لایکا S3، دوربین مدیوم فرمت DSLR، با توانایی ضبط ویدئو 4K عرضه شد

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
لایکا S3، دوربین مدیوم فرمت مجهز به حسگر ۶۴ مگاپیکسلی، یک سال پس از معرفی رسمی، سرانجام به بازار عرضه شد. این محصول در دسته‌ی دوربین‌های مدیوم فرمت DSLR جای می‌گیرد.
تبلیغات

لایکا بیش از یک سال پیش از دوربین عکاسی جدیدی با نام S3 پرده‌برداری کرد؛ اما هیچ‌گاه شاهد عرضه‌ی رسمی آن به بازار نبودیم. ساعاتی پیش این شرکت بعد از بیش از یک سال از معرفی رسمی S3 و بیش از ۱۲ سال پس از رونمایی مدل پیشین این دوربین، از دردسترس قرارگرفتن آن برای علاقه‌مندان خبر داده است. لایکا اس ۳ (Leica S3)‌ دوربین جدیدی است که از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در دسته‌ی دوربین‌های مدیوم فرمت DSLR جای می‌گیرد. این دوربین ۱۵ استاپ گستره‌ی داینامیکی (داینامیک رینج) دارد و از ضبط ویدئو با وضوح 4K نیز پشتیبانی می‌کند.

براساس اطلاعات رسمی، لایکا S3 به حسگر ProFormat CMOS اختصاصی این شرکت با ابعاد ۴۵ در ۳۰ میلی‌متر و نسبت تصویر ۳:۲ مجهز است. گستره‌ی حساسیت ایزو این حسگر از ۱۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ است و از ۱۵ استاپ داینامیک رینج بهره می‌برد. همچنین، وضوحش معادل ۶۴ مگاپیکسل است و می‌تواند تصاویری باکیفیت ثبت کند. با نگاهی به مشخصات لایکا S2 متوجه می‌شویم وضوح حسگر مدل جدید ۷۱ درصد بهبود پیدا کرده است که عددی درخورتوجه به‌شمار می‌آید. لایکا اس ۲ از حسگری ۳۷/۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد؛ باوجوداین‌، حسگر ۶۴ مگاپیکسلی لایکا اس ۳ در‌مقایسه‌با حسگرهای ۱۰۰ و ۱۵۰ مگاپیکسلی موجود در شماری از دوربین‌های مدیوم فرمت جدید شرکت‌های فوجی (Fuji) و فیزوان (PhaseOne) اندکی قدیمی به‌نظر می‌رسد.

لایکا اس 3 / Leica S3

لایکا می‌گوید در دوربین جدیدش از تراشه‌ی ویژه‌ای با نام Maestro II استفاده کرده است که وظیفه‌ی انجام کارهای متنوعی را برعهده دارد. لایکا S3 از دو گیگابایت بافر (حافظه‌ی موقت) بهره می‌گیرد که فضای زیادی به‌شمار می‌آید و به کاربر امکان می‌دهد با نرخ سه فریم‌بر‌ثانیه، حداکثر ۶ فایل عکس DNG فشرده‌سازی‌شده‌ی بدون افت کیفیت را ثبت کند. به‌لطف این بافر، امکان ثبت فایل‌های دارای فرمت JPEG نیز به‌صورت نامحدود با همان نرخ فریم وجود دارد. در ویدئو زیر که در کانال یوتیوب رسمی لایکا منتشر شده است، می‌توانید نظاره‌گر برخی از ویژگی‌های دوربین S3 باشید.

دوربین لایکا اس ۳ برخلاف دوربین‌های جدید GFX 100 فوجی و X1D ll هسل‌بلاد، در دسته‌ی دوربین‌های بدون آینه جای نمی‌گیرد. درواقع، لایکا S3 دوربینی DSLR با منظره‌یاب اپتیکال است. شرکت سازنده می‌گوید این موضوع باعث شده است دوربین اس ۳ هنگام ثبت عکس، باتری کمتری مصرف و گرمای کمتری تولید کند. براساس ادعای لایکا، دارندگان اس ۳ می‌توانند پس از هربار شارژ این دوربین و بدون استفاده از Live View، تا ۱،۰۰۰ عکس بگیرند. 

افزون‌بر‌این، لایکا S3 درزمینه‌ی فیلم‌برداری نیز دوربینی مناسب به‌شمار می‌آید و می‌تواند ویدئوهای Cine 4K را با نرخ نهایتا ۲۴ فریم‌بر‌ثانیه و ویدئوهای فول HD را با نرخ نهایتا ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه ثبت کند. نکته‌ی جالب‌ درباره‌ی لایکا S3 بهره‌مندی از دو اسلات کارت حافظه است. در سمت راست دوربین، اسلات مربوط به کارت SDXC و در سمت چپ اسلات کارت CF جای گرفته است. 

براساس اطلاعات رسمی، پیش‌فروش و عرضه‌ی لایکا اس ۳ از امروز با قیمت ۱۹،۰۰۰ دلار آغاز شده است و کاربران پس از سفارش، به‌سرعت آن را دریافت خواهند کرد. 

لایکا اس 3 / Leica S3
لایکا اس 3 / Leica S3
لایکا اس 3 / Leica S3
لایکا اس 3 / Leica S3

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین عکاسی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق دوربین‌های کانن، نیکون‌، پاناسونیک، سونی و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات