پاناسونیک انتظار ندارد توجه کاربران MFT المپوس به محصولاتش جلب شود

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خبرگزاری 43Rumors ادعا می‌کند مدیران پاناسونیک انتظار ندارند که توجه کاربران دوربین‌های میکرو چهار سوم المپوس به‌سمت دوربین‌های این شرکت جلب شود.
تبلیغات

المپوس هفته‌ی گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد قرداد تجاری خود را با Japan Industrial Partners به‌منظور کنترل واحد تجاری‌اش در حوزه‌ی تصویربرداری توسط این شرکت، نهایی کرده است. در همین راستا شماری از خبرنگاران سراغ مدیران پاناسونیک رفتند تا نظر آن‌ها را جویا شوند؛ با وجود اینکه هنوز شاهد واکنش رسمی آن‌ها نبوده‌ایم، افشاگران دست‌به‌کار شده‌اند. به‌نظر می‌رسد مدیران پاناسونیک عقیده دارند که این قرارداد تجاری نمی‌تواند باعث شود عکاسان حوزه‌ی میکرو چهار سوم استفاده از المپوس را کنار بگذارند و به محصولات پاناسونیک مهاجرت کنند. 

خبرگزاری 43Rumors در گزارشی اختصاصی به‌نقل از منبعی مورداعتماد به دیدگاه مدیران پاناسونیک اشاره کرده است. طبق گزارش این رسانه، پاناسونیک به‌شکلی دقیق و حساب‌شده بازار دوربین‌های میکرو چهار سوم را بررسی و تحلیل کرده و پتانسیل زیادی برای مهاجرت عکاسان المپوس به محصولات میکرو چهار سوم سری لومیکس ندیده است.

فرض مدیران پاناسونیک این است که مالک المپوس همچنان بخواهد به تولید تجهیزات عکاسی این شرکت ادامه دهد و کاربران را راضی نگه دارد. ایده‌ی دیگر این است که مالک المپوس سراغ سیستمی دیگر (شاید فوجی) برود یا اینکه فرایند تولید دوربین‌های فول فریم را شروع کند. با همه‌ی این‌ها مدیران پاناسونیک به‌وضوح پتانسیل بسیار خوبی برای بازار دوربین‌های مخصوص ولاگ می‌بینند؛‌ دوربین‌هایی که بیشتر از همه توجه اینفلوئنسرها و کاربران اینستاگرام و یوتیوبرها را جلب می‌کنند.

سال‌ها است از دوربین‌های میکرو چهار سوم پاناسونیک به‌عنوان مکملی برای دوربین‌های میکرو چهار سوم المپوس یاد می‌شود؛ نه رقیب مستقیم آن‌ها. پاناسونیک تلاش زیادی در این حوزه انجام داده، اما هنوز موفق نشده آن‌طور که باید و شاید توجه مردم را به‌سمت محصولات میکرو چهار سوم خود جلب کند. محصولات میکرو چهار سوم المپوس در حوزه‌ی کیفیت تصویر و پیشرفت‌های فنی در عکس‌برداری بسیار بهتر هستند؛ بااین‌حال پاناسونیک تلاش کرده میکرو چهار سوم‌های خود را با تمرکز ویژه بر فیلم‌برداری بسازد. 

یک مرد در حال موج سواری / Surfing آسمان صاف و آب

تصویر بالا توسط جارون اشنایدر با استفاده از دوربین Olympus OMD-EM1 Mark III و لنز M.40-150mm F2.8 + MC-14 ثبت شده است

المپوس مدتی پیش دوربین جدیدی با نام E-M1 Mark III به بازار عرضه کرد که از جوانب مختلفی، دوربینی مهم به‌شمار می‌آید. المپوس تلاش کرد در این دوربین جدید هم تأکید ویژه‌ای روی کیفیت تصویر داشته باشد. در ویدئوهای تبلیغاتی دوربین المپوس E-M1 Mark III شاهد اشاره به قابلیت‌های برجسته‌ی فیلم‌برداری هم بودیم، اما این قابلیت‌ها به‌وضوح در حاشیه‌ی قابلیت‌های حوزه‌ی عکسبرداری قرار گرفتند.

این گفته بدین معنی نیست که دوربین‌های المپوس کیفیت فیلم‌برداری را فدای کیفیت عکسبرداری می‌کنند (یا برعکس این موضوع برای دوربین‌های پاناسونیک)، بلکه یعنی دو شرکت موردبحث استراتژی‌های متفاوتی نسبت‌به یکدیگر دارند. سال‌ها است المپوس روی حوزه‌ی عکسبرداری و پاناسونیک روی حوزه‌ی فیلم‌برداری متمرکز هستند و به‌نظر می‌رسد همچنان قصد دارند مسیر خود را در پیش بگیرند. 

پاناسونیک با استفاده از دوربین‌های سری S شمار محصولاتی را که برای علاقه‌مندان به دوربین‌های میکرو چهارم سوم به بازار عرضه کرد افزایش داد. دوربین‌های سری S نه‌تنها تنوع بالایی دارند بلکه نسبت‌به مدل‌های پیشین تقویت شده‌اند تا بهتر تصویربرداری کنند.

پنجم شهریورماه امسال بود که یوسوکه یامانه، مدیر واحد تجاری تصویربرداری در پاناسونیک، به‌صراحت گفت این شرکت همچنان به ماجراجویی در دنیای دوربین‌های میکرو چهارسوم علاقه دارد و نمی‌خواهد از این بازار خارج شود. ازطرفی مدیران المپوس نیز بارها تأکید کرده بودند که روی حوزه‌ی میکرو چهار سوم تمرکز می‌کنند.

برخی تحلیلگران می‌گویند عدم تمایل المپوس به حضور در بازار فول فریم‌ها یکی از دلایلی است که درنهایت باعث شد این شرکت کسب‌و‌کار تصویربرداری خود را به Japan Industrial Partners واگذار کند. پاناسونیک از زمان عرضه‌ی آخرین پرچم‌دار میکرو چهار سوم خود، چندین دوربین فول فریم به بازار عرضه کرده، اما همچنان به میکرو چهار سوم‌ها نیز متعهد است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات