کانن EOS C300 Mark III معرفی شد؛ توانایی ضبط ویدئوی 4K با نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
کانن شب گذشته به‌صورت رسمی از دوربین جدید EOS C300 Mark III پرده‌برداری کرد؛ دوربینی که به‌لطف حسگر قدرتمند DGO می‌تواند ویدئوهای 4K را با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه ضبط کند.
تبلیغات

کانن طبق اعلام رسمی، سرانجام شب گذشته مراسمی ویژه به‌صورت آنلاین با نام Imaging Unleashed برگزار کرد تا از جدیدترین محصولش در صنعت دوربین پرده‌برداری کند. در مراسم برگزار‌شده‌ی کانن شاهد رونمایی رسمی دوربین Canon EOS C300 Mark III بودیم. EOS C300 Mark III جدیدترین دوربین سوپر ۳۵ میلی‌متری سینمایی کانن به‌شمار می‌آید که از حسگری DGO (مخفف Dual Gain Output) و طراحی ماژولار بهره می‌گیرد. دوربین جدید براساس قاب Canon C500 Mark II ساخته شده و بهبودهایی به‌خود دیده است. دوربین موردبحث کانن به‌لطف داشتن حسگری ویژه و پردازنده‌ی تصویر قدرتمند، توانایی ضبط انواع فرمت‌های ویدئویی را دارد. 

کانن Canon EOS C300 Mark III

اگر طراحی ظاهری Canon C300 Mark III برای‌تان هم آشنا و هم متفاوت و جدید است، دلیل خاصی وجود دارد. براساس اعلام رسمی، دوربین موردبحث از همان بدنه‌ی به‌کاررفته در دوربین C500 Mark II استفاده می‌کند. این زبان طراحی نه‌تنها باعث می‌شود محصولات سری C300 ماژولارتر باشند، بلکه بدین معنا است که تمامی لوازم جانبی ساخته‌شده برای C500 Mark II به‌خوبی با دوربین جدید EOS C300 Mark III نیز سازگار هستند. 

کانن می‌گوید دوربین جدیدش از تکنیک Anamorphic Desqueeze به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند؛ آنامورفیک تکنیکی خاص در فیلم‌برداری سینمایی به‌شمار می‌آید که به‌لطف آن می‌توان با استفاده از همان ابعاد حسگر، تصاویری با نسبت عریض‌تر تولید کرد. افزون بر این موضوع، مانت لنز دوربین کانن تعویض‌پذیری بسیار زیادی دارد. بدین ترتیب بدون اینکه نیاز داشته باشید دوربین را به تعمیرگاه‌های مخصوص ببرید، می‌توانید خودتان مانت‌های لنز را تعویض کنید. به‌لطف طراحی ماژولار، می‌توان در این دوربین از انواع مانت لنز بدون نیاز به آداپتور استفاده کرد. دوربین Canon EOS C300 Mark III به‌صورت پیش‌فرض با مانت EF در دسترس قرار می‌گیرد، اما می‌توان از لنزهای دارای مانت‌ سینمایی Positive Lock (یا PL) و همچنین EF Cinema Lock نیز در آن استفاده کرد.

کانن Canon EOS C300 Mark III

تصویر بالا مربوط به کنفرانس مطبوعاتی کانن است؛ تصویری که نشان می‌دهد چگونه در حسگر دوربین EOS C300 Mark III هر پیکسل به دو دیود مختلف تقسیم می‌شود

کانن به‌صورت رسمی از حضور حسگر 4K Super 35mm DGO در دوربین C300 Mark III خبر داده است. این حسگر برای تصویربرداری و همچنین پردازش آن‌ها از پردازنده‌ی تصویربرداری ویدئویی DIGIC DV7 بهره می‌گیرد که قدرت بالایی دارد. سیستم جدید DGO به حسگر سوپر ۳۵ میلی‌متری دوربین کانن امکان می‌دهد با تقسیم کردن هر پیکسل به دو دیود مجزا، حداکثر ۱۶ استاپ گستره‌ی داینامیکی ثبت کند که عددی درخورتوجه به‌شمار می‌آید. تقسیم کردن هر پیکسل به دو دیود باعث می‌شود دوربین موردبحث کانن بتواند به‌طور هم‌زمان دو عکس را از یک صحنه با جزئیات متفاوت ثبت کند؛ یکی از این تصاویر جزئیات سوژه‌های موجود در سایه را در اولویت قرار می‌دهد و تصویر دیگر تمرکزی ویژه روی قسمت‌های روشن دارد.

کانن Canon EOS C300 Mark III

در نظر داشته باشید که DGO به‌کاررفته در حسگر دوربین کانن تکنیک کاملا متفاوتی نسبت‌به دیگر تکنیک‌های Dual Gain به‌شمار می‌آید که توسط بسیاری دیگر از تولیدکنندگان دوربین‌های عکاسی استفاده می‌شود. در تکنیک‌های معمولی Dual Gain یکایک پیکسل‌های حسگر دوربین از یکی از دو تصویر به‌دست‌آمده استفاده می‌کنند، اما این موضوع درمورد DGO برقرار نیست. حسگر دوربین جدید کانن از دو دیود موجود در هر پیکسل برای اهداف دیگری نیز بهره می‌گیرد. برای مثال این حسگر از دیودهای یادشده به‌منظور انجام فرایند تشخیص فاز در فناوری فوکوس خودکار ویژه‌ی کانن با نام Dual Pixel CMOS AF استفاده می‌کند. این فناوری فوکوس خودکار در دوربین C300 Mark III با نرخ حداکثر ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه هم کار می‌کند. 

سیستم Dual Gain Output در حسگر دوربین C300 Mark III توانایی ثبت حداکثر ۱۶ استاپ گستره‌ی داینامیکی دارد

دوربین جدید کانن افزون بر موارد یادشده پشتیبانی کاملی از فرمت Cinema RAW Light به‌عمل می‌آورد. این فرمت، مخصوص کانن است و این شرکت نخستین بار به‌هنگام رونمایی دوربین EOS C200 آن را معرفی کرد. فرمت Cinema RAW Light را می‌توان نسخه‌ی سبک‌تر Cinema RAW به‌شمار آورد. این فرمت، داده‌های ویدئویی خام (Raw)‌ را در قالب فایل‌هایی ضبط می‌کند که حجم آن‌ها یک پنجم فایل‌های استاندارد Cinema RAW است. تشریح کامل قابلیت‌های فرمت موردبحث از حوصله‌ی این مقاله خارج است و مقاله‌ای جداگانه می‌طلبد. بااین‌حال شعبه‌ی اروپای کانن پیش‌تر جزئیات دقیقی درمورد فرمت Cinema RAW Light در دسترس قرار داده است که با مراجعه به این لینک می‌توانید آن را مطالعه کنید. 

کانن Canon EOS C300 Mark III

حسگر به‌کاررفته در دوربین Canon EOS C300 Mark III توانایی ضبط ویدئوهای 4K DCI/UHD را با نرخ حداکثر ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه و ویدئوهای دارای وضوح 2K را با نرخ ۱۸۰ فریم‌بر‌ثانیه به‌صورت ۱۰ بیت 4:2:2 XF-AVC دارد.

کانن می‌گوید دوربین جدیدش از Canon Log 2 و Canon Log 3 بهره می‌گیرد، خروجی 12G-SDI را از طریق یک کابل BNC ارائه می‌دهد، تایم‌کد I/O دارد و از User LUT هم پشتیبانی می‌کند و به دو درگاه کارت CFexpress مجهز شده است. بدون گریپِ قرارداده‌شده در دوربین، قاب ماژولار آن دارای ابعاد ۱۸۳ در ۱۸۳ در ۱۴۹ میلی‌متر است و تقریبا ۱ کیلو و ۷۵۰ گرم وزن دارد.

کانن Canon EOS C300 Mark III

کانن می‌گوید قصد دارد دوربین EOS C300 Mark III را بعدا در ماه ژوئیه سال جاری میلادی (تیر - مرداد ۱۳۹۹) در دسترس قرار دهد. این دوربین دارای قیمت عرضه‌ی ۱۰٬۹۹۹ دلار خواهد بود و به‌همراه لوازم جانبی متنوعی که تعداد آن‌ها به ۱۳ می‌رسد، در دسترس قرار خواهد گرفت. در بین لوازم جانبی، صفحه‌نمایشی ۴/۳ اینچ با پنل LCD، گریپ GR-V1، باتری BP-A60، شارژر باتری و موارد دیگر به‌چشم می‌خورد. هم‌اکنون امکان پیش‌خرید دوربین جدید کانن در فروشگاه‌های آنلاین Adorama و B&H وجود دارد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد دوربین Canon EOS C300 Mark III چیست؟

قیمت دوربین، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین‌های DSLR، بدون آینه و دیگر محصولات کانن نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات