پاناسونیک قصد ندارد بازار دوربین‌های میکرو چهارسوم را رها کند

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
یکی از مدیران پاناسونیک گفته است این شرکت می‌خواهد همچنان به ماجراجویی در دنیای میکرو چهارسوم ادامه دهد و این دوربین‌ها قرار نیست به پایان راه برسند.
تبلیغات

از زمانی‌که پاناسونیک به اتحادیه‌ی محصولات مانت L ملحق شد و فرایند تولید و عرضه‌ی دوربین‌های فول فریم را آغاز کرد، طرفداران این برند بارها از خود پرسیده‌اند که آیا پایان سفر دور و دراز پاناسونیک در دنیای دوربین‌های میکرو چهارسوم فرارسیده است؟ تا الان به‌طور قطعی جواب این سؤال را نمی‌دانستیم؛ بااین‌حال، یوسوکه یامانه، مدیر واحد تجاری تصویربرداری در پاناسونیک، به‌صراحت می‌گوید این شرکت همچنان به ماجراجویی در دنیای دوربین‌های میکرو چهارسوم علاقه دارد.

هفته‌ی گذشته، دیو اچلز، از اعضای تحریریه‌ی وب‌سایت Imaging Resource، مصاحبه‌ی مذکور را منتشر کرد. اگر جزو طرفداران قدیمی پاناسونیک هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما نسخه‌ی کامل مصاحبه را در اینجا مطالعه کنید. مصاحبه‌ی جدید وب‌سایت Imaging Resource مباحث مختلفی را شامل می‌شود؛ از آینده‌ی دوربین‌های میکرو چهارسوم گرفته تا رشد محصولات خانواده‌ی مانت L و آثار دنیاگیری ویروس کرونا روی ظرفیت تولید و زنجیره‌ی تأمین پاناسونیک.

مدیرواحد تجاری تصویربرداری پاناسونیک اعلام می‌کند این شرکت در پی رهاکردن بازار دوربین‌های میکرو چهارسوم نیست تا از این طریق، خیال طرفداران پاناسونیک را راحت کند. یوسوکه یامانه در پاسخ به پرسش‌هایی درباره‌ی آینده‌ی محصولات میکرو چهارسوم خانواده‌ی GH، گفت دوربین‌های میکرو چهارسوم برای پاناسونیک دارایی پراهمیتی به‌حساب می‌آیند و حاوی قابلیت‌هایی ویژه در حوزه‌ی تصویربرداری هستند که پاناسونیک نمی‌تواند آن‌ها را درون دوربین‌های فول فریم قرار دهد.

مدیر پاناسونیک می‌گوید:

برخی از انواع محتوای ویدئویی وجود دارند که صرفا دوربین‌های میکرو چهارسوم می‌توانند امکان خلق آن‌ها را فراهم کنند؛ به‌خصوص در زمینه‌های عمق میدان مطلوب، نسبت بزرگ‌نمایی و... . بنابراین، دوربین‌های میکرو چهارسوم نیز دارایی گران‌بهایی برای پاناسونیک هستند تا بتوانیم نیازهای فیلم‌برداری را برطرف سازیم. ما هم‌اکنون در حال مطالعه هستیم تا بفهمیم چگونه می‌توانیم دوربین‌های خانواد‌ه‌ی GH را تکامل دهیم تا بتوانیم از تمامی قابلیت آن‌ها استفاده کنیم.

درادامه‌ی مصاحبه نوبت ‌به طرح سؤالاتی درباره‌ی اینکه پاناسونیک چگونه می‌خواهد دوربین Panasonic G9 را تکامل بخشد رسید. یوسوکه یامانه گفت هدف کلی پاناسونیک این است که بتواند درست‌ترین توازن را در بین مزیت‌های دو کلاس مختلف از دوربین‌های عکاسی‌اش پیدا کند. او اعلام کرد:

هم‌اکنون مشغول مطالعه‌ی توازن بین محصولات فول‌فریم و میکرو چهارسوم ازلحاظ ارزششان هستیم. دوربین‌های فول‌فریم به‌لطف داشتن حسگری با ابعاد بزرگ مزیت‌های زیادی ارائه می‌دهند؛ ولی درمقابل، دوربین‌های میکرو چهارسوم ابعادی بسیار جمع‌و‌جور دارند. با مطالعه روی این توازن، در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای توسعه‌ی این دسته‌ از دوربین‌ها در آینده هستیم.

به‌نظر می‌رسد پاناسونیک تا حدی می‌خواهد پا جای پای فوجی‌فیلم بگذارد و برخی اقدامات مشابه انجام دهد؛ بااین‌حال با استفاده از دو نوع حسگر متفاوت. فوجی‌فیلم به‌وضوح اعتقاد دارد که دوربین‌های APS-C و مدیوم فرمت دارای تفاوت‌های متعددی ازلحاظ قابلیت‌ها هستند و می‌توانند مزیت‌های خاصی به طرفداران محصولات خانواده‌ی X و GFX ارائه دهند. ظاهرا پاناسونیک همین اعتقاد را درباره‌ی محصولات میکرو چهارسوم و فول فریم دارد.

اگر نگاهی کوتاه به بازار دوربین‌ها بیندازید، متوجه می‌شوید بسیاری از شرکت‌ها دوربین‌هایی در دسته‌ی APS-C می‌سازند که تفاوت‌هایشان با محصولات فول‌فریمشان در حد انتظار زیاد نیست. بدین‌ترتیب، این شرکت‌ها به‌صورت ناخواسته مشغول رقابت با خودشان هستند. این در حالی است که پاناسونیک می‌خواهد بدون خدشه واردشدن به هر دسته از محصولاتش،‌ آن‌ها را جداگانه و به‌‌طور جدی توسعه دهد. حداقل این موضوعی است که می‌توان از گفته‌های مدیر پاناسونیک برداشت کرد.

یامانه در بخشی از مصاحبه‌‌اش با رسانه‌ی Imaging Resource گفت دنیاگیری ویروس کرونا باعث شد برخی مشکلات برای زنجیره‌ی تأمین پاناسونیک به‌وجود بیاید؛ اما اکنون اوضاع‌واحوال به حالت عادی بازگشته است. او در بخشی دیگر از سخنانش به افزایش اهمیت پخش زنده‌ی محتوا اشاره کرد و گفت میزان تقاضا برای دوربین‌ها به‌منظور پخش محتوا افزایش یافته و همین موضوع باعث شده پاناسونیک در بازه‌ی زمانی‌ کوتاه، با کمبود محصول مواجه شود. یامانه همچنین اعلام کرد فروش محصولات پاناسونیک کم‌کم در حال بازگشت به حالت عادی است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات