سیگما سه لنز پرایم جدید سری I معرفی کرد

جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
لنزهای جدید سیگما که متعلق‌به سری I هستند، فرم فاکتور کامپکت دارند و طبق ادعای این شرکت، عملکرد عالی ارائه می‌دهند. عرضه‌ی لنزها از زمستان آغاز می‌شود.
تبلیغات

سیگما چند روز پیش سه لنز پرایم جدید را به‌عنوان اعضای جدید خانواده‌ی Contemporary معرفی کرد و می‌گوید این لنزهای جدید در دسته‌ی لنزهای سری آی (I Series) هم قرار می‌گیرند. بنابه اعلام سیگما، لنزهای سری آی دارای طراحی کامپکت هستند و عملکرد نوری بسیار عالی دارند.

لنزهای جدید سیگما که که فاصله‌ی کانونی ۳۵ میلی‌متری و دیافراگم f/2، فاصله‌ی کانونی ۶۵ میلی‌متری و دیافراگم f/2 و فاصله‌ی کانونی ۲۴ میلی‌متری و دیافراگم f/2.8 دارند به لنز دیگر سری آی با فاصله‌ی کانونی ۴۵ میلی‌متر و دیافراگم f/2.8 ملحق می‌شوند. سیگما می‌گوید هر چهار لنز یادشده به‌حدی کامپکت هستند که به‌خوبی با دوربین‌های مدرن کوچک‌تر و سبک‌تر بدون آینه سازگاری پیدا می‌کنند.

بر اساس گفته‌های سیگما، یکایک لنزهای سری I ترکیبی از «عملکرد نوری عالی، کاربردهای برجسته و فرم فاکتور کامپکت» را ارائه می‌دهند. حرف I در نام لنزهای خانواده‌ی I Series برای اشاره به سه کلمه‌ای است که سیگما از آن‌ها برای تعریف این خانواده از لنزها استفاده می‌کند: هویت (Identity) و نمادین (Iconic)‌ و فطری (Instinctive). ویدئوی معرفی لنزهای سری آی سیگما را می‌توانید در یوتیوب مشاهده کنید.

تمامی چهار لنز سیگما در مدل‌هایی با مانت E و مانت L عرضه می‌شوند و مجهز به موتور پله‌ای (Stepper Motor) هستند. این لنزها با فوکوس خودکار سریع سازگاری دارند و از بدنه‌ای تمام‌فلزی بهره می‌گیرند. بخش‌های آلومینیومی لنزها نه‌تنها جلوه‌‌ای جذاب و نمادین به آن‌ها بخشیده بلکه باعث شده لنزهای سری آی دوام بسیار زیادی داشته باشند.

مواد اولیه‌ی فلزی در ساختارهای درونی لنزها نیز مورداستفاده قرار گرفته‌‌اند؛ این قطعات پردقت، پیش‌تر در دوربین‌های سینمایی سطح بالای سیگما استفاده شده‌اند و آنچه را که سیگما «حسی نفیس» می‌خواند ارائه می‌دهند. قطعات موردبحث همچنین صدای جالبی از خود بروز می‌دهند. 

لنز پرایم سری آی سیگما Sigma 35mm f/2 DG DN

Sigma 35mm f/2 DG DN

لنز ۳۵ میلی‌متری f/2 DG DN متشکل‌از ۱۰ المان در ۹ گروه است و از سه المان کروی‌شکل پردقت با قاب شیشه‌ای تشکیل شده است تا ابیراهی کروی (Spherical Aberration) و انحنای میدان (Field Curvature) و نوسان ابیراهی را به‌هنگام فوکوس کردن اصلاح کند. سیگما همچنین ادعا می‌کند که لنز موردبحث ابیراهی کما (Coma Aberration) را به‌شکلی خوب اصلاح می‌کند تا بتوان از آن برای تصویربرداری شبانه استفاده کرد. یک نمونه‌عکس گرفته‌شده با لنز f/2 DG DN را می‌توانید مشاهده کنید. 

لنز پرایم سری آی سیگما Sigma 65mm f/2 DG DN

Sigma 65mm f/2 DG DN 

لنز ۶۵ میلی‌متری f/2 DG DN متشکل‌از ۱۲ المان در ۹ گروه است و از دو المان کروی‌شکل با قاب شیشه‌ای بهره می‌گیرد. سیگما می‌گوید لنز f/2 DG DN به‌لطف کنترل ابیراهی کروی می‌تواند جلوه‌‌ی بوکه را به‌زیبایی روی تصویر اعمال کند. همچنین بنا به گفته‌ی سیگما، کاهش جلوه‌ی وینیِت (Vignette) باعث می‌شود عکاس بتواند کنترل بیشتری روی بخش‌هایی از تصویر داشته باشد که روی آن‌ها فوکوس نشده است. فناوری‌های آنتی گوستینگ (Anti-Ghosting) و آنتی فلز (Anti-Flare) سیگما باعث می‌شوند در شرایطی که نور پس‌زمینه در محیط وجود دارد، عملکرد عالی ازسوی لنز ارائه شود. یک نمونه‌عکس گرفته‌شده با لنز f/2 DG DN را می‌توانید مشاهده کنید. 

لنز پرایم سری آی سیگما Sigma 24mm f/3.5 DG DN

Sigma 24mm f/3.5 DG DN

درنهایت به لنز ۲۴ میلی‌متری f/3.5 DG DN می‌رسیم که دارای ۱۰ المان در هشت گروه است؛ المان‌هایی که سه مورد از آن‌ها کروی هستند. لنز موردبحث سیگما دارای حداکثر نسبت بازتولید ۱:۲ است و فاصله‌ی کانونی نزدیک (Close Focusing Distance) آن به تقریبا ۱۰ سانتی‌متر می‌رسد. یک نمونه‌عکس گرفته‌شده با لنز f/3.5 DG DN را می‌توانید مشاهده کنید. 

هر سه لنز جدید سری آی برای عرضه در ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده‌اند. Sigma 35mm f/2 DG DN با قیمت ۶۳۹ دلار، Sigma 65mm f/2 DG DN با قیمت ۶۹۹ دلار و Sigma 24mm f/3.5 DG DN با قیمت ۵۴۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. امکان پیش‌خرید لنزهای جدید سیگمال فراهم شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات