پتنت کانن لنزی را با تاچ پد به‌جای رینگ فوکوس نشان می‌دهد

جمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدید کانن لنزی قابل‌تعویض با تاچ‌پد را به‌تصویر می‌کشد. به‌نظر می‌رسد این تاچ‌پد قرار است جایگزین رینگ فوکوس در لنز شود و کاربردهای متعددی ارائه دهد.
تبلیغات

کانن مدت‌‌ها است تیمی ویژه برای آزمایش قابلیت‌های نوآورانه در دوربین‌های عکاسی ایجاد کرده و اعضای این تیم طی چند وقت اخیر بسیار فعال بوده‌اند و جزئیات ایده‌های جالبی را به‌صورت عمومی به‌اشتراک گذاشته‌اند. به‌نوشته‌ی پتاپیکسل، پتنت جدیدی که اخیراً در ژاپن ثبت شده است به‌وضوح نشان می‌دهد کانن از اضافه کردن قابلیت‌های کاملاً جدید به تجهیزات مرسوم دوربین هیچ واهمه‌ای ندارد.

تصاویر منتشرشده با پتنت، لنزی قابل‌تعویض نمایش می‌دهند که تاچ‌پدی بزرگ و دایره‌ای دارد. کانن در بخش توضیحات پتنت می‌گوید هدف اصلی‌اش تولید لنزی است که «کارایی سودمندی» داشته باشد و برای دستیابی به این هدف باید پوششی خارجی با صفحه‌ی حساس به لمس به لنز اضافه شود.

تاچ‌پد مورد اشاره، مدور است و می‌‌تواند فرمان‌های لمسی دست را در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت و همچنین روبه‌جلو و روبه‌عقب تشخیص دهد. به‌نظر می‌رسد تاچ‌پد لنز کانن ازلحاظ تئوری جایگزین رینگ فوکوس می‌شود و به‌منظور انجام فوکوس باید انگشت خود را در جهتی مشخص با سرعت‌های متفاوت روی تاچ‌پد حرکت دهید.

پتنت کانن برای لنز مجهزبه تاچ پد تصویر دوم

کانن می‌گوید به‌جای چرخاندن رینگ خارجی لنز برای فوکوس، می‌توانید به‌آرامی انگشت شست را روی تاچ‌پد بچرخانید. این کار به‌زعم کانن بسیار سریع‌تر،‌ ساده‌تر و شهودی‌تر است. معایب این روش فعلا برای‌مان نامشخص است، اما بدیهی است که استفاده از تاچ‌پد می‌تواند انجام فوکوس را با حرکت فیزیکی کمتر ممکن کند.

تلاش‌های اخیر کانن برای تولید قطعاتی حساس به لمس، چندان مورداستقبال قرار نگرفت. نوار لمسی دوربین Canon EOS R روی کاغذ ایده‌ی بسیار جالبی به‌نظر می‌رسید، اما کارشناسان فورا متوجه شدند این نوار لمسی به‌شکلی ضعیف در دوربین پیاده‌سازی شده است. کارشناس Imaging Resource در بررسی EOS R نوشت نوار لمسی این دوربین بیشتر از آنکه کمک‌کننده باشد، به تجربه‌ی کاربری EOS R لطمه می‌زند. کانن برای جلوگیری از رخداد مجدد این اتفاق باید حتماً هرگونه سخت‌افزار لمسی را به‌شکل بهینه در محصولاتش پیاده‌سازی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات