سونی A7 III معرفی شد؛ سنسور ۲۴ مگاپیکسلی و فوکوس خودکار بسیار توانمند

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
نسل سوم دوربین a7 اقتصادی‌ترین گزینه‌ی محصولات حرفه‌ای سونی است؛ اما قابلیت‌های بسیاری به همراه دارد.
تبلیغات

قطعا علاقه‌مندان به دنیای دوربین‌های عکاسی و البته محصولات حرفه‌ای سونی، با دوربین آلفا ۷ کاملا آشنایی دارند. این دوربین آغازگر نسل جدید محصولات سونی در دنیای عکاسی بود که اکنون پس از پنج سال، با توانایی‌های بی‌شمار خود بر سر زبان‌ها افتاده‌اند و سهم گسترده‌ای از بازار دوربین‌های بدون آینه را به خود اختصاص داده‌اند. 

سونی ساعاتی پیش و در رویداد بین‌المللی عکاسی پرتره و مراسم‌ عروسی، نسل جدید دوربین a7 را معرفی کرد تا نظر همگان را به خود جلب کند. این دوربین را می‌توان اقتصادی‌ترین گزینه‌ی سبد محصولات دوربین‌های حرفه‌ای بدون آینه با قابلیت تعویض لنز دانست. با این حال برچسب قیمت پایین‌تر a7 III به معنای توانایی پایین آن نیست و این دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. 

سونی آلفا 7 III (مارک ۳) / Sony a7 III

سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی فول‌فریم Exmor R CMOS به‌عنوان قلب تپنده‌ی دوربین جدید سونی فعالیت خواهد کرد. این در حالی است که این سنسور پیش از این در دوربین رده بالای a9 به کار گرفته شده بود. سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی سونی a7، بازه‌ی حساسیت ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ را به همراه دارد و البته قابلیت افزایش به بازه‌ی ۲۰۴۸۰۰-۵۰ نیز دارد. توانایی ثبت تصاویر خام ۱۴ بیتی و ۱۵ استاپ گستره‌ی دینامیکی، از دیگر مشخصات این سنسور است که نشان می‌دهد با نمونه‌ای توانمند روبرو هستیم.

مدیران سونی در رابطه با توانایی‌های سنسور به‌کاررفته در a7 III اعلام کردند:

فناوری‌های بازتولید جزئیات و کاهش نویز توانایی فوق‌العاده‌ای در تولید تصاویری شفاف در بازه‌ی نویز‌های میانی و بالا دارند. کاربران بدون نگرانی از نویز زیاد یا کاهش کیفیت تصاویر می‌توانند به تصویربرداری در محیط‌های تاریک بپردازند.به لطف سنسور بهبو یافته، ۱۵ استاپ گستره‌ی دینامیکی در دسترس کاربران خواهد بود تا امکان ثبت تصاویری با گرادیانت رنگی نرم و عالی داشته باشند.

به گفته‌ی مهندسان سونی، a7 III در کنار پردازنده‌ی توانمند BIONZ X از میکروپروسسور یکپارچه‌ی LSI نیز بهره می‌برد تا سرعت خواندن داده‌های سنسور ۱.۸ برابر نسبت به a7 II شود. این موضوع باعث شده است تا دوربین جدید سونی قابلیت عکاسی پیاپی با نرخ ۱۰ فریم بر ثانیه با شاتر مکانیکی تا حداکثر ۴۰ تصویر خام غیر فشرده‌، ۸۹ عکس خام فشرده‌شده و ۱۷۷ عکس JPEG داشته باشد. کاربران قادر خواهند بود در حالت لایو ویو به حداکثر نرخ ۸ فریم بر ثانیه در عکاسی پیاپی دست یابند. فوکوس خودکار پیوسته و نوردهی خودکار نیز در تمام بازه‌ی عکاسی خودکار در دسترس کاربران خواهد بود.

سونی آلفا 7 III (مارک ۳) / Sony a7 III

پس از استفاده از حداکثر ظرفیت بافر و آغاز عملیات پردازش و ذخیره‌سازی آن‌ها، برخی قابلیت‌های دوربین مانند دسترسی به منو، دکمه‌ی Fn و مشاهده‌ی تصاویر ثبت‌شده در دسترس خواهند بود.

فوکوس خودکار بخشی است که a7 III در آن می‌درخشد. سیستم فوکوس خودکار این دوربین از a9 برادر بزرگ‌تر و به مراتب گران‌تر آن گرفته شده است که از ۶۹۳ نقطه‌ی فوکوس تشخیص فاز در کنار ۴۲۵ نقطه‌ی فوکوس تشخیص کنتراست بهره می‌برد که در نهایت ۹۳ درصد قاب را پوشش می‌دهند. 

الگوریتم فوکوس خودکار تا 3- EV فعالیت خواهد داشت تا در شرایط نوری تاریک نیز بتوان به عملکرد آن اتکا کرد. در کنار تشخیص چهره، قابلیت تشخیص چشم و دنبال کردن آن نیز در a7 III وجود دارد. به ادعای مدیران سونی، سیستم فوکوس خودکار این دوربین عملکردی دو برابر سریع‌تر نسبت به a7 II‌ دارد.

سونی آلفا 7 III (مارک ۳) / Sony a7 III

سونی سنسور ۲۴ مگاپیکسلی نسل سوم آلفا ۷ را در قلب سیستم لرزش‌گیر پنج‌محوره قرار داده است تا کاربران بابت ثبت لرزش در تصاویر نگرانی نداشته باشند. 

در بخش پشتی بدنه‌ی a7 III منظره‌‌یاب الکترونیکی OLED با ۲.۳ میلیون نقطه در کنار نمایشگر ۳ اینچی لمسی تعبیه شده که امکان تنظیم حالت نمایش Standard یا High برای هر دو در دسترس است. سونی در این دوربین نیز از نمایشگر با قابلیت تیلت بهره گرفته است و جای خالی نمایشگر تمام‌چرخان کاملا حس می‌شود. یکی دیگر از بهبود‌های بدنه‌ی دستگاه، تعبیه‌ی جوی‌استیک است که حرکت در رابط کاربری را بسیار ساده‌تر می‌کند.

سونی آلفا 7 III (مارک ۳) / Sony a7 III

سونی a7 III علاوه بر عکاسی، در فیلم‌برداری نیز توانایی‌های زیادی دارد. این دوربین قابلیت ضبط کلیپ‌های با حداکثر رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ فریم برثانیه دارد. اما نکته‌ی جالب توجه در این خصوص، استفاده از اطلاعات ثبت‌شده‌ی تمام پیکسل‌ها است تا بدین ترتیب ۲.۴ برابر اطلاعات بیشتر برای پردازش و تولید ویدیو در اختیار پردازنده قرار بگیرد. 

این دوربین توانایی عکاسی صحنه‌آهسته با رزولوشن 1080P‌ و نرخ ۱۲۰ فریم‌ بر‌ ثانیه با حداکثر نرخ انتقال داده‌ی ۱۰۰ مگابیت‌ بر‌ ثانیه نیز به همراه دارد. از دیگر قابلیت‌های a7 III در بخش فیلم‌برداری می‌توان به حالت‌های Hybrid Log-Gamma (HLG)، S-Log2/S-Log3 و الگوی گورخر اشاره کرد. به واسطه‌ی حالت‌های مختلف فیلم‌برداری، کاربران قادر به تولید دقیق و جذاب‌تر رنگ‌ها برای نمایش روی تلویزیون‌های HDR خواهند بود. 

سونی آلفا 7 III (مارک ۳) / Sony a7 III

متأسفانه خبری از حالت فیلم‌برداری داخلی و خارجی ۱۰ بیتی نیست تا دست کاربران حرفه‌ای در بازتولید رنگ‌ها در پس‌پردازش بسته باشد. 

دوربین‌های بدون آینه عموما عمر باتری کوتاه‌تری نسبت به انواع DSLR دارند. اما سونی در صدد تغییر این روند است و a7 III را می‌توان گواهی بر این ادعا دانست. جدیدترین دوربین سونی توانایی ثبت ۷۱۰ عکس (دو برابر a7 II) با هر بار شارژ دارد که آماری بسیار خوب است. 

دو درگاه کارت حافظه‌ی SD، پورت USB از نوع C، وای‌فای و امکان شخصی‌سازی منو، از دیگر قابلیت‌های نسل سوم آلفا ۷ هستند. سونی a7 III با قیمت ۱۹۹۹ دلار برای بدنه و ۲۱۹۹ دلار برای باندل با لنز FE 28-70 F/3.5-5.6 و از ماه آینده میلادی (اسفند‌ماه) به فروش خواهد رسید. قیمت ۲۰۰۰ دلاری این دوربین آن را به رقیب بسیار قدرتمندی برای دوربین‌های بدون آینه پاناسونیک، فوجی‌فیلم و المپوس تبدیل خواهد کرد. 

نظر شما در رابطه با دوربین جدید سونی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات