کانن PowerShot PICK رونمایی شد؛ دوربین خودکار مجهز به هوش مصنوعی

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
دوربین خودکار PowerShot PICK که پروژه‌ای کرادفاندینگ محسوب می‌شود، حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و زاویه‌ی دید ۳۶۰ درجه‌ای دارد و می‌توان آن را با فرمان صوتی کنترل کرد.
تبلیغات

کانن به‌تازگی پویشی در پلتفرم تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) ژاپنی به‌ نام Makuake آغاز کرده است که به تولید دوربینی برپایه‌ی هوش مصنوعی ارتباط دارد. براساس گزارش Digital Photography Review، این دوربین کانن پاورشاک پک (Canon PowerShot PICK) نام دارد و پویش آن تاکنون به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کرده است.

هدف اصلی کانن از راه‌اندازی پویش، جذب سرمایه‌ی ۱ میلیون ین (۹۵۱۶ دلار) بود؛ اما این پویش موفق‌ به جذب سرمایه‌ی ۱۰۰ میلیون ین (۹۵۱,۷۰۱ دلار) شده است. دوربین آزمایشی PowerShot PICK می‌تواند صحنه را تجزیه‌و‌تحلیل کند، افراد را تشخیص بدهد، صورت آن‌ها را پایش کند و سپس با بهره‌گیری از توانایی‌های هوش مصنوعی، لحظه‌ی ایده‌آل ثبت عکس را تعیین کند.

ترجمه‌ی ماشینی بیانیه‌ی ژاپنی کانن نشان می‌دهد که این شرکت از PowerShot PICK به‌عنوان «دوربینی با توانایی تصویربرداری خودکار» یاد می‌کند. PowerShot PICK تجهیزات نوری کانن را با پردازش‌های ویدئویی و فناوری هوش مصنوعی ترکیب می‌کند. 

PowerShot PICK دوربینی جمع‌و‌جور با ظاهر مدرن است. PowerShot PICK به‌گونه‌ای طراحی شده که تا حدی متناسب بازار و شبیه به برخی محصولات باشد؛ اما مشخصه‌های ظاهری منحصربه‌فردی نیز دارد.

می‌توانید زمانی ‌که خانه را ترک کردید دوربین PICK را با خود ببرید و در جاهایی مثل دورهمی خانوادگی یا رویدادی خاص از آن استفاده کنید. امکان قرار دادن دوربین PICK روی سه‌پایه نیز وجود دارد. کانن به‌عنوان بخشی از پویش در Makuake، سه‌پایه‌ی ویژه‌ای با نام Velbon ارائه می‌دهد.

مدل سفید دوربین خودکار کانن Canon PowerShot PICK در فضای روباز

دوربین PowerShot PICK از حسگر 1/2.3 اینچ استفاد می‌کند که در دسته‌ی حسگرهای CMOS جای می‌گیرد و وضوح ۱۲ مگاپیکسلی دارد. این حسگر با لنز زوم ۵۷-۱۹ میلی‌متری جفت شده که دارای حداکثر گشودگی دیافراگم f/2.8 است.

دوربین PowerShot PICK کانن از سیستم لرزش‌گیر داخلی استفاده می‌کند، از هر دو طرف ۱۷۰ درجه می‌چرخد و می‌تواند ۱۱۰ درجه کج شود. دوربین PICK محتوا را روی کارت حافظه‌ی میکرو SD ذخیره می‌کند و وزنش به ۱۷۰ گرم می‌رسد. PowerShot PICK دوربین کوچکی است که ارتفاعش به حدودا ۹۰ میلی‌متر می‌رسد. PowerShot PICK زاویه‌ی دید ۳۶۰ درجه‌ای ارائه می‌دهد.

PICK به‌گونه‌ای طراحی شده است که تصاویر را به‌صورت خودکار در پس‌زمینه ثبت کند و همین موضوع باعث می‌شود تصاویر ثبت‌شده توسط این دوربین قابل‌اعتمادتر باشند. کانن می‌گوید کاربر می‌تواند با بیان یک ‌سری کلمات خاص، PowerShot PICK را کنترل کند. مثلا می‌توان عبارت Hello PICK و سپس فرمان مربوط به ثبت عکس، ضبط ویدئو، تغییر حالت تصویربرداری و حتی توقف تصویربرداری را به ‌زبان آورد.

 PICK قرار است به ‌همراه اپلیکیشن موبایل در دسترس قرار بگیرد تا بتوانید از طریق آن، تصاویر و ویدئوهای ثبت‌شده با PowerShot PICK را به ‌اشتراک بگذارید. اپلیکیشن PowerShot PICK به‌صورت خودکار بهترین تصاویر را پیشنهاد می‌کند.

نمای جلو سمت راست و چپ دوربین خودکار کانن Canon PowerShot PICK

فرایند راه‌اندازی دوربین PowerShot PICK ساده است. بدین منظور پس از جفت کردن PowerShot PICK با اپلیکیشن موبایل، دوربین را روشن می‌کنید و در مکان مورد نظر قرار می‌دهید. می‌توانید این دوربین را ‌هنگام خوردن غذا با اعضای خانواده، وسط میز قرار بدهید یا با سه‌پایه از آن استفاده کنید. همان‌طور که اشاره کردیم PowerShot PICK دوربینی خودکار است اما می‌توان آن را با فرمان صوتی و همچنین از طریق اپلیکیشن کنترل کرد.

دوربین Canon PowerShot PICK در حال حاضر صرفا برای حامیان این پروژه در Makuake در دسترس قرار می‌گیرد. قیمت دوربین PICK زیر ۴۰۰ دلار است. کانن می‌گوید بسته‌ی حاوی دوربین و سه‌پایه به‌طور کامل به ‌فروش رسیده است و اکنون صرفا بسته‌ی عادی شامل دوربین و کابل شارژ آن ارائه می‌شود. PICK در ماه جولای ۲۰۲۱ (تیر و مرداد ۱۴۰۰) به حامیان عرضه می‌شود. فعلا از برنامه‌های کانن برای عرضه یا عدم عرضه‌ی PowerShot PICK در بازارهای خارج از ژاپن اطلاعاتی در دست نداریم. ویدئوی PowerShot PICK جزئیات بیشتری از این دوربین در اختیار شما قرار می‌دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات