نیکون احتمالا تولید دوربین های D3500 و D5600 را متوقف کرده است

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
نیکون با استفاده از برچسب «محصول قدیمی» برای D5600 و D3500، به‌صورت غیر مستقیم از توقف تولید این دو دوربین‌ DSLR خبر داده است.
تبلیغات

واحد ژاپن نیکون از دوربین‌های D5600 و D3500 به‌عنوان «محصولات قدیمی» یاد می‌کند. اگر نیکون به سنت‌ خود پای‌بند باشد، استفاده از این عبارت بدین معنی است که تولید دو دوربین یادشده متوقف شده است. این خبر درحالی منتشر می‌شود که Nikon D5600 پرفروش‌ترین دوربین DSLR ژاپن در سال ۲۰۲۰ بود.

D5600 همچنان فروش خوبی دارد؛ اما تبدیل شدن آن به «محصولی قدیمی» ممکن است نشأت‌گرفته از داده‌های دیگری باشد که اتحادیه‌ی دوربین و محصولات تصویربرداری (CIPA) منتشر کرده ‌است. CIPA می‌گوید محصولات DSLR در تعداد زیاد تولید می‌شوند؛ اما ارزش آن‌ها بسیار کمتر از دوربین‌های بدون آینه است. طی سال گذشته وضعیت مالی نیکون دچار تغییرات پی‌درپی شده است و به ‌همین دلیل پیدا کردن راهی برای کسب سود بیشتر، باید اصلی‌ترین اولویت نیکون باشد.

براساس گزارش پتاپیکسل، دوربین D5600 در اواخر سال ۲۰۱۶ به‌عنوان محصول انحصاری بازار ژاپن معرفی شد؛ البته در نهایت شاهد عرضه‌ی آن در مناطق دیگر بودیم. D5600 در آن زمان جایگزین دوربین یک‌ساله‌ی D5500 شد.

یکی از قابلیت‌های مهم D5600، سازگاری با اسنپ‌بریج (SnapBridge) است؛ اسنپ‌بریج اپلیکیشن ویژه‌ی نیکون در سیستم‌های عامل اندروید و iOS است که باعث می‌شود انتقال تصویر از دوربین به گوشی هوشمند ساده‌تر شود. قیمت دوربین Nikon D5600 ‌اکنون حدود 600 دلار است.

توقف تولید D3500 بدین معنی است که به‌زودی هیچ دوربین DSLR اقتصادی که متعلق‌به نیکون باشد در بازار وجود نخواهد داشت. این موضوع همچنین به‌صورت غیرمستقیم نشان می‌دهد یک دوربین اقتصادی بدون آینه‌ی APS-C در حال ساخت است؛ محصولی که پیش‌تر شایعه‌هایی درباره‌ی آن شنیده‌ایم.

دوربین D3500 در ماه آگوست ۲۰۱۸ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹) معرفی شد و نیکون آن را «سبک‌ترین و خودمانی‌ترین دوربین DSLR خود تا آن تاریخ» خطاب کرد. D3500 شباهت زیادی به D3400 داشت، اما کوچک‌تر است و از رابط کاربری بازطراحی‌شده استفاده می‌کند. دوربین D3500 در سال ۲۰۱۸ با لنز ۵۵-۱۸ میلی‌متری f/3.5-5.6 به ‌قیمت ۵۰۰ دلار به ‌فروش می‌رسید که در سال‌های گذشته با تغییر چندانی همراه نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات