نیکون سرانجام تولید دوربین F6 را متوقف کرد

پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های تأییدنشده می‌گویند نیکون تولید دوربین‌های F6 و D5 با دو لنز و یک فلاش قدیمی را برای همیشه متوقف کرده است. این خبر هنوز رسما تأیید نشده.
تبلیغات

آن‌طور که گزارش‌های اخیر می‌گویند پس از ۱۶ سال، نیکون سرانجام تولید دوربین محبوب اف ۶ (Nikon F6) را برای همیشه متوقف کرده است. F6 آخرین دوربین پرچم‌دار SLR نیکون پیش از مهاجرت به حوزه دوربین دیجیتال بود. گزارش‌ها همچنین از توقف تولید دوربین DSLR نیکون D5 و فلاش SB-300 و چند لنز قدیمی خبر می‌دهند.

منبع اصلی گزارش وب‌سایت شناخته‌شده‌ی نیکون رومرز است؛ این خبرگزاری می‌گوید اطلاعات مربوط به توقف تولید محصولات یادشده را از یکی از فروشنده‌های نیکون در آلمان دریافت کرده. این فروشنده و دیگر فروشنده‌های حاضر در اروپا اخیراً نامه‌ی جدیدی از نیکون دریافت کرده‌اند. ظاهراً در این نامه به توقف تولید چند محصول اشاره و گفته شده که امکان سفارش آن‌ها وجود ندارد؛ این محصولات شامل موارد زیر هستند:

صفحه اتمام موجودی نیکون اف 6 / Nikon F6 در فروشگاه های آنلاین

با درنظرگرفتن عرضه‌ی دوربین نیکون D6 به بازار، رسیدن D5 به پایان چرخه‌ی زندگی‌اش منطقی به‌نظر می‌رسد. به‌علاوه توقف تولید لنزها و فلاش قدیمی نیکون در شرایط فعلی به‌هیچ‌وجه دور از انتظار نبود. نیکون در تلاش است فرایند تولید محصولاتش را ساده‌تر کند و برخی هزینه‌ها را کاهش دهد.

با همه‌ی این‌ها نمی‌شد پایان تولید F6 را پیش‌بینی کرد؛ زیرا نیکون سال‌ها به فروش این دوربین ادامه داده بود. تا چند وقت پیش، پرچم‌دار SLR موردبحث با قیمت ۲٬۶۰۰ دلار به فروش می‌رسید. در زمان نوشته شدن این مقاله عبارت «اتمام موجودی» در صفحه‌ی فروش دوربین نیکون F6 در فروشگاه‌های آنلاین به‌چشم می‌خورد.

در پی انتشار گزارش رسانه‌ی نیکون رومرز، خبرنگاران برای کسب جزئیات بیشتر با نیکون ارتباط برقرار کردند اما این شرکت فعلا ترجیح داده است درخواست خبرنگاران را بی‌پاسخ بگذارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات