سونی از ماه جاری خانواده‌ی جدیدی از دوربین‌ های کامپکت فول ‌فریم معرفی می‌کند

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی برنامه‌هایی جدی برای توسعه‌ی خانواده‌ی دوربین‌های خود دارد و ظاهرا تمرکز خود را روی محصولات فول‌فریم کامپکت افزایش داده است.
تبلیغات

سونی احتمالا محصولات جدیدی را برای معرفی و عرضه به بازار دوربین آماده می‌کند. جدیدترین شایعه‌ها ادعا می‌کنند که شرکت ژاپنی، اعضای جدیدی از خانواده‌ی دوربین‌های سوپر کامپکت فول‌فریم را در ماه جاری معرفی خواهد کرد. این دوربین‌ها در دسته‌ی a7 و a9 معرفی می‌شوند و متمرکز بر فعالان حوزه‌ی بلاگ ویدیویی و عکس‌برداری و فیلم‌برداری در سفر طراحی شده‌اند. احتمالا اولین محصول این خانواده به‌نام Sony a7c در ماه جاری آماده خواهد شد.

وب‌سایت Sony Alpha Rumors جدیدترین شایعه‌ها را پیرامون محصولات احتمالی سونی منتشر کرد. طبق گزارش آن‌ها، منابعی نزدیک به شرکت تأیید کرده‌اند که سونی برنامه‌ای جدی برای معرفی و عرضه‌ی دوربین‌های پایین‌رده‌ی فول‌فریم دارد که در ماه جاری معرفی می‌شوند. البته اطلاعات دریافت‌شده، مواردی بیش از تاریخ عرضه و نام احتمالی محصولات را پوشش می‌دهند. ظاهرا دوربین‌های جدید یک خانواده‌ی تقریبا جدید را تشکیل می‌دهند که با تعریف سوپرکامپکت و با اضافه شدن حرف C، خانواده‌های a7 و a9 را تکمیل می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد، اولین دوربین به‌نام Sony a7C معرفی می‌شود که در دسته‌ی پایین‌رده قرار می‌گیرد. این دوربین سونی، کیفیت و قابلیت‌هایی مشابه با Sony a7 III دارد. دوربین‌های دیگر سری C نیز در ادامه معرفی و به بازار عرضه خواهند شد که خانواده‌ای کامل از محصولات را با هدف‌گیری ولاگرها و افراد علاقه‌‌مند به سفر تشکیل می‌دهند. این افراد امکاناتی همچون جابه‌جایی راحت‌تر و قابلیت‌هایی مانند نمایشگرهای چرخان را به موارد دیگر ترجیح می‌دهند.

Sony Alpha a7 III

Sony a7 III

دوربین اول سوپرکامپکت فول‌فریم سونی، Sony a7C احتمالا در میانه‌ی ماه سپتامبر عرضه می‌شود. این دوربین را می‌توان یک ابزار چندکاره با قابلیت‌هایی بین Sony a7 III و a6600 دانست. SAR ادعا می‌کند که دوربین مذکور، بدنه‌ی a6600 را با حسگر و قابلیت‌های عملکردی a7 III ترکیب می‌کند. دوربین جدید همچنین از EVF به‌صورت پاپ‌آپ بهره می‌برد که در اکثر دوربین‌های RX100 دیده می‌شوند.

از قابلیت‌ها احتمالی دیگر در دوربین جدید سونی می‌توان به درگاه کارت حافظه‌ SD، پورت USB-C، جک‌های هدفون و میکروفن و وای‌فای و بلوتوث داخلی اشاره کرد. منابع خبری ادعا می‌کنند که دوربین جدید سونی با قیمت حدودی دو هزار دلار عرضه می‌شود. آن‌ها همچنین می‌گویند که خانواده‌ای از لنزهای کامپکت هم درکنار دوربین‌های کامپک سری C معرفی خواهند شد.

اگر شایعه‌های اخیر پیرامون دوربین‌های سونی صحت داشته باشند، حرکت جدید ژاپنی‌ها را می‌توان مشابه با رویکرد آن‌ها در معرفی و ارائه‌ی دوربین کامپکت Sony ZV1 دانست. دوربینی که از بدنه‌ی RX100 با قابلیت‌های اضافه‌ای همچون نمایشگر چرخان، میکروفن‌های بهتر و برخی از قابلیت‌های مخصوص ضبط و توزیع ویدئو عرضه شد. دوربین مذکور، برای کاربران یوتیوب، حکم ابزاری حرفه‌ای داشت که انقلابی در تجهیزات مخصوص آن‌ها ایجاد کرد. احتمالا Sony a7C نیز چنین سرنوشتی خواهد داشت و سونی در دوربین‌های دیگر مانند a7 و a9، تمرکز خود را بیشتر روی قابلیت‌های عکاسی معطوف خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات