کانن دوربین تک‌چشمی PowerShot Zoom را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پاورشات زوم دوربین جدید کانن است که مانند دوربین‌های تک‌چشمی به‌نظر می‌رسد و طراحی ویژه‌ای دارد. این دوربین به حسگر ۱۲٫۱ مگاپیکسلی 1/3 اینچ CMOS مجهز است.
تبلیغات

کارشناسان معتقدند گوشی‌های هوشمند به‌شدت بر بازار دوربین‌های کامپکت تأثیر گذاشته‌اند و این بازار تب‌و‌تاب همیشه را ندارد. شرکت‌های مختلف حاضر در بازار دوربین‌ها برای افزایش درآمدهایشان باید به‌دنبال راه‌های خلاقانه‌ای باشند و به‌نظر می‌رسد کانن توانسته به راهکار جالبی دست پیدا کند. جدیدترین دوربین کانن که با نام پاورشات زوم (Canon PowerShot Zoom) شناخته می‌شود، دوربینی جیبی با طراحی غیرمعمول است که همچون دوربین‌های تک‌چشمی سنتی به‌نظر می‌رسد.

پاورشات زوم که نخستین‌بار در قالب طرحی مفهومی در سال ۲۰۱۹ به‌نمایش گذاشته شد، اکنون به ‌مرحله‌ی نهایی رسیده و می‌تواند مخصوص کسانی باشد که دوست دارند با حضور در رویدادهای بزرگ، اتفاق‌های مختلف را از نمای نزدیک ببینند. برای مثال، افرادی را تصور کنید که به باشگاه فوتبال می‌روند و دوست دارند اتفاق‌های رخ‌داده در زمین را از نزدیک مشاهده کنند. نکته‌ی جالب‌تر این است که امکان ثبت‌کردن تصویر هم از نمای نزدیک رویدادها وجود دارد.

یک مرد درحال لبخند با پاورشات زوم / PowerShot Zoom کانن

پاورشات زوم به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان تنها با یک دست از آن استفاده کرد و فقط ۱۴۵ گرم وزن دارد. در داخل دوربین پاورشات زوم، حسگر 1/3 اینچ ۱۲ مگاپیکسلی CMOS به‌همراه پردازنده‌ی تصویر DIGIC 8 به‌کار رفته است. دوربین پاورشات زوم می‌تواند ویدئوهای 1080p فول HD را ضبط کند. در بخش جلویی دوربین، لنز اپتیکال قدرتمندی با فاصله‌ی کانونی ۴۰۰-۱۰۰ میلی‌متر قرار گرفته است. اگر به دوربینی نیاز دارید که اجسام دورتر را نزدیک کند، می‌توانید سراغ بزرگ‌نمایی دیجیتالی پاورشات زوم بروید که دوبرابر بیشتر است و فاصله‌ی کانونی را به ۸۰۰ میلی‌متری برسانید.

پس از ثبت تصویر، می‌توانید آن‌ها را به گوشی هوشمند بفرستید و نگاهشان کنید. تصاویر پاورشات زوم را ازطریق اپلیکیشنی اختصاصی می‌توان به گوشی منتقل کرد. رابط کاربری فیزیکی دوربین بسیار ساده و سرراست است. دکمه‌های Zoom و Power و Menu در نزدیکی بخش جلویی دوربین جای گرفته و دکمه‌های شاتر عکس و ویدئو به نزدیکی بخش پشتی منتقل شده‌اند.

دکمه های پشتی پاورشات زوم / PowerShot Zoom کانن

در سال‌های اخیر، توانایی گوشی‌های هوشمند برای بزرگ‌نمایی سوژه‌ها تا حد زیادی متحول شده و بهبود پیدا کرده است. امروزه، گوشی‌های هوشمندی همچون گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ در بازار موجود هستند که بزرگ‌نمایی اپتیکال (بدون افت کیفیت) پنج‌برابری و بزرگ‌نمایی هیبریدی تحسین‌برانگیز دَه‌برابری ارائه می‌دهند. از این سطح به‌بعد، گوشی‌های هوشمند برای بزرگ‌نمایی، تصویر را تا حد بسیار زیادی کراپ می‌کنند و کیفیت نهایی کاهش می‌یابد. استفاده از تجهیزاتی که بزرگ‌نمایی‌های بدون افت کیفیت بسیار زیادی را به‌همراه بیاورد، در گوشی‌های هوشمند ممکن نیست. پاورشات زوم ازلحاظ بزرگ‌نمایی بسیار بهتر از گوشی‌های هوشمند است.

دیگر قابلیت‌ها و مشخصات دوربین پاورشات زوم کانن حداکثر ایزو ۳،۲۰۰، سیستم لرزش‌گیر تصویر داخلی، فناوری فوکوس خودکار Face AF، درگاه کارت حافظه‌ی microSDXC و درگاه USB-C را شامل می‌شوند. با مراجعه به این لینک در یوتیوب، می‌توانید عملکرد دوربین پاورشات زوم را مشاهده کنید.

بزرگ نمایی فوتبال با پاورشات زوم / PowerShot Zoom کانن

کانن دوربین پاورشات زوم را ازطریق پویش سرمایه‌گذاری جمعی در Makuake، موقتا به‌صورت انحصاری برای بازار ژاپن معرفی کرده است. این پویش به‌اتمام رسید و در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از ۲۸۰،۰۰۰ دلار سرمایه برای کانن جذب کرد. تمامی حمایت‌کنندگان از این پروژه توانستند یکی از نخستین مدل‌های پاورشات زوم را با قیمتی در‌حدود ۳۰۰ دلار تهیه کنند.

در‌حال‌حاضر، دقیقا نمی‌دانیم که پاورشات زوم کِی روانه‌ی بازار‌های بین‌المللی می‌شود و حتی از وقوع این اتفاق نیز مطمئن نیستیم. با در‌نظر‌گرفتن موفقیت پروژه‌ی کانن، این احتمال بسیار زیاد است ‌که پاورشات زوم در بازارهای بین‌المللی مهمی نظیر آمریکا هم عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات