نیکون دوربین کراپ Z fc را با ظاهری کلاسیک معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
نیکون Z fc، دوربین کراپ بدون آینده جدیدش را رونمایی کرد که با ظاهری کلاسیک و کلیدهای کنترلی غیراتوماتیک طراحی شده است.
تبلیغات

نیکون با معرفی دوربین جدید Z fc که از تکنولوژی بدون آینه بهره می‌برد، کاربران علاقه‌مند به داشتن دوربینی کراپ با فرمت DX و ظواهر دوربین‌های کلاسیک را هدف قرار داده است. طبق ادعای نیکون، این دوربین جدید با وزن سبک و ابعاد جمع‌وجور می‌تواند به گزینه بسیار مناسبی برای کاربری‌های روزانه تبدیل شود.

این دوربین به کلیدهای کنترلی چرخشی (dial) آنالوگ مجهز شده است که با الهام از کلیدهای آنالوگ دوربین Nikon FM2 Film SLR طراحی شده‌اند و عملکردی مطابق استانداردهای امروزی دارند. در‌واقع، Z fc دوربینی مدرن است که می‌تواند برای کاربردهای مختلفی از‌جمله عکاسی خیابانی، سلفی پرتره، تهیه ویدئو برای وی‌لاگ یا حتی فیلم‌برداری 4K اولترا HD استفاده شود.

نمای از بالای دوربین z fc نیکون
نمای جلوی دوربین z fc نیکون
نمای رو به روی دوربین z fc نیکون
نمای بالای دوربین z fc نیکون

بدنه این دوربین از جنس آلیاژ منیزیم است که درون پوشش شبه‌چرم با‌کیفیتی پیچیده شده‌. علاوه‌بر‌این، حضور ترکیبی از عناصر مشکی و نقره‌ای در بدنه دوربین نه‌تنها به کلاسیک‌تر‌شدن ظاهرش کمک می‌کند؛ بلکه باعث افزایش مقاومت دستگاه در‌برابر قطرات آب و گرد‌و‌غبار می‌شود. کلیدهای کنترلی چرخشی از جنس آلومینیوم با حروف حکاکی‌شده هستند و یک چشمی دایره‌ای در اطراف منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) دوربین تعبیه شده است. در‌کنار این مجموعه، نمایشگر اولد با دقت ۲٫۳۶ میلیون نقطه مجهز به متعادل‌کننده رنگ و کنترل‌کننده روشنایی دستی با هفت سطح قرار گرفته‌اند.

علاوه‌بر طراحی کلاسیک بدنه، نیکون دو لنز مخصوص برای Z fc طراحی کرده تا بیشترین همخوانی را با ظاهر و ابعاد جمع‌و‌جور آن داشته باشند.

عنصر جدید در سیستم دوربین نیکون صفحه‌نمایش لمسی LCD با قابلیت تغییر زاویه (Vari-Angle) است که می‌تواند برای گرفتن سلفی به‌سمت کاربر بچرخد یا در زمان استفاده از ابزاری همچون سه‌پایه به‌صورت خودکار تنظیم زاویه را انجام دهد.

رنگ بندی دوربین Z fc نیکون

در بخش پردازش تصویر، این دوربین از حسگر ۲۰٫۹ مگاپیکسلی CMOS و موتور نام‌آشنای EXPEED 6 استفاده می‌کند که قابلیت پشتیبانی از عکس‌برداری با سرعت ۱۱ فریم‌بر‌ثانیه را در حالت ساکن فراهم می‌کند. نیکون اعلام کرده است Z fc از سیستم فوکوس خودکار هیبرید دویست‌نقطه‌ای بهره می‌گیرد که حدود ۸۷ درصد از قاب افقی و ۸۵ درصد از قاب عمودی را شناسایی می‌کند. علاوه‌بر‌این، در این دوربین فوکوس خودکار سریع با تشخیص چشم برای انسان‌ها و حیوانات گنجانده شده است که از مد wide-area نیز پشتیبانی می‌کند.

نیکون Z fc قابلیت فیلم‌برداری 4K نیز دارد و فوکوس خودکار آن در این حالت هم با سرعت و نرمی انجام می‌شود. با تصویربرداری در حالت 1080p/۱۲۰p نیز می‌توان به‌راحتی ویدئوهای اسلوموشن تهیه کرد و تهیه تام‌لپس با کیفیت 4K هم برای کاربران Z fc ممکن خواهد بود.

کلید چرخشی ایزو در این دوربین مقادیر ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ را پوشش می‌دهد و تا ۲۰۴۸۰۰ نیز افزایش‌پذیر است. برخلاف ظاهر کلاسیک و کلیدهای غیراتوماتیک Z fc، می‌توان از قابلیت‌هایی همچون تعیین نورپردازی و جبران نور اتوماتیک برای زیباترکردن ظاهر عکس‌ها و ویدئوها استفاده کرد.

نمونه عکس ۴ گرفته شده با دوربین Z fc نیکون
نمونه عکس ۲ گرفته شده با دوربین Z fc نیکون
نمونه عکس گرفته شده با دوربین Z fc نیکون
نمونه عکس ۳ گرفته شده با دوربین Z fc نیکون

نیکون علاوه‌بر رنگ مشکی و نقره‌ای کلاسیک، این دوربین را با شش رنگ زیبای دیگر عرضه خواهد کرد. قیمت بدنه دوربین به‌تنهایی ۹۶۰ دلار است که با همراهی لنز NIKKOR Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR قیمتش به ۱۱۰۰ دلار خواهد رسید. ناگفته نماند این لنز را جداگانه و با قیمت ۳۰۰ دلار می‌توان تهیه کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات