کاهش ۷۵ درصدی ظرفیت تولید دوربین کانن EOS R5 به دلیل شیوع کرونا

پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بیماری کرونا نه‌تنها باعث کاهش ظرفیت تولید دوربین کانن EOS R5 شده است؛ بلکه احتمالا باعث تأخیر در عرضه دوربین کانن EOS R6 خواهد شد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد خسارات بیماری کرونا تمامی ندارد. تاکنون نه‌تنها جان میلیون‌ها نفر در دنیا به دلیل گسترش بیماری کرونا به خطر افتاده است؛ بلکه ضربه سنگینی نیز به اقتصاد جهانی وارد شده است.

بسیاری از شرکت‌ها به دلیل گسترش بیماری کرونا از کارمندان خود خواسته‌اند که به‌صورت دورکاری از خانه فعالیت کنند. علاوه بر آن محصولات مختلفی نیز با مشکل در تولید و عرضه مواجه شدند.

چندی پیش خبری منتشر شد با این موضوع که دوربین نیکون D6 با مشکل تولید قطعات مواجه شده است. حال به‌نظر می‌رسد که شرکت کانن نیز با چنین مشکلی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

طبق گزارش‌ها ظرفیت تولید دوربین کانن EOS R5 درحدود ۷۵ درصد کاهش یافته است. این موضوع تنها برای دوربین کانن EOS R5 صدق نمی‌کند؛ بلکه دوربین معرفی‌نشده کانن EOS R6 نیز از کاهش ظرفیت تولید رنج می‌برد.

در حال حاضر دوربین کانن EOS R5 و کانن EOS R6 تولید می‌شوند؛ اما افت ۷۵ درصدی تولید، کانن را با چالش‌های متعددی در تأمین نیاز بازار مواجه می‌سازد.‌ در گزارش‌ها به این موضوع اشاره شده است که مسئولان شرکت کانن در حال بررسی یکی از دو راه‌حل پیش‌روی خود هستند.

دوربین EOS R5

در حالت اول، کانن می‌تواند دوربین کانن EOS R6 را در زمان برنامه‌ریزی‌شده (بین ژوئن و ژوئیه) رونمایی و عرضه کند. در این حالت، عرضه دوربین کانن EOS R6 به‌صورت محدود خواهد بود و کانن نمی‌تواند سفارش‌ها را تأمین کند. حالت دیگر نیز به تأخیر انداختن عرضه دوربین کانن EOS R6 تا اکتبر است.

مسئولان کانن هنوز بیانیه رسمی دراین‌زمینه منتشر نکرده‌اند؛ اما می‌دانیم که رونمایی از دوربین جدید کانن بی‌تأثیر از شیوع بیماری کرونا نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات