این سنسور محدوده ISO اصلی ۶۴ تا ۲۴۶۰۰ ارائه می‌دهد و می‌توان آن را به ۳۶ الی ۱۰۲۴۰۰ افزایش داد.

نیکون ادعا می‌کند فوکوس خودکار موجود در پرچم‌دار Z9، هوشمندترین سیستمی تلقی می‌شود که این شرکت تا به حال ساخته است. این دوربین با استفاده از الگوریتم جدید تشخیص سوژه که می‌تواند ۹ نوع سوژه از جمله انسان، حیوانات خانگی، پرندگان، هواپیما، قطار، اتومبیل، موتورسیکلت و دوچرخه را شناسایی و ردیابی کند، سریع‌ترین عملکرد ردیابی فوکوس خودکار را برای نیکون دارد.

هنگام عکاسی در حالت فوکوس خودکار منطقه‌ای، هر یک از این سوژه‌ها به‌طور خودکار شناسایی شده و روی آن‌ها فوکوس می‌شود و هیچ نیازی به تنظیم یا تغییر تنظیمات به صورت دستی نیست. از دیگر پیشرفت‌های این بخش می‌توان به سیستم فوکوس خودکار چشمی پیشرفته اشاره کرد که چشم‌های سوژه را از دورتر ردیابی کرده و می‌تواند رنگ نشانگر را به سبز تغییر دهد تا تأیید کند روی هدف فوکوس شده است.

سیستم فوکوس خودکار Z9 قادر به انجام محاسبات سریع و دقیق با حداکثر سرعت ۱۲۰ چرخه در ثانیه حتی در زمان عکاسی متوالی است.

دوربین نیکون Z9

نیکون ردیابی سه‌بعدی خود را نیز به Z9 اضافه کرده که برای ردیابی سوژه‌های متحرک سریع و نامنظم مانند ماشین مسابقه توسعه یافته است. در شرایط کم نور، Z9 دارای یک حالت جدید به نام starlight است که توانایی فوکوس تا منفی ۸٫۵ EV را دارد. ظاهراً این حالت تغییر تنظیمات و دستیابی به فوکوس مناسب در تاریکی را برای عکاسان نجومی آسان‌تر می‌کند.

سیستم Z9 قادر به ثبت تصویر با سرعت ۲۰ فریم در ثانیه با فرمت RAW است. هنگامی که فرمت دوربین به JPEG تغییر می‌کند، سیستم می‌تواند به ۳۰ فریم بر ثانیه برسد. نکته جذاب این است که دوربین جدید نیکون حالت فوق سریعی دارد که در صورت فعال بودن توانایی ثبت تصویر با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه را دارد. نیکون ادعا می‌کند که این دوربین قادر است حرکت را سریع‌تر از آنچه چشم انسان می‌بیند، ثبت کند.

علاوه بر افزایش سرعت، اکنون فایل‌های RAW با کارایی بالا در سیستم Z9 ارائه می‌شوند. این فرمت جدید که در سیستم دوربین نیکون وجود دارد، تمام جزئیات یک فایل RAW غیرفشرده معمولی را حفظ کرده اما اندازه آن را تقریباً یک‌سوم کوچک‌تر می‌کند.

Z9 همچنین مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌های ویدیویی پیشرفته را ارائه می‌کند که شامل ضبط با کیفیت 8K UHD 24p/30p و 4K UHD 24p/30p/60p/120p (فرمت FX) می‌شود. این شرکت می‌گوید که این سیستم قادر به ضبط 8K 30p برای بیش از دو ساعت متوالی (۱۲۵ دقیقه) است که برای تقریباً هر سناریویی تصویربرداری کافی است. همچنین کدک‌های متعددی از جمله H.265 (HEVC) ،ProRes 422 HQ10 و H.264/MPEG-4 AVC در این دوربین پشتیبانی می‌شوند.

در زیر چند نمونه عکس گرفته شده با Z9 را مشاهده می‌کنید:

دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9
دوربین نیکون Z9

علاوه بر دوربین پرچم‌دار، نیکون دو راه‌حل نرم‌افزاری جدید را نیز عرضه خواهد کرد که شامل NX Mobile Air برای مدیریت و انتقال تصاویر در حین کار و NX Tether می‌شود که امکان اتصال مستقیم دوربین نیکون به مانیتور رایانه را فراهم می‌کند تا عکاسان تجاری بتوانند به‌راحتی کارهای خود را برای بازبینی مشتری به صورت لحظه‌ای ارسال کنند.

نیکون Z9 تا پایان سال ۲۰۲۱ با قیمت دوربین نیکون ۵۵۰۰ دلار دردسترس خواهد بود.

نظر شما همراهان زومیت درباره دوربین جذاب و قدرتمند Z9 نیکون چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات