المپوس رسماً شایعه‌ احتمال تعطیلی بخش دوربین خود را تکذیب کرد

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
چند روز پیش شایعه‌ای مبنی بر تعطیلی بخش دوربین المپوس مطرح شد و بازخوردهای مختلفی را در پی داشت که البته شایعه‌ای بیش نبود.
تبلیغات

چند روز پیش یکی از مسئولان وب‌سایت Personal View ادعایی را منتشر کرد که باعث شگفتی همه شد: «تعطیلی بخش دوربین شرکت المپوس (Olympus) نزدیک است». او در این مورد نوشته‌ بود که بخش تولید دوربین المپوس کمتر از یک‌سال با تعطیلی فاصله دارد. این ادعا مجموعه‌ای از حدس و گمان و انکارها را در پی داشت. به‌نظر می‌رسد این اطلاعات براساس صحبت‌های عده‌ای از مهندسان پیشین المپوس ارائه شده‌ است. از طرفی گزارش اخیر المپوس از وضعیت مالی این شرکت نشان می‌دهد در چند سال گذشته و در بخش تصویربرداری، هر سال حدود ۱۷ درصد کاهش درآمدزایی داشته‌است.

مقاله‌های مرتبط:

این ادعا به سرعت توسط سایت Photo Rumors بیان شده و سپس به سرعت پخش شد؛ البته همان‌طور که خبر تعطیلی این بخش منتشر می‌شد، تلاش‌هایی هم برای اثبات نادرستی این ادعا صورت گرفت.

?

پس از آن وب‌سایت 43 Rumors که معمولاً شایعات دنیای دوربین‌های میکرو چهارسوم را بررسی می‌کند گزارش خود را در مورد این ادعا منتشر کرد و در آن گفت که این ادعا صد در صد نامعتبر است. پس از انتشار ادعای تعطیلی بخش دوربین المپوس تعداد زیادی از مهندسان این شرکت با این سایت تماس گرفته و صحت این شایعه را رد کرده‌اند.

وب‌سایت 43 Rumors چنین نوشته‌ است:

بخش تصویربرداری نیروی محرکه‌ای برای دیگر بخش‌های موفق این شرکت است (مخصوصاً در بخش پزشکی). علاوه‌براین مدیران این شرکت یادآوری کردند که برای جابه‌جایی ساختمان کارخانه‌ی شرکت سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده‌اند تا آینده‌ی بهتری داشته‌باشد (چون هزینه‌های تولید پایین خواهد آمد).
olympus

حالا پس از چند روز المپوس به‌طور رسمی این شایعه را تکذیب کرده و گفته‌ است قصد ندارد بخش دوربین این شرکت را سال آینده یا هر زمان دیگری تعطیل کند. آن‌ها پس از شنیدن شایعه‌ای که در حال انتشار بود، به سرعت واکنش نشان داده آن را ۱۰۰ درصد خیال‌پردازی دانستند. 

المپوس در اظهاراتی که به دو وب‌سایت Photo Focus و Sina Finance ارائه کرده، تصریح کرده‌ است که محصولات تصویربرداری این شرکت عامل اصلی پیشرفت تکنولوژی در بخش تجارت پزشکی این شرکت هستند که سود اصلی را برای المپوس به ارمغان می‌آورد و آن‌ها در صدد افزایش تولیدات بخش تصویربرداری خود هستند تا محصولاتی را با مشخصه‌ی اصلی المپوس، سیستم‌های کوچک و فشرده در کنار اپتیک بسیار پیشرفته در لنزها، به بازار عرضه کنند. در ادامه‌ می‌توانید متن منتشر شده توسط Photo Focus و Sina Finance News را مشاهده کنید:

Photo Focus

محصولات تصویربرداری المپوس نقش مهمی در پیشبرد تکنولوژی‌هایی دارند که در محصولات پزشکی و علمی المپوس استفاده می‌شود. المپوس به‌طور جدی قصد دارد خط تولید محصولات تصویربرداری خود را توسعه دهد و محصولاتی را تولید کند که تجسم مزایای اصلی المپوس یعنی سیستم‌های کوچک و فشرده درکنار لنز پیشرفته‌ی اپتیکی باشند.

olympus

Sina Finance News

تجارت در زمینه‌ی تصویربرداری همیشه یک نیروی محرکه در پیشبرد تکنولوژی بوده‌ است و بخش‌های علمی همواره تأثیرات بسزایی در تکنولوژی داشته‌اند. همان‌گونه که در استراتژی جدید المپوس نیز بیان شده‌ است، ازآنجا که فعالیت در زمینه‌ی تصویربرداری و علمی پشتیبان‌های مهمی برای فعالیت‌های اصلی این شرکت هستند، سعی خواهند کرد که به تلاش برای بهبود سوددهی و راندمان این دو بخش ادامه دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات