کانن تاکنون ۱۵۰ میلیون واحد لنز قابل تعویض تولید کرده است

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
کانن به رکورد تولید ۱۵۰ میلیون واحد لنز قابل‌ تعویض رسید. آخرین لنز در این آمار، RF 70-200mm F2.8 L IS USM است و در دسته‌ی لنز تله‌فوتو جای می‌گیرد.
تبلیغات

کانن به «دستاوردی در خور توجه» رسیده و توانسته است در ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۳۹۹) ۱۵۰ میلیونمین لنز قابل‌ تعویض خود (مانت EF و RF) را تولید کند. کانن در بیانیه‌ای برای گرامی‌داشت این اتفاق، می‌گوید آخرین لنز، RF 70–200mm F2.8 L IS USM است که در دسته‌ی لنز زوم تله‌فوتو جای می‌گیرد.

براساس گزارش Digital Photography Review، کانن در سال ۱۹۸۷ نخستین لنز EF را برای دوربین سینمایی رفلکس تک‌لنزی سری EOS در کارخانه‌ی اوتسونومیای ژاپن تولید کرد. از آن زمان، کانن سه کارخانه‌ی تولیدی دیگر احداث کرده است که در تایوان و مالزی و بخش جنوبی ژاپن قرار دارند.

کانن تنها هشت سال پس از عرضه‌ی لنز اول، در سال ۱۹۹۵ تولید ۱۰ میلیونمین لنزش را جشن گرفت. ۱۴ سال بعد، در سال ۲۰۰۹ رکورد تولید لنز کانن به ۵۰ میلیون واحد رسید و صرفا پنج سال بعد شاهد دو برابر شدن تعداد لنزهای تولیدشده توسط کانن بودیم (۱۰۰ میلیون واحد).

برای درک اینکه تعداد لنزهای تولیدی کانن تا چه حد زیاد است، این شرکت مثالی ارائه داده. کانن می‌گوید اگر تمامی لنزهای EF و RF آن را از زمان تولید نخستین لنز تاکنون پشت سر هم قرار بدهید، صفِی به طول تقریبا به ۱۲,۴۴۹ کیلومتر (حدودا برابر قطر زمین) تشکیل می‌شود. قطر زمین تقریبا ۱۲,۷۴۲ کیلومتر است. 

کانن در بیانیه‌ی مطبوعاتی به یک‌ سری از قابلیت‌های لنزهای EF و RF خود اشاره کرد که تا قبل از عرضه‌ی آن‌ها، در بازار پیدا نمی‌شد. جزئیات این قابلیت‌ها در تصویری که توسط کانن منتشر شده، قابل‌ مشاهده است. سرعت تولید محصول توسط کانن صرفا به لنز خلاصه نمی‌شود. این شرکت در ماه اکتبر ۲۰۱۹ (مهر و آبان ۱۳۹۸) اعلام کرد موفق شده است ۱۰۰ میلیونمین دوربین مجهز به لنز قابل‌ تعویض سری EOS را به‌ مرحله‌ی تولید برساند.

کانن هنوز به‌طور دقیق مشخص نکرده است که چه تعداد از این ۱۵۰ میلیون واحد، در دسته‌ی لنز جدید مانت RF قرار می‌گیرند؛ اما شکی نداریم که تعداد لنزهای RF کانن به‌‌زودی‌ نمی‌تواند به تعداد لنزهای تولیدشده با مانت EF یا EF-S برسد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات