عکس بیمار کرونایی ایرانی برنده مسابقه عکاسی نیکون ۲۰۲۱ شد

سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نیکون برندگان مسابقه عکاسی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ خود را اعلام کرد و در میان آن‌ها، نام امین نظری از ایران می‌درخشد.
تبلیغات

نیکون برندگان مسابقه عکاسی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ خود را اعلام کرد؛ رقابتی که بیش از ۵۰ سال است عکاسان بسیاری از سراسر جهان را به چالش می‌کشد. تصویر برنده امسال، یک شهروند سالمند در ایران را نشان می‌دهد که برای درمان کرونا بستری شده بود.

به گزارش پتاپیکسل، نیکون می‌گوید برندگان جوایز بخش‌های مختلف این مسابقه از مجموع ۶۵۰۶۲ تصویر ارسال‌شده توسط حدود ۲۶ هزار نفر از بیش از ۱۵۰ کشور جهان انتخاب شده‌اند. همان‌طور که گفته شد، برنده جایزه بزرگ مسابقه عکس اثری با عنوان «درخشندگی/ Radiance» بود که توسط امین نظری (جمهوری اسلامی ایران) ارسال شده است.

مسابقه عکاسی نیکون

شهروند سالمندی که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، به منظور درمان کرونا در بیمارستان رازی اهواز بستری شده بود.

به دلیل شیوع ویروس‌ کرونا، این شهروند سالمند برای درمان در بیمارستان رازی اهواز ایران بستری شده بود. ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹ به انسان سرایت کرد و اندکی بعد وارد ایران شد. در روزهای اوج شیوع ویروس در ایران، روزانه حدود ۳۵۰ نفر جان خود را از دست می‌دادند. این ویروس مشکلات جدی برای همه تعاملات اجتماعی، مشاغل‌، دانشگاه‌ها و مدارس و غیره ایجاد کرده است.

جایزه بخش The Excellence Award به آرس یونکسون ساراگی از اندونزی برای آثار سریالی او درباره پاندمی کرونا در کشورش تعلق گرفت که در عکس‌های زیر مشاهده می‌شود.

مسابقه عکاسی نیکون
مسابقه عکاسی نیکون
مسابقه عکاسی نیکون
مسابقه عکاسی نیکون
در دوران پاندمی، مأمور تشییع جنازه حداقل روزی ۳۰ الی ۵۰ فرد مشکوک به کرونا یا کسانی که نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده بود، دفن کرده است. اطلاعات قطعی در مورد تعداد افرادی که هر روز دفن می‌شوند وجود ندارد و از آن‌ها خواسته شده است بیشتر اوقات در محل آماده‌باش و منتظر ورود جنازه‌ها باشند.

نظر شما همراهان زومیت درباره تصاویر برنده در این مسابقه و داستان دردناک پشت آن‌ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات