پتنت جدید کانن؛ دوربین دستی شبیه‌ DJI Osmo

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پتنت کانن، دوربین دستی با طراحی شبیه DJI Osmo را نشان می‌دهد. ظاهراً در این طراحی، لنز دوربین می‌تواند به‌طور کامل به ‌سمت عقب بچرخد.
تبلیغات

کانن پتنتی ثبت کرده است که به دوربین دستی ارتباط دارد و زبان طراحی آن ما را یاد DJI Osmo (که اکنون با نام OM شناخته می‌شود) می‌اندازد. به‌ نظر می‌رسد لنز دوربین دستی کانن مانت RF دارد و از لولای چرخان بهره می‌برد.

کانن در بخش توضیحات می‌نویسد لولای این دوربین دستی به آن اجاره می‌دهد با سرعت زیاد بین حالت تصویربرداری از سوژه‌های روبه‌رو یا حالت سلفی جابه‌جا شود. براساس گزارش پتاپیکسل و مطابق اطلاعات درج‌شده در بخش توضیحات پتنت کانن، این شرکت دوربین دستی را به‌گونه‌ای ساخته است که لنز آن « قابل چرخش» باشد. محصولِ شرح‌ داده‌شده شامل بدنه، یک قسمت متحرک، واحد لنز، واحد لولا و یک صفحه‌نمایش است.

دوربین کانون جدید مخصوص کسانی است که به داشتن محصولی با توانایی ضبط محتوای ویدئویی در شرایط و زاویه‌های مختلف علاقه‌مند هستند. همان‌طور که در طرح زیر می‌بینید، یک لنز RF متصل‌ به دستگاه می‌تواند به ‌سمت بالا و پایین بچرخد یا کاملاً به ‌سمت عقب برگردد تا روبه‌روی صورت عکاس قرار بگیرد.

در بخشی از توضیحات پتنت آمده است که می‌توان صفحه‌نمایش دستگاه را براساس جهت لنز، جابه‌جا کرد. چنین طرحی‌ را در بازار دیده‌ایم و تجربه نشان می‌دهد که تغییر زاویه‌ی این محصولات به‌صورت دستی کار سختی نیست. بااین‌حال کانن در تلاش است موتورهایی خاص درون دستگاهش قرار دهد تا چرخش یا تغییر زاویه‌ی دوربین ازطریق موتورها انجام بگیرد. شکی نداریم که امکان چرخاندن کامل لنز یکی از مهم‌ترین نکات دوربین جدید کانن خواهد بود و روی فروش آن اثر مثبت خواهد گذاشت.

در بخش توضیحات پتنت کانن هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی از گیمبال نشده و چنین اتفاقی تاکنون برای کانن رخ نداده است. گیمبال‌هایی که DJI به‌صورت اختصاصی برای پهپادهایش تولید کرد، به یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت تبدیل شدند. بدون گیمبال، کانن احتمالاً به‌‌طور کامل متکی ‌بر حسگر و سیستم لرز‌ش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) خواهد بود. برخی از شرکت‌ها توانسته‌اند به ‌کمک حسگر و سیستم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، نتیجه‌ی بسیار پرکاربردی ارائه دهند.

کانن پنج پتنت مختلف دارد که همگی به این زبان طراحی اشاره می‌کنند و آن‌طور که کانن نیوز می‌نویسد، این تعداد پتنت برای نوعی طراحی خاص، غیر معمول است. در نظر داشته باشید که پتنت‌ها همیشه به محصولی نهایی تبدیل نمی‌شوند؛ بااین‌حال حتی اگر محصول موجود در پتنت جدید کانن هرگز تولید نشود، حداقل می‌دانیم این شرکت توجه ویژه‌ای به این نوع طراحی دارد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این پتنت کانن دارید؟

تصویر اصلی مقاله، DJI Osmo را نشان می‌دهد و ارتباطی به پتنت کانن ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات